Sledujte nás na YouTube

Facebook představil Messenger Lite, nenáročnou verzi komunikátoru pro slabší telefony

Jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí, Facebook, se rozrostla o další aplikaci. Jmenuje se Messenger Lite a jedná se o odlehčenou verzi klasické aplikace Messenger, která cílí především na rozvojové země s pomalejšími a omezenějšími internety.

Vloni Facebook vydal aplikaci Facebook Lite, což je opět odlehčená verze klasické aplikace Facebook. Právě na ni navazuje i Messenger Lite, který zabírá méně místa v telefonu (pouze 10 MB), rychleji načítá obsah a celkově spotřebovává méně dat – aplikace dokáže běžet i na pomalých 2G sítích s nestabilním připojením.

q-100

Odlehčený komunikátor navíc zaručuje funkčnost i na starších verzích Androidu (2.3 Gingerbread) a není tak náročný, jak klasická „nabobtnalá“ verze. Messenger Lite je prozatím dostupný pouze v Keni, Tunisku, Malajsii, Venezuele a na Srí Lance. V nadcházejících měsících se dočká řada dalších zemí. O verzi pro systém iOS se zatím nehovoří.

Facebook Lite
Autor: Facebook
Cena: zdarma

Xaver Jandura

Milovník „road trip" cestování a exotického jídla, velký fanoušek a zároveň kritik Apple zařízení, rád boxuji, cvičím jógu a přemýšlím u sklenky vína.

8 komentářů

  1. Pacik (neregistrovaný)

    Perfektní práce! Napíšou aplikaci, která pro svůj účel požaduje až smešné prostředky (jak RAM tak místo v telefonu), a než aby jí optimalizovali, tak napíšou jinou, údajně jen pro země třetího světa, a pro lidi, kteří mají starší telefon… Jen tak dál, tohle zajisté všichni ocení…

    • Martin P. (neregistrovaný)

      FB Lite není FB aplikace napsaná znovu, ale jiná aplikace. Prostě nemá stejné funkce jako „velký“ FB klient tak nečekaně je menší. To samé je s FB Messengerem Lite , je menší protože nemá stejné funkce jako velký messenger.

      • 484 (neregistrovaný)

        skoda ze nekde neni vypis co konkretni bude chybet v Messenger Lite,taky mi prijde absurdni ze messenger zabira po nekolika aktualizacich 280MB…kdysi byli cele PC hry ktere zabirali min a meli obsahu na desitky hodin

      • 484: tak dneska hodne velkou cast z objemu dela grafika, video, audio a dalsi podobny obsah … to driv samozrejme nebylo.

      • PetrCBR: Tak ty mluvíš o uživatelském obsahu, on o aplikačním. Navíc v základu nemáš ani tolik grafiky, smajlíci apod. věci jsou volitelný obsah.

      • uni: no kdyz chces jit do detailu, taky zalezi na kompileru, jestli pouzivas staticke nebo dynamicke knihovny, jestli treba na sitovou komunikaci pouzivas nejakou svoji light knihovnu, nebo neco univerzalniho atd atd. Tech duvodu muze byt milion.

  2. PŘESNĚ jak píše 484… ale tak to platí v podstatě o VŠECH aplikacích, kdy hlavně pamětník hloubá nad tím, jak je vůbec možné, zplácat aplikačku, co je tak velká, přitom dříve prakticky to samé bylo NESROVNATELNĚ menší…

    • Myslíš jako když jsem kdysi zahodil klienta ICQ s desítkami MB a začal užívat Mirandu s jednotkami MB? (Windows) :) A takových příkladů by se našlo mnohem více (v čele s prohlížečkami obrázků, atd.)
      Na Androidu např. naprosto zdrcující poměr velikost/výkon u QuickPic vs snad jakákoli stock apek. No však to taky chlapec za jistě pěkný peníz prodal….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *