Domů » Bleskovky » Apple CarPlay bude ještě mocnější. Má zvládnout klimatizaci i nastavení sedadel

Apple CarPlay bude ještě mocnější. Má zvládnout klimatizaci i nastavení sedadel

Při výběru nového automobilu se spousta zákazníků dívá na to, zda si může s palubním systémem propojit svůj smartphone, ideálně jej ve zjednodušeném prostředí používat skrze funkce Android Auto nebo Apple CarPlay. Málokdo si chce nastavovat a ovládat systém od výrobce automobilu, když už má mapové podklady či hudební knihovnu v telefonu. Apple údajně chystá nové funkce, díky kterým uživatel nebude muset prostředí CarPlay vůbec opouštět.

Z Apple CarPlay si možná v budoucnu nastavíte celé auto

Podle nejnovějších informací serveru Bloomberg Apple pracuje na projektu s kódovým označením IronHeart, jehož cílem je naučit platformu Apple CarPlay komunikovat přímo s funkcemi vozidla. Mezi zamýšlené schopnosti patří například zobrazování informací o rychlosti, teplotě a vlhkosti vzduchu, stejně tak by mělo být z CarPlay možné nastavovat vybrané funkce automobilu – klimatizaci, nastavení sedadel či konfiguraci audio sestavy.

Provázání CarPlay s funkcemi automobilu pochopitelně vyžaduje intenzivní spolupráci mezi automobilkou a společností Apple. Ta už před několika lety chystala pro vzájemnou komunikaci všemožná API, k jejich využití ale nakonec nedošlo. Tento projekt ale mohou v Cupertinu kdykoliv oprášit.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

14 komentářů

  1. Bohužel jsem si ho připlatil ve svém BMW. Jsou to vyhozené peníze. Neumí nic navíc, maximálně zobrazí, že vám přišla zpráva na WhatsApp nebo Messenger. Navíc vnucuje TomTom mapy namísto vestavěných, které má BMW slušné. A co nejhůře, nekomunikuje s Head up displey. Možná je to u nového systému lepší, já mám BMW z roku 2017, takže tam není ten poslední SW.

    • K tomu lze dodat pouze to, že by to chtělo naučit se pracovat s CP.

    • A to jsi kupoval to BMW na e-shopu? Vždyť máš možnost vyzkoušet předváděcí vozy, zda to auto splňuje vše, co potřebuješ.

    • Skylark: Co tím myslíš? Nechám se poučit

    • Anonym: To jsou služby, které se doobjednávají na Connected drive. Takže ne, nezkoušel jsem to před nákupem.

  2. Vždyť už ted to umí Android auto mám Octavii 3 a mám na displeji zobrazené co chci. Teplotou, oleje, tlak turba. Náklon karoserie, sešlapnuti pedálu, kroutící moment atd. Telefon ovládám přes dotykovou obrazovku octavie.

    • Precti si jeste jednou ten clanek. Pak si dej facku a zeptej se nekoho inteligentniho, jestli ti to nevysvetli.

  3. Že by oběvovali ameriku?
    Laguna r.v. 2008 sedadlo se mi sešteluje podle karty, kterou mám v kapse. Jedna je moje, druhou má žena.
    Není potřeba ani androidm ani ios.
    Proč něco co funguje už 13 let v autě se nyní „vynalézá“ přes mobil?
    Navigaci tam má žena integrovanou v palubní desce, ovládá se to intuitivně.
    Mobil se konektně jen an handsfree, ovládání mobilu páčkou pod volantem.
    13 let starý stále funkční řešení.
    Naprosto nerozumím k čemu je dobrý ovládat auto, ve kterým sedím jako řidič telefonem.
    Fíčurka je mít v autě nezávislý topení a to si v zimně zapnout telefonem a pak nastoupit pěkně do teplíčka. (to tam bohužel nemám)

    • objevovali…. trapnej překlep.

    • Tady se bavime o autech. Laguna nikdy nebyla auto.
      A ty jejich smesny karty :D Lol. Kazde normalni auto to uz melo davno pred Lagunou. Takze ty jsi objevil Ameriku. :D

    • Anonyme, auto není sežraná Škodovka, ve které jezdíš. Laguna je vedle toho navoněný frajer

    • Jaroslav
      No řekněme, že dnes je to plečka. V době kdy jsem ji kupoval, byl to slušnej stroj za skvělou cenu. Za t prachy od VW bylo neco podobně velkýho v základní výbavě a bez rezervy. V tý době výbava, kterou jinde nesehnals, včetně těch karet, který měly v paměti i pozici sedadla, na odemknutí stačilo dát ruku na kliku a mít kartu v kapse, po vzdálení se od auta to samo zamklo, deního svícení, automatický stěrače, automatický světla (dení/xenon) světla který „koukala kam jede auto“ – natáčecí xenony, dvouzóvoá klima, automatická převodovka, zabudovaná navigace, zabudovaná handsfree, dvě střešní okna (i nad zadníma sedačkama, s nezávislým zakrytím přední a zadní části nezávislý topení – bufík co nejen topil ale i předehřál motor – jen to bohužel nebylo na dálkový ovládání. V tý době naprostá raketa. Teď už je to stařenka, nicméně službu ještě furt udělá. Dnes auto s takovou službou už neseženu. Mňo a koupená jako předváděčka přímou od Renaultu za příjemných půl mega korun.

    • Ono tie Laguny su aj slusne spolahlive. Mne osobne vadi len interier tych Renaultov, inak za mna dopohody auto :)

      Inak teda osobne mam CarPlay/Android auto velmi rad.Kvoli vzdy sktualnym mapam a Spotify :)

  4. Koukám, že komentovat článek o jehož podstatě mám přesně nula relevantních informací a nula realných zkušeností, je něco jako nový trolling :-)

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).