Sledujte nás na YouTube

Care Connect v nové Škodě Kodiaq k síti připojí Vodafone

Tento týden představený vůz Škoda Kodiaq je díky technologii od společnosti Vodafone prvním modelem tohoto výrobce, který je plně připojený k síti. Elektronická SIM karta, která je v SUV zabudovaná, zajišťuje stálé připojení skrze síť operátora Vodafone. Díky té má majitel vozu prostřednictvím služeb Care Connect neustále k dispozici velké množství informací o stavu vozidla.

Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a mnoho dalšího. Součástí služeb Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall. Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze Škoda Kodiaq je však k dispozici jako součást služeb Care Connect již nyní.

Skoda-Kodiaq-2016-7

Značka Škoda je po automobilkách VW a Audi již třetí automobilkou koncernu Volkswagen, která vkládá svou důvěru do řešení od společnosti Vodafone v oblasti technologie IoT (Internet of Things). Vůz Kodiaq je prvním modelem automobilky Škoda s vestavěným připojením k síti od společnosti Vodafone, další by měly následovat.

Kodiaq dashboard

Služby Care Connect zahrnují vzdálený přístup, proaktivní servis a nouzové volání. Zabudovaná elektronická SIM karta umožňuje prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo webové aplikace přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Nyní je tak již možné například vozidlo na dálku lokalizovat a zjistit, zda je zamčené či zda jsou zavřená okénka.

Mezi další funkce vzdáleného přístupu patří např. online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (např. pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti). Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle.

Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky Škoda. Tato služba je funkční po celé Evropě. Veškerá komunikace s vozidlem probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je ve vozidle pevně zabudovaná, je propojena se systémem servisních služeb automobilky Škoda a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškerá data a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.

Michal Javůrek

Nadšený fanoušek chytrých telefonů, počítačů a automobilů. Lyžař, běžec, plavec a náruživý biker, za každého počasí. Fanoušek metalu, který nepohrdne sklenkou dobrého vína u kvalitního filmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *