Domů » Bleskovky » Apple Car má mít maximálku 257 km/h, dojezd téměř 500 km a rychlé nabíjení, tvrdí uznávaný analytik Kuo

Apple Car má mít maximálku 257 km/h, dojezd téměř 500 km a rychlé nabíjení, tvrdí uznávaný analytik Kuo

Nový report známého analytika Ming-Chi Kua odhaluje informace ohledně chystaného automobilu, který má vzniknout ve spolupráci Applu a Hyundaie. Údajně má být postaven na již dříve představené platformě E-GMP.

Tu Hyundai odhalil již před několika měsíci, takže máme první reálné parametry. Zásadní informací je určitě dojezd, který se má pohybovat okolo 480 km na jedno nabití. Dobití baterie na 80% pak bude trvat jen nějakých 18 minut. Pokud na doplnění energie budete mít opravdu málo času, za pouhých pět minut je možné získat energii na dalších 96 km jízdy.

hyundai applecar e gmp
Platforma E-GMP

Hyundai u nové platformy zmínil také maximální rychlost 257 km/h a zrychlení 0-100 km za pouhé 3,5 sekundy. Toto jsou však informace spíše orientační, protože se jedná o údaje elektromobilů Hyundai. Finální verze automobilu s jablkem ve znaku může mít mírně odlišené parametry. Hlavní roli bude hrát aerodynamika a celková hmotnost vozu.

Zároveň je také nutno dodat, že dojezd i maximální rychlost platí pro nejvyšší verzi nové platformy. Jde tedy spíše o horní hranici, ke které by se Apple Car mohl dostat.

e-GMP: Nová platforma pro budoucí elektromobily Hyundai

Platforma E-GMP byla navržena speciálně pro elektromobily (nikoliv pro hybridy). Kromě ideálního rozložení hmotnosti a tím pádem skvělých jízdních vlastností by měla přinášet větší prostor pro posádku i lepší jízdní pohodlí.

Jedna z futuristických vizí Apple Car

Kuo zmiňuje také delší čas, který bude Apple k vývoji vozu potřebovat. Představení v roce 2025 je vzhledem k nulovým zkušenostem Applu v oblasti vývoje automobilů velmi optimistické. Na reálný produkt si tedy ještě pár let počkáme. Záležet bude také na tom, jak velkou roli bude v celém projektu hrát zmiňovaný Hyundai.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

29 komentářů

  1. S tím rychlým nabíjením jim to moc nevěřím 😁

    • Tak neříkal která verze a v kterém roce

    • Stejně k tomu nebudou přidávat nabíječku …

    • Moderní elektromobily podporují opravdu rychlé dobíjení.
      Akorát že sám výrobce vám řekne, že na rychlonabíječku máte jet jen tak v jednom z deseti případů, jinak baterka bude degradovat ještě daleko rychleji, než normálně.

      Ono i tak, pokud to auto budete chtít za 4 roky prodat a normálně bude mít baterka už jen 70% kapacity, tak vám moc ruce trhat nebudou.

      A pokud byste nabíjel pravidelně na rychlonabíječce, bude po 4 letech baterka už úplně na výměnu – a ta bude stát pár set tisíc.

  2. Apple a Hyundai? To snad ne, jak hluboko klesli. Jestli se Jobs do teď v hrobě obracel z některých rozhodnutích přitepleného CEO, tak teď tam bude rotovat jak vrták Narexu.

    • Hyundai má náhodou povedená auta.

      • Ale ale, zas si na mě nějaký jelito hraje?

      • Hyundai? Ta kopírka nevalné kvality? No pár známých u toho ho dva automechanici nemohou tě firmě.prijit na jméno….neposoudim nemle jsem nemam ani.mit nechci….mě stačí designu….mimo nové i20 která je fajn jsou designově pro mě docela.odporne ale.kazdy má.jiny vkus.

    • Tak spíš to bude KIA.

      A podle mě se KIA docela dost zlepšila.

      Asi bych si raději koupil KIA ProCeed GT, než Renault Megane Combi.

      A určitě bych si koupil raději KIA Stinger GT, než Talisman, Mondeo, Insignia, 508 a jiné atrapy aut bez motoru.

      Ani XCeed či Sportage mi nepřijdou jako špatná auta. Naopak mi přijdou i docela hezká. Mnohé evropské vozy dnes vypadají „korejštěji“, než KIA (a to včetně některých premiových modelů – např BMW, ale to je o osobním vkusu).

  3. Problém je že takový „zlatým grálem“ se stal ten iPhone.

    Něco co mnoho lidí ani prakticky nepotřebuje na 100% , nerozumí tomu na 100%. Ale chce to něco i v Grónsku, Brazilském pralese, Africe, Arabii, Indickém slumu… …a víc ci méně složitě si to může pořídit a nějak používat.
    Víte kolik lidí používá bez iCloudu? Víte kolik lidí používá bez datového tarifu? Víte kolik lidí používá starší modely než 5S ? atd….

    Teoreticky i takový iCar i kdyby to bylo auto jen jako Tesla S . Možná bude vysněná věc. Ale lidí, kteří si ho budou moci pořídit. A nějak používat bude mnohem méně. Takový výrobek Apple ale nepotřebuje.

    Trochu mi to s nejen s Apple autem připomíná mnohé nekritické a uhozené fanfiction a fanmade díla.

    Apple je teď před důležitým úkolem a to jak se povede vstup do pracovního segmentu s ARM procesorem. Entry segment na to není tak citlivý mnohem a M1 stačí… u „workstation to už stačit nemusí a hlavní tahák výkonu na Watt nebude hlavní motivace.

  4. Moje auto se nabije za minutu a kdyz pojedu s lehkou nohou (tak jak u toho elektrovozitka namerlili dojezd 500km), tak najedu 1300km.

    Mival jsem z fabriky omezovac na 250kmh (na V6 2Turbo docela prisne omezeni), ale nechal jsem si ho odstranit – spolu se zvysenim vykonu o dalsich 37kW.

    Jestli to AppleVozitko bude stejne predrazene, jako vse od Apple, tak do neceho takoveho asi hned tak nepujdu. Ale snad to bude aspon lepe dilensky zpracovane a vice spolehlive, nez Tesla.

    • Teda vy jste borec. A kde jezdíte víc než těch dvěstěpade?

      • Teda vy jste borec. Posuzujete ostatní podle sebe (Felicie a jízda tak max do nejbližšího okresního města do Lidlu).
        Věřte mi – moderní prémiová sportovní auta se s rychlostí vyrovnávají o něco lépe, než Felície, ve které na dálnici ani raději nejedete povolených 130, protože to točí jak motorka a trhá to uši.
        Slušná auta mají slušné podvozky, slušné brzy, slušné jízdní vlastnosti, atd…
        A mají je lidé, kteří třeba často jezdí přes Německo.

      • Driver: nekecej blbosti :D Jediný, co můžeš řešit je přítlak a grip pneumatiky a to jsou vlastnosti hlavně abys nevylít. Pokud auto jede víc jak 130 Km/h už se dost značně omezuje jeho možná brzdná dráha, protože na to, abys efektivně zastavil se s délkou tý dráhy mění setrvačnost tebe jako řidiče a to exponenciálně. To, že zabrzdíš v 250 Km/h na 10 cm je ti pak dost naprd, když to z tebe udělá v tom autě kaši a zdeformuje ti to hrudník takovym způsobem, že poneseš celoživotní následky. Což je samozřejmě scifi, protože žádný auto, pokud se nebavíme o nějakých offroad speciálech tolik nejezdí, aby efektivně dokázalo brzdit a nechránilo řidiče hlavně deformační zonou vozu :D Proto Volva budou omezovat rychlost ve všech vozech na 180. A jestli mi tu řekneš, že tvoje BMW je bezpečnější než Volvo – což jako vypatlanej autíčkář asi řekneš, je zbytečný v takový diskuzi pokračovat :D

      • Johny: tak ses nám tady vyblil a můžeme jet dál.

      • Driver: jj, jeď prosimtě… jeď dál svejch 250 :D

      • Ale to ten článek chválí iPodCar za maximálku, dal si to dokonce do titulku!

        A když někdo odpoví NA TITULEK ČLÁNKU stylem „No to je toho“, tak se z toho můžete po?

      • J O H N Y, hloupý Honza

        Johnny asi nikdy nebyl v Německu na autobahnu.

      • Johny je docela hezká holka

        A ty holt moc řídit neuměj.

      • Majitelé vozů Volvo si i stříkají tekuté řetězy zespoda na lyže, aby jim to nejelo moc rychle. Sejfty first!

        Otázka však je, zda jejich tržní podíl (již tak nízký oproti Audi, BMW a MB) neklesne ještě více, až majitele rádobyprémiových Volv začnou na autobahnu předjíždět nejen majitelé skutečně premiových (včetně prémiové motorizace) německých, japonských či britských vozů, ale i desetileté Golfy.

        Ano, mezi volvisty je vysoký podíl přizdi****ů, kteří se možná bojí i při 130kmh, ale přeci jen zkrátka to omezení rychlosti na pocitu prémiovosti zrovna dvakrát nepřidá. K tomu pak místo kůže do interiéru nějaká vkusná látka z recyklované PET láheve a místo kořenového dřeva ořešáku třeba recyklovaná papírová eko-brčka a bude to už úplně dokonalé.

  5. Teda vy jste borec.
    Soudíte ostatní řidiče a jejich auta podle sebe: podle jízdy Felicií do nejbližšího okresního města do Lídlu.
    Moderní prémiová sportovní auta ale mají jízdní vlastnosti, podvozek, brzdy, atd… na úrovni potřebné ke zvládání vyšších rychlostí (v Německu se těmi rychlostmi také jezdí a nehodovost na dálnicích tam je jaká, soudruhu?).
    Naproti tomu něco jako Felície třeba i jede 150, ale většinou s tím lidi neriskují ani povolených 130, protože ten motor točí jak motorka, rve to uši a ta plečka plave po dálnici.
    Zkuste se někdy projet pořádným autem a uvidíte.

    • Když si někdo místo BMW 316d koupí BMW M340i, tak hádám ne proto, aby s tím jezdil jako se Škodou Fabia Junior HTP.

      A když si koupí F-Type 5.0 V8 Supercharged…

  6. Haha, prevleceny Hyundai za nesmyslnou cenu, klasika v jablecnem podani

    • Johny do toho jde!

      Je totiž tak zazobanej, že si rád mega připlatí a místo BMW 540i si koupí pomalejší a horší, zato dražší auto s trapným dojezdem.

      • Proc zrovna 540i?

      • Jen příklad.

        Možná ještě lepším příkladem bude současná Audi S6 (evropská verze).
        Pochybuju, že Apple s Hyundaiem daj dohromady komfortnější, prémiovější auto. A ta S6 jede skvěle, žere málo, „nabijete“ ji za 3 minuty na dojezd nad 1000km a těžko bude dražší, než AppleCar – a to v ceně té S6 platíte umělou evropskou rudo-zelenou CO2 pokutu, jinak by její výhodnost byla ještě zřejmější.

        A při prodeji po 4 letech to bude ještě jasnější, protože za elektromobil od začínající automobilky (Tesla funguje už mnoho let a přesto je kvalita dost otřesná) s unavenou drahou baterkou zralou na výměnu vám ruce zrovna trhat nebudou.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).