Domů » Bleskovky » Apple má na krku kuriózní žalobu. Žena jej žaluje za výřez v displeji

Apple má na krku kuriózní žalobu. Žena jej žaluje za výřez v displeji

Podívejte se na produktový snímek iPhone Xs a iPhone Xs Max (recenze) pod tímto odstavcem. Vidíte na těle nových iPhonů výřez obrazovky? Ne? Žena z amerického státu Kalifornie žaluje společnost Apple za to, že podle ní záměrně uvádí případné zákazníky v omyl.

Na jednu stranu se může podobná žaloba zdát absurdní, má částečně opodstatněný základ. Výrobce jablečných zařízení totiž opravdu na svých stránkách prezentuje u svých produktů iPhone Xs a iPhone Xs Max fotografie, ze kterých není přítomnost výřezu obrazovky patrná. Za vše může zvolené pozadí obrazovky.

Nesedí velikost displeje a počet zobrazovaných pixelů, tvrdí žaloba

Právníci zmíněné ženy v žalobě dále tvrdí, že Apple dezinformuje i co se týče velikost displeje a počtu na něm zobrazovaných pixelů. Apple totiž v těchto počtech operuje i s plochou výřezu, na kterém se ale ve skutečnosti nic nezobrazuje. Čachry s pixely pak způsobují rozmazání obrazu, soudí žaloba (její celou podobu ve formátu PDF si můžete prolistovat zde).

Jestli žena se svou žalobou uspěje, nebo ne, na to si ještě budeme muset počkat. Pravdou však je, že Apple na svých stránkách ukazuje produktové snímky, na základě kterých, pokud si potenciální kupec neprohlédne fotky jiné, může skutečně dojít k nedorozumění a mystifikaci zákazníka.

Alex Mensatoris

Externí redaktor SMARTmania.cz, kterého baví moderní technologie a marketing. Toho času student vysoké školy.

56 komentářů

  1. Nelze! proscrollovat webovou prezentací iPhone Xs aniž by na několika snímcích nebyl vidět notch. OMG….

    • kjkszpj (neregistrovaný)

      Neda sa! prescrollovat diskusia pod clankom o appli bez toho, aby sa tam nenasiel hlupucky prispevok od uni-ho obhajujuceho apple. OMG…

    • shepii (neregistrovaný)

      To sice nelze, ale pokud dotyčná vychází z reklamy, ve/na které je zobrazen jen v článku uvedený produktový obrázek, tak potom se o výřezu opravdu nemůže dozvědět.

      • Psal je problém tuplem někde jinde…

      • shepii (neregistrovaný)

        Ani bych neřekl. Víš jak, on normální člověk někde zahlédne jen reklamu a víc informací si nezjišťuje, nemá potřebu. Každý není jako ty, který celé dny projíždíš stránky Applu, jen aby ses dozvěděl produktové žvásty. ;)

      • shepii (neregistrovaný): Už zase jedete Bermudské bomby:D

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: Už ti zase došly argumenty, jak nečeknané :D

      • Jak vytahne bermudsky trojuhelnik, je v koncich, to pomerne casto. V patek to teprve od nej budou pecky.

      • No tak to je blbý se rozhodovat na bázi reklamy pouze v tomto případě. To není problém iPhone. Nejsem Apple fanoušek, ale tady musím dát za pravdu, že je to blbost. Když v reklamě poletí auto vesmírem, budu očekávat, že létá vesmírem?
        Když v reklamě na Lego postavičky ožívají, očekávám to samé? To je samozřejmě s nadsázkou přehnané, ale snad se nepodívám na reklamu na mobil a nejdu si ho hned koupit, ale něco si zjistím ne?

      • shepii (neregistrovaný)

        Tray1: Když uvidíš letět auto vesmírem, nebo oživlé Lego, tak nebudeš očekávat, že to daná věc umí, protože víš, že je to evidentní hloupost. Když uvidíš smartphone bez výřezu, tak pravděpodobněji budeš očekávat, že ho smartphone nemá, než že ho výrobce jen šikovně schoval tapetou. Dost špatná argumentace.

