Domů » Bleskovky » Tesla zlevnila Model Y. Klesá automobilce počet zájemců o vozy?

Tesla zlevnila Model Y. Klesá automobilce počet zájemců o vozy?

Automobilka Tesla neměla dlouhou dobu nouzi o poptávku pro své vozy. Díky statisícům předobjednávek a relativně nízké výrobní kapacitě firma dlouhou dobu prodala každé auto dlouho před tím, než jej vyrobila. V důsledku koronaviru a poklesu zájmu o nové automobily však nedávno došlo ke zlevnění modelů S, 3, X a nyní i modelu Y.

tesla model y

Luxusní sedan (Model S) a SUV (Model X) zlevnily o 5000 dolarů (117 000 Kč), Model 3 pak zájemcům ušetřil 2000 dolarů (47 000 Kč). Zlevnění se nyní dostalo i k nejmladšímu přírůstku, Modelu Y, a to o 3000 dolarů (70 000 Kč). Původní spekulace hovořily o tom, že si Tesla chce ponechat co nejvyšší marži na menším SUV po co nejdelší dobu, zdá se však, že poptávka již nedosahuje takové výše. Důvodem však může být zlevnění výrobního procesu, které se promítlo do konečné ceny. Na internetu se však objevují i fotky zaprášených vozů automobilky, které se nedaří prodat.

Akcie Tesly: vzhůru do nebes

Velké kontroverze vyvolávají ve finančním světě akcie automobilky. I přes to, že Tesla vyrábí oproti svým konkurentům minimum vozidel (v roce 2019 doručila necelých 370 000 elektromobilů), je nejcennější automobilkou na světě z hlediska tržní kapitalizace. Již dávno předstihla Hondu, Volkswagen, ale i Toyotu, největší automobilku z pohledu počtu vyrobených vozů ročně. Za poslední dva měsíce se hodnota akcií zdvojnásobila a dosáhla nového maxima 1764 dolarů (41 300 Kč) za akcii, nyní osciluje okolo 1500 dolarů (35 000 Kč).

tesla stocks
Akcie Tesly od začátku roku výrazně rostou. Zdroj: Tradingview.com

Akcie však nejspíše ještě ani zdaleka nedosáhly svého stropu. Příští týden Tesla oznámí finanční výsledky za druhý kvartál letošního roku, během kterých dodala o 20 000 vozů více, než očekával Wall Street. Pokud se firmě podaří vykázat zisk, je velmi pravděpodobné, že bude zařazena do indexu S&P 500, tedy pětistovky nejlepších amerických firem, což by firmě zajistilo nákup akcií mnoha investičními fondy. 22. září se pak odehraje Battery Day, kdy automobilka láká na menší revoluci v bateriích.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

56 komentářů

  1. Obecne je o elektrovozy maly zajem, dost rychle se provaluje, ze je to jen nafouknuta bublina a umele protlacovani, ktere vubec emise neresi. A navic mrak problemu, zesitovani, mizerny dojezd, pokud clovek auto vyuziva naplno jako klasicke auto, opravy, horeni, nebezpecnost apod.

    • Nepřítel ekonomiky

      Tak ropy je ještě víc jak dost a kde jaké 1,9 TDI najede na jednu nádrž 1 200 km.Kdežto Tesla jen 450 km a někde u nabíječky čekat hodinu a půl a vykouřit u toho krabičku Mallborek a vypít tři kafe.Lepší je nakydat tam tu naftu do minuty!

    • No on dojezd 1200 km je využitelný maximálně při jízdě do Chorvatska a ten, kdo jezdí na dovolenou do Chorvatska, na Teslu stejně nemá. Všem ostatním dojezd 400+km na den bohatě stačí.

    • Nepřítel ekonomiky

      Chorvatsko je pro socky!!! Jenom dýzla si 2 měsíce nemusím ani všimnout,ale Teslu jsem musel každý půl den dobíjet.Proto jsem se jí horko těžko ojetou s vyčerpanými články zbavil:)

    • Ty jsi teslu ještě ani nikdy neviděl. Tesly se začaly dělat v roce 2013, a světe div se, pořád jezdí.. I s původními akumulátory.

    • Které už mají znatelně sniženou kapacitu. Navic ten dojezd a vydrz je tragedie, kdyz si zapnes v aute kde co, uz zacinas premyslet, co vsechno vypnout, aby si nekam dojel. Nesmi to do tebe nekdo flaknout, aby jsi v tom neuhorel, pak te ani netrapi, ze s kazdou bourackou je to hned totalka apod. :D

    • Jirko, ty tak hrozně kecáš a lžeš, a pomalu v každém blábolu, co napíšeš. Nemám ani sílu ti ty lži vyvracet. Podívej, žij nadále I nadále ve svojí senilní bublině zapšklého automechanika z vesnice. Já už na tvoje bláboly nemám sílu, blbost jako obvykle vítězí :D

    • Realita z oboru, bohuzel. Neni potreba si to kvetnate idealizovat, surová realita je proste takova.

    • Nepřítel ekonomiky

      Jirka to vidí realisticky a správně .To ty žiješ v bublině a vizích sprostého sektáře!!!Nejraději bys mