Chytrá asistentka Alexa patří mezi nejlepší na trhu, a to nejen díky podpoře celé řady prvků chytré domácnosti, ale také díky přesnosti svých odpovědí na různé dotazy. Právě ty se evidentně zdály Amazonu jako trestuhodně nevyužité, a proto přišel s myšlenkou, jak chytrá doporučení vylepšit nejen pro uživatele, ale také pro vlastní peněženku.
Oním upgradem jsou doporučení využívající sponzorovaný obsah. Co to znamená? Namísto generické odpovědi na otázku „Jak vyčistit koberec?“ vám Alexa například nově rovnou doporučí přípravek, který vám s daným problémem pomůže. Firmy mohou své produkty přiřazovat k různým odpovědím v rámci předem připraveného formuláře a zároveň umístit odkazy přímo na nákup na Amazonu.

Reklamy ve vyhledávání nejsou žádnou novinkou. Obchodní model Googlu byl na tomto principu založen a v poslední době je prodeji reklamního prostoru více nakloněn také Apple. Amazon novinku do své hlasové asistentky začne pomalu nasazovat v říjnu letošního roku, avšak prozatím pouze pro někoho. Pokud se osvědčí, bude Alexa ve Spojených státech doporučovat konkrétní produkty už příští rok.