V tomto týdnu zveřejnili prakticky všichni výrobci smartphonů své hospodářské výsledky. Někteří přímo prozradili, kolik mezi červencem a zářím prodali telefonů, u jiných lze tato čísla pouze odhadovat na základě tržeb. S analýzou trhu v třetím letošním kvartále přispěchaly společnosti Counterpoint, IDC a Omdia, a tak se můžeme podívat, kdo žebříčky prodejů (přesněji řečeno dodávek) vede, a kdo se naopak propadá.
Xiaomi vystrčilo Apple z třetí příčky
První čtveřice je u všech analytických společností stejná:
- Samsung: 79,8 – 81,2 milionů kusů
- Huawei: 50,9 – 51,9 milionů kusů
- Xiaomi: 44,5 – 46,5 milionů kusů
- Apple: 41,5 – 41,7 milionů kusů
Zatímco prodeje smartphonů Samsung víceméně stagnovaly, telefony Huawei a Apple zažily meziroční propad – u Huawei zhruba čtvrtinový, u Apple okolo 10 procent. Skokanem je jednoznačně Xiaomi, které meziročně dodalo obchodníkům o 42 – 46 procent více smartphonů než loni.
Na dalších dvou příčkách jsou usazeny společnosti Oppo nebo Vivo (pořadí se liší podle agentury), za nimi pak najdeme Realme. Jejich mateřský konglomerát BBK Electronic může mít z výsledků radost, součet prodejů smartphonů těchto tří značek se pohybuje okolo 73 milionů kusů, což by stačilo na druhé místo žebříčku.
Celý trh se smartphony se po koronavirové krizi evidentně zotavuje, ve třetím kvartále se prodalo okolo 360 milionů smartphonů, což je o pouhá 4 procenta méně než v loňském roce.