Vyrovnaný čínský trh: prodejům vládnul Apple, na druhém místě jsou 4 značky

smartphones

Dodávkám smartphonů na globálním trhu vládnul v minulém čtvrtletí Apple a nejinak tomu bylo i v Číně. Americký výrobce zde podle analýzy Counterpoint Research porazil domácí produkci a uzmul si 21,7 procent trhu, což je meziroční skok o 13 procent. Zajímavá situace je ale na dalších místech.

Na druhém místě je těsno

Jelikož výrobci smartphonů obvykle nezveřejňují počty dodaných kusů, ale pouze tržby a zisky, musí analytické firmy jejich pořadí odhadovat, což s sebou pochopitelně nese jistou mírou nepřesnosti. Se znalostí této skutečnosti tak lze říct, že na druhé příčce se umístily hned 4 značky najednou, neboť se jejich podíly pohybují mezi 16,1–16,7 procenty. Podle analýzy Counterpoint Research je pořadí následující: Honor, Oppo, Vivo a Xiaomi. Rozdíly mezi jednotlivými značkami jsou ovšem skutečně minimální.

Counterpoint 2

Největším skokanem je bezesporu Honor, který meziročně zaznamenal o 100 procent větší dodávky smartphonů, a to i navzdory tomu, že celý trh o 11 procent klesl. Honor vydělal především na pádu jeho dříve mateřské firmy Huawei, která již nyní v žebříčku TOP 5 největších výrobců nefiguruje. Honor překvapivě nesbíral vavříny pouze prodejem levnějších zařízení, ale táhl jej kupředu vlajkový model Honor Magic 3.

Counterpoint 1

Pro letošní rok agentura Counterpoint očekává růst značek Oppo, Vivo a Honor, a to jak v prémiovém segmentu, tak v kategorii telefonů s ohebnými displeji.

Autor článku
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku