Koronavirus začíná ovlivňovat ledacos. Apple nedávno oznámil, že uzavře všechny obchody a kanceláře v Číně. Analytici očekávají výrazný propad výroby smartphonů v Číně. A dopady na vlastní kůži pocítilo také 240 mexických uživatelů Uberu, kterým byl náhle pozastaven účet.
Důvodem pro toto netradiční opatření je, že tito lidí jeli s dvojicí řidičů, která předtím přišla do kontaktu s osobou, u níž mají úřady podezření na nákazu koronavirem. Uber tak těmto lidem zaslal poněkud znepokojivou zprávu. V ní oznamuje pozastavení účtu a doporučuje, aby v případě problémů kontaktovali patřičné úřady.
Zbytečná panika?
Samotná nemožnost cestovat Uberem je jedna věc. Zpráva, že můžete být nakaženi potenciálně smrtelnou nemocí, je však něco úplně jiného. Někteří uživatelé si proto na Twitteru stěžují, že Uber tímto způsobem působí paniku a neposkytuje žádnou podporu.
Je otázkou, nakolik byla tato „online karanténa“ nutná. Pouhé sdílení auta s řidičem, jenž sdílel auto s člověkem, který možná měl koronavirus, může některým přijít jako poněkud slabá záminka pro tento postup. Před přehnanými opatřeními už varovala i Světová zdravotnická organizace (WHO). Na druhou stranu však je nutné vzít v úvahu legitimní obavy Uberu, který byl na pasažéra s podezřením na nákazu upozorněn úřady.
Uber také informoval, že dočasně znemožnil zmiňovaným řidičům poskytovat své služby. Vzniklá situace tak asi netěší nikoho ze zúčastněných. Na druhou stranu lze spatřovat i jistý benefit oproti běžné taxislužbě, kde by zřejmě nebylo možné teoreticky zasažené osoby zpětně dohledat.