Zdroj: Unsplash

Znáte skrytý fígl v aplikaci Gmail? Jednoduše vás zbaví nevyžádané reklamy

  • Klasické papírové letáky se v moderním světě mění na otravné reklamní e-maily
  • Nejspíš i vy máte tímto novodobým virtuálním plevelem zanesenou poštovní schránku
  • E-mailové aplikace v čele s tou od Googlu ale nabízí velmi jednoduché řešení

Určitě to znáte – stačí jen někde vytrousit svou e-mailovou adresu a hned vás všemožné firmy zavalí reklamou. Pokud svou schránku náležitě nespravujete, mohou marketingové zprávy činit až 80 % toho, co vám za týden přijde. Klíčem k řešení by pro vás mělo být tlačítko „Odhlásit odběr“. Jak to ale udělat co možná nejjednodušším způsobem?

Aplikace Gmail má tlačítko „Odhlásit odběr“

Každý reklamní a marketingový e-mail musí dle zákona obsahovat přímo v samotné zprávě odkaz na odhlášení odběru těchto zpráv. Zřizovatelé reklamy ale ví, jak vyzrát na důvěřivé spotřebitele. Častokrát tak tuto možnost uvádí velmi malým písmenem, a to klidně až úplně dole v patičce.



zlodej thief hacker bezpecnost podvod



Nepřehlédněte

Třetina lidí se stala cílem podvodu na internetových bazarech, ukazuje český průzkum

Jindy zase vsází na krkolomné formulace typu „změna podmínek zasílání obchodních sdělení“. Výjimkou nejsou ani triky vůči těm, kteří neumí anglicky. Když pak v e-mailu najdou tlačítko „zrušit newsletter“, moc jim to asi neřekne.

Někteří klienti však nabízí vcelku univerzální a jednoduché řešení, jak se z odběru reklamních e-mailů vyvázat. Taková mobilní aplikace Gmail pro Android a iOS to umí jen na pár kliknutí.

Jak tam přesně odhlásit odběr reklamy?

  1. Spusťte aplikaci Gmail v Androidu nebo iOS
  2. Otevřete reklamní e-mail, s jehož odběrem chcete skoncovat
  3. Klepněte na symbol tří teček úplně nahoře, hned vedle symbolu pošty a popelnice
  4. Vyberte „Odhlásit odběr“ či „Odhlásit se z odběru“
  5. Volbu potvrďte

Jak to funguje jinde?

Tento návod funguje prakticky jen pro aplikaci Gmail na mobilu, ale velmi podobně to můžete provést i v té nativní Apple Pošta na iPhonech, iPadech a dalších jablečných zařízeních.

U Gmailu v běžném webovém rozhraní však můžete být překvapeni – obligátní volbu „Odhlásit odběr“ totiž po rozkliknutí kontextové nabídky neuvidíte. Tam po otevření nežádoucího reklamního sdělení můžete danou zprávu nahlásit jako spam, ignorovat, samozřejmě smazat a také nahlásit jako phishing (podvodná technika kyberzločinců, v rámci které se vydávají za známou společnost). Můžete také rovnou zablokovat odesílatele, což asi nejlépe odpovídá mobilnímu odhlášení odběru. Pozor jen na to, pokud od něj dostáváte i jiné než reklamní e-maily – v případě blokace totiž nepřijde už nic.

Autor článku
Jakub Fišer
Novinář, fanoušek moderních technologií, letních měsíců a asijského jídla. Mám rád filmy od Lynche, obrazy od Pollocka, french house a fotbalový klub Arsenal. Ve volném čase hraju na PlayStationu a chodím běhat.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku