TOPlist

Apple už nestojí o dlouhé fronty před obchody, zákazníky chce nyní směřovat na internet

Apple se při zahajování prodeje svých nových produktů těšil obrovskému zájmu zákazníků. Ti byli ochotni se dočasně přestěhovat před prodejny po celé zemi, kde spali ve stanech, na židlích, nebo na zemi, opření o zeď. To samozřejmě přitahovalo zájem médií, ale tyto situace nenechávaly dojem, že je Apple luxusní a vyspělá společnost.

 

Jak se zdá, nyní již o podobný druh popularity nestojí. Angela Ahrendts, vedoucí prodejního oddělení, instruovala před zahájením prodeje Apple Watch a nového MacBooku zaměstnance na pobočkách obchodů Store, aby odkazovali zákazníky na webové stránky, kde si mohou nové produkty objednat. 

Tato „změna přístupu,“ jak ji Angela nazývá, by měla pomoci s problémem, kterému výrobce jablečných zařízení často čelil – neschopnost uspokojit poptávku, ačkoli se nedostatek zboží mohl často jevit jako snaha o zvýšení exkluzivity celé značky. Zásoby v obchodech byly omezeny a na všechny zákazníky se nedostalo, ti pak odcházeli zklamaní. Tomu chce Apple předejít právě objednávkou zboží skrze online obchod, který není limitován skladovými zásobami. Zákazník tak nebude muset ztrácet čas cestou do Apple Storu a veškeré objednané zboží mu přijde až domů.

 

Obchody s jablečnými produkty tedy budou v první vlně prodejů sloužit spíše jako showroomy, kde bude možné prohlédnout si nová zařízení, ovšem bez možnosti zakoupení. Přímo v obchodě bude možné si produkt objednat, ale zařízení samotné bude zákazníkovi doručeno domů. Poté, co opadne první vlna zájmu a poptávka se ustálí, půjde znovu nakupovat přímo v obchodech.

Zatím není jasné, zda se Apple chystá využívat tento systém při každém zahájení prodeje svých výrobků, již brzy jej však může otestovat; předobjednávky hodinek Apple Watch totiž začínají tento pátek a do obchodů by se měly dostat o 14 dní později.

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku