YouTube Shorts jsou extrémně populární, denně zaznamenají přes 30 miliard zhlédnutí

ikona youtube

Sociální síť TikTok odstartovala doslova mánii krátkých videí s všelijakým, převážně zábavným obsahem. Konkurence na sebe nenechala dlouho čekat – většina ostatních sítí představila možnost také nahrávat krátká videa, a to včetně jednoho z největších serverů poskytujícího videoobsah, YouTube.

Platforma YouTube Shorts za dobu své existence od roku 2020 přicházela neustále s novými funkcemi, které nyní konečně nesou ovoce. Google na ní totiž dle vlastního tvrzení zaznamenal 30 miliard zhlédnutí denně, přičemž pravidelně si taková videa do svého sledovacího repertoáru zařazuje více než 1,5 miliardy lidí každý měsíc.



Shorts vizualy



Nepřehlédněte

Krátká videa YouTube Shorts jsou dostupná v Česku. Inspiraci čerpala z TikToku

Nutno podotknout, že obliba Shorts rozhodně není náhodná. YouTube tvůrce krátkých videí motivuje, přičemž za tímto účelem vytvořil také speciální fond, který z celkového balíku 100 milionů dolarů (cca 2,3 miliard korun) vyplácí některým z nich každý měsíc až 10 tisíc dolarů (cca 236 tisíc korun). Dá se tedy předpokládat, že obliba krátkých videí bude i v následujících letech stoupat.

Autor článku
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku