Apple pracuje na způsobu, jak rozpoznat marketingové hovory, které denně otravují spousty uživatelů. Tyto telefonáty jsou většinou provozovány za účelem prodeje nějakých produktů nebo nabízení služeb. Apple proti tomu chce bojovat s patentem detekce informací o falešných hovorech.
Patent bude mít za úkol detekovat nežádoucího volajícího a odmítnout ho, nebo vás na něj upozornit. Plán Applu je vytvořit velké databáze jak v iPhonech, tak na internetu, které budou obsahovat data reprezentující legitimní hovory a je srovnají s příchozími hovory. Pokud nebudou data shodná, hovor je odhalen.
Apple bude kontrolovat identifikátory hovorů
Před uskutečněním každého telefonátu jde požadavek cestou přes terminály a různé stanice. Informace o tom, kudy hovor prochází, se uloží a je součástí identifikátoru akce. Pokud se volající skrývá za jiné číslo, proces je o to delší a komplikovanější. Proto mohou být části identifikátoru volajícím pozměněny, jiné zůstávají nedotčené a mohou být použity k odlišení legitimního čísla od falešného.
Proces odhalení falešných hovorů však nebude fungovat, pokud nebude Apple spolupracovat s operátory. Musí mít totiž přístup k interním datům, které potřebuje pro svou databázi a rozpoznání spamových telefonátů.