TOPlist

AI bude pro vývojáře skvělý pomocník, tvrdí jeden z největších herních vydavatelů

Umělá inteligence, vývoj software a her, programování
  • Švédský videoherní vydavatel Embracer Group se vyjádřil směrem k umělé inteligenci
  • Podle něj není AI ohrožením pro vývojáře, ale nástroj, který jim usnadní práci
  • Firma prošla velkou restrukturalizací a propustila řadu zaměstnanců

Rychlý nástup umělé inteligence vyvolal v celé řadě odvětví řadu otázek. Ty se týkají především toho, jakým způsobem AI promění práci a zda tyto turbulentní změny zredukují pracovní místa, což by společnosti jistě uvítaly, zaměstnanci však už tolik ne. Výjimkou není ani videoherní průmysl, který patří mezi jedno z největších zábavních odvětví na světě, nicméně se meziročně potýká s čím dál tím větším nárůstem nákladů a prodlužující se dobou vývoje. Právě v těchto ohledech by AI mohlo výrazně pomoci.

AI našim lidem nekonkuruje, zní z Embraceru

To si myslí také jeden z největších vydavatelů na světě, švédská společnost Embracer Group. Pod její křídla spadá například české studio Warhorse nebo slovenské studio Nine Rocks Games. Videoherní gigant mimo jiné vlastní práva také na značky Tomb Raider či Pán prstenů. Konglomerát, který se nedávno rozdělil na tři samostatné společnosti, přijal skupinovou politiku umělé inteligence.

Screenshot ze hry Kingdom Come Deliverance 2
Screenshot ze hry Kingdom Come Deliverance 2

„Umělá inteligence může výrazně zlepšit vývoj her zvýšením efektivity zdrojů, přidáním inteligentního chování, personalizací a optimalizací herních zážitků. Využitím AI vytváříme poutavější a strhující zážitky, které každému hráči poskytují jedinečný, dynamický a personalizovaný zážitek. Velké příležitosti pro AI vidíme také v oblasti rychlosti vývoje her, logistiky a plánování. Embracer Group si také uvědomuje potenciální rizika spojená s využíváním AI,“ stojí v nové směrnici Embracer Group. Vývojáři vyjádřili obavy z používání umělé inteligence při tvorbě her a z toho, jak by umělá inteligence mohla ovlivnit jejich práci.



Snímek ze hry Kingdom Come: Deliverance 2



Nepřehlédněte

Embracer Group končí. Ovlivní to vývoj Kingdom Come 2?

Vzhledem k nedávnému propouštění ve společnosti Embracer by tyto obavy mohly být obzvláště velké v souvislosti s případnými iniciativami v oblasti umělé inteligence. Tomas Hedman, vedoucí oddělení ochrany soukromí a řízení AI v Embraceru, však tvrdí, že společnost nechce používat AI místo lidí. „Nechceme lidi nahradit umělou inteligencí, chceme je posílit,“ uvádí Hedman ve svém prohlášení. „To je jádro našeho přístupu k využití potenciálu pomocí AI, který je zaměřen na člověka,“ argumentuje Hedman. Jakým směrem se nakonec Embracer vydá a co to pro společnost bude znamenat, si nicméně budeme muset počkat.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

Kapitoly článku