      • Tray1: pozeras sa na to priliz jednoducho. V USA co dovoli zakon je mozne napadnut. Vid. reklama na Red Bull, kde reklama hovori, ze ti dava kridla. Samozrejme je to BS. V kazdom pripade, nejde o to co je pravda v reklame, ale o princip ako velmi zavadzas zakaznika.

      • shepii
        říkám s nadsázkou, dále píši, že je blbost spoléhat se pouze na obrázek, reklamu. To je přeci pravda ne? :)
        TomasSX1
        No jak říkáš. Možná by stačilo napsat, že nemusí odpovídat skutečnosti nebo já nevím. :D

      • Tray1: Ta skupina zmatenců za nickem „shepii (neregistrovaný)“ jsou naši Sheldonové, jemné nuance lidské komunikace zcela unikají, je to vidět snad pod každým článkem:)

      • Tray1: stacilo by tam dat wallpaper ktory nie je zavadzajuci ;)

        Unikat: tebe unikaju podstatne jednoduchsie veci a ovela zretelnejsie ako nejake nuance ludskej komunikacie

      • shepii (neregistrovaný)

        Tray1: Přesně jak píše Tomáš, stačilo by nepoužít tuhle tapetu a měla by jasno i paní z USA. Příště budou muset pánivé z marketingu při vytváření promo fotek více popřemýšlet, kor jestli je tato žaloba vyjde draho. ;)

  2. Jméno (neregistrovaný)

    Welcome to USA

  3. Márty (neregistrovaný)

    Na produktovém snímku nevidím konektor, kameru a spoustu dalších věcí. Mám je tedy žalovat, že to všechno telefon má? :D Co to je za smysl … prostě wtf amerika

  4. Enemi (neregistrovaný)

    Na 4 obrázcích iphone Xs je notch vidět.

  5. Esaras (neregistrovaný)

    Za tyhle debilní žaloby by měl být zaveden trest smrti pro demenci.

  6. Skylark (neregistrovaný)

    Na produktovém snímku vidím pouze polovinu telefonu. Budu je žalovat za to, že tam ta druhá půlka byla!
    Jo, právníci si na tý ženský smlsnou :D

  7. Sice wallpaper dost klamavy (ale tohle delaji snad vsichni- Google apod.), ale zenska si zrejme jen snazi privydelat, nu hodne stesti pani.
    Stejne se tu ale zas sejde smartmaniacka parta apple hateru, kteri si na tomhle smlsnou, do toho kluci!

    • Logika ovce => robia to vsetci, tak aj u apple je to okej…No a k tej zenskej, ked to zakon umoznuje, preco by to nemala skusit?!

      • Je pravda, že přikrášlování dělá snad každý. McDonalds, Samsung, Apple…

      • Od kdy je úloha wallpaperu prezentovat vlastnosti displeje?
        A pokud by někdo obhajoval, že je to přeci std. (viz ulhané screeny v monitorech minimalizující rámečky), tak není, tam to je podvod, toto je šikovný marketing:)
        Nehledě na to, že se Android komunita přeci utěšuje tím, že ten nenáviděný notch skrývají černou lištou, tady to za ně vyřešil výrobce sám;)

      • Jistě. Za určitý podvod se dá považovat třeba umělé navyšování výkonu. Toto je skutečně spíše marketingový tah. Vždy to musí vypadat v reklamě a na obrázcích co nejlépe. To je normální všude.

      • To nie je sikovny marketing, ale sikovny oj*b na zakaznika, ktory vidi len tu fotku hockde po meste, TV a dokonca aj pri kupe na krabicke. Az ked pride domov alebo mu to kurier donesie domov, zapne zariadenie a zisti, ze tam je ona tehla (podla HTCJirka).

      • TomasSX1
        Jdu do McDonalds. Na obrázku krásný BigMac s nádherným salátkem a zeleninou, plný a nadýchaný. A co dostanu? :)
        Je to prostě všude. S tím se musí počítat. Apple má nedostatky podle mě jinde, ale tohle je prostě všude a je to normální.
        Zadám do Googlu iPhone Xs a vyjede mi většina obrázků s notchem. Dokonce i ze serveru Applu. A kolik to zabralo. 2, 3 sekundy času si to zjistit.

      • Tak a jsi tu opet za de*ila, gratuluju tomasi. Prvni vetu si zrejme minul, tak ti ji pripomenu „Wallpaper dost klamavy“. Takze tady je kritika Apple, ale samozrejme je proste hovadina kvuli wallpaperu zalovat spolecnost, takze je to ultimatne jeji blbost… Snad to pochopis, pokud ne, tak uz jsi fakt ztracenej pripad.

      • Jak už jsem říkal několikrát, ovce tu občas pindají něco, co by možná ani nechtěly, ale je to naprostá pravda. Takže tentokrát vlastně je ten technologický leader, nejlepší firma na zemi, uplně stejná, jako ta ošklivá zlá konkurence, protože takhle se chovají všichni. Bravo kluci, je to svátek vás slyšet občas taky nelhat :)

      • a jeste Jirka a budete tu komplet :)

      • Lukass71: za deb*la si tu jedine ty a tvoj partak unikat. Led nechapes co je klamliva reklama, tak uz mas pekne vygumovanu hlavu a 71 odpoveda tvojmu IQ

      • Ano Lukáši, my už víme dávno, že jsi takový unikát dvě. Když dojdou argumenty, tak se stáčí debata tradičně jinam, na nepodstatné věci, lhaní, pindání :) Chybí tu už jen sociál JP23, aby nám řekl, jak na to nemáme :)

      • Ale jsem rád, že ses v tom mém popisu krásně našel :)

      • Tak koukam nepochopil. Sam kua pisu, ze je to klamavy :DD A pokud telefon kdekoliv vyzkousis nebo staci jen popojet niz na ofiko strankach, tak proste notch ma, tecka.
        Koukam ze tenhle joke se uchytil, tak aspon je videt jaka jelita jej pouzivaji.

      • shepii (neregistrovaný)

        Lukáši pochop, že žijeme ve spotřebním světě, kde každý nehltá každý parametr produktu na stránkách výrobce. Prostě vidím něco, co se mi líbí, tak jdu a někde si to koupím, ideálně někde, kam to nemám daleko. Beztak je to věc, kterou za rok někam zahodím. Budeš se divit, ale takhle přemýšlí spousta lidí. On totiž každý nemá daleko do kapsy, jako tady vy místní fanatici, kteří dny a týdny sjíždí všechna proma výrobce aby si pak mohli díky HomeCreditu koupit svojí vysněnou modlu, kterou tady potom pod každým článkem do krve obhajují. ;) Pro spoustu lidí je to prostě jen zboží stejně jako rohlík…

      • Lukass71: nie kazdy je taky prefikany ako ty. Su ludia ktory kupia vec na zaklade foto. A hla, aj na krabicke je ta ista foto kde notch vidiet nie je. Apple mohol zvolit viac vypovedajuci wallpaper a o tom to je. Snazi sa utahit to, za co sa hanbi.

      • „Lukáši pochop, že žijeme ve spotřebním světě, kde každý nehltá každý parametr produktu na stránkách výrobce. Prostě vidím něco, co se mi líbí, tak jdu a někde si to koupím“

        Tak běžně nakupuješ? Já běžně normálně zjistím, co kupuji. :)
        Ne vždy na každé fotce může něco vypadat tak, jak to vypadá ve skutečnosti. Stejně to platí o parametrech na stránkách jednoho prodejce a podobně.

      • Jak říkám, je to všude. Mohu uvést např. McDonalds. Nemá smysl to řešit. Není to nic nového ve světě marketingu. Kdyby tvrdil, že tam není notch, je to podvod. On nic takového netvrdí, i v oficiálních spotech je normálně notch viditelný.
        Podle mě zde řešíme hloupost. :)

      • shepii (neregistrovaný): Zmatenci z Bermud, dnes už mnoho lidí netrápí, jak daleko je do kapsy, vybírat na nejnižší pobočku spořitelny už opravdu nechodíme. Zato hluboko do kapsy je stále pro mnohé problém ?

      • Podle mě zde řešíme hlloupost. Není to nic nového ve světě marketingu. Apple nikde neříká, že notch nemá. Sám jej ukazuje ve spotech a podobně. To, že na fotografii na krabičce není vidět je jasné, že se jim tam ten notch nelíbí. :)
        Apple by to chtěl čisté bez výřezu, nevěřím tomu, že ne. Proto ta fotka, ať to vypadá pěkně a nerušivě alespoň na fotce.
        Ale to je normální. Dělá to každý. Vezměte si fastfoody a obrázky burgerů a podobně. Vždy to vypadá mnohem lépe, než skutečnost. Normální marketing, dopokavaď sám výrobce nebude tvrdit něco jiného, než nabízí.

      • uni: Což předpokládám, že jako vlastník bazarového TCL, říkáš z vlastní zkušenosti :)

      • Tray1: wallpaper je jedna vec, druha je druha cast zaloby. Ked sa to potvrdi a sud uzna za pravdu ze apple ubadza ako fakt uhlopriecku aku udava a pocet pixelov aky udava a tomu tak nie je. Pre niekoho hlupsot, pre niekho milionovy problem.

      • TomasSX1
        Too s tou úhlopříčkou souhlas i s těmi pixely

      • shepii (neregistrovaný)

        Tray1: Co v tom pořád hledáš? Vždyť tady nikdo netvrdí, že by Apple výřez zatajoval. Zkrátka přijmi fakt, že žaloba je na světě, protože dotyčná se cítí být poškozená. Já zde jen konstatuji, že pokud by Apple nepoužil tuhle konkrétní tapetu, ale jakoukoliv jinou, na které je výřez vidět, udělal by lépe, protože potom by pro takovéto žaloby nebyl prostor. Nic víc, nic míň. Jestli máš pocit, že to tu někdo zbytečně rozpitvává, tak se nejdřív podívej na tvoje příspěvky.

      • Ten pocit mám, protože o nikdo pak zakažme celoplošně marketingové přikrašlování. Všechny firmy musí na vše dávat bacha a psát na vše, co jak opravdu ve skutečnosti a jak s tím zacházet a co s tím nedělat a podobně, aby náhodou se někomu nezdálo, že je mu něco prezentováno jinak či že tam něco není…? Ano, přijde mi to tak. Tohle je prostě hloupost. Zvlášť, když je vystaven v každém elektře, stačí zadat do Googlu iPhone Xs …

        Ano, mé příspěvky, uznávám, mohly někdy působit otravně, za což se omlouvám. Jediné, co jsem díky nim chtěl, bylo vést rozumnou debatu. Bohužel se objevují jedinci hledající jakoukoliv záminku k vyvolání hádek, osočení či nadávání tomu či onomu. No co už, prostě divoká diskuze … asi.

      • Tady ma tray pravdu proste, tohle je marketing pouzivany uplne vsude. Fakt jelita, za kazdou cenu z toho delat masivni problem pro Apple. To s tou uhloprickou Apple sam zminuje ve specifikacich, ze je to jinak, diky zakulacenym rohum, stejne tak to dela samsung a stejne tak nejspis vetsina vyrobci.
        Delate z p*coviny maximalni problem, jen aby to vyznelo spatne pro Apple.
        Jinak, uz to rikam po 3. ale dobre, ja si sam myslim, ze volba tapety byla pro marketing docela nestastna, ale znamena to teda, ze uz zadny vyrobce nesmi pouzivat cernou tapetu v marketingu, protoze to bude tupce mast?
        Jinak shepii, ja chapu, ze ty si spis na to zonky nebo homecredit, takze nechapes, jak majetny clovek premysli, ale muzu ti rict, ze i bohati nezameni telefon za rohlik :) (mimo to, i rohliky si vetsinou clovek prohlidne, nez hodi do sacku :))

      • O tom tohle ale vůbec není. To je ta všeobecná ovčí zmatenost a až bych řekl vypatlanost marketingem Apple. Ten marketing, o kterém na jednu stranu slýcháme, jak je nejlepší, vtipný atd (to byl brekot nedávno u Samsungu), a teď se vlastně dozvíme, že je stejně trapný a ubohý, jako marketing té ošklivé a zlé konkurence. Tak jak to teda je? A takhle je to tu se vším. Na jednu stranu je Apple ve všem král, leader a nejlepší, ale když se objeví něco takového, tak je tu jen kvičení, pindání a kdo ví co. A korunuje se to hláškou, že se z nesmyslu dělá obří aféra. Ano, to možná dělá, jenže my tu od oveček neustále posloucháme, jak je v tomhle a tomhle Apple nejlepší…a pak vlastně od těch samých, že to tak není uplně pravda. Pokud jsem nejlepší, tak nemám žádné chyby. Tak jak je to? Odpovím si sám – pokaždé je to jinak, tak, jak se to hodí.

      • Stejně tak notch – o tom tu posloucháme, jak je to top, kecy o symetrii (přičemž nikdo z vás asi nedával ve škole pozor, neznám smartphone, který neni osobě souměrný) a teď vás všechny Apple setře tím, že notch záměrně skryje, protože se za něj stydí. To muselo hodně bolet, když za něj tu už přes rok kopete :)

      • Osově, samozřejmě.

      • Tak si to zase vsechno pomotal, klasika. To ze ma Apple vyborny marketing, neznamena, ze nemuze byt slabsi chvilky, coz bych rekl, ze vyber tehle tapety muze byt (jde ale proste o naprostou prkotinu a kouknout se na jakekoliv reklamy na XS, tak je notch samozrejme dost videt). Zkratka nestastny vyber tapety neni tak spatny jako zakladat cely svuj marketing na hypokriticke porovnavani se s jinymi.
        Jinak, co se tyce symetrie, jde o to, ze ramecek je vsude stejny, az na notch, ne co strana, to jina tloustka. Sam ale notch nemusim a doufam, ze muj dalsi telefon jej mit nebude.

        A co se tyce tohohle: Pokud jsem nejlepší, tak nemám žádné chyby.
        Tak staci mit mene chyb nez ostatne, nejlepsi=/=bezchybne.

      • shepii (neregistrovaný)

        Lukáši tak to ale potom není symetrie. Aby totiž bylo něco symetrické, tak potřebuješ osu souměrnosti. U smartphonu ji můžeš mít buď vertikální, nebo horizontální, jiné nepřipadají v úvahu. Pokud jde o symterii podle vertikální osy souměrnosti, tak ta je snad u všech smartphonů, naopak symetrie podle horizontální osy souměrnosti nenajdeš snad u žádného. Takže pokud chceš mluvit o tom, že iPhony jsou narozdíl od ostatních smartphonů symterické, protože mají stejně velké rámečky jak na bocích, tak dole, tak určitě nemáš pravdu v žádném případě. Tak doufám že takhle stačí. Až budeš potřebovat příště poradit, tak se klidně ozvi. ;)

  8. Carda (neregistrovaný)

    To já bych taky žaloval ale všechny výrobce co tam cpou nejen výřez.

  9. Tak zenske bylo jasne jak to je, ale jelikoz v US je bezne se soudit o kazdou blbost, tak dostala pomerne zajimavy napad a jestli bude schopna presvedcit soud ze se opravdu rozhodovala jen podle obrazku z reklamy, tak ma i pomerne slusnou sanci ze z toho neco vytriska.

  10. Marek (neregistrovaný)

    Jsem sice androidista, ale doufám, že Apple v reklamních snímcích upozorňuje, že se přístroj nesmí dávat do mikrovlnky, jinak do toho jdu taky ???

    • Radius (neregistrovaný)

      Když tam budeš žít, tak klidně můžeš žalovat i za to, že si ho splách do záchodu a nenašel, i když má GPS.

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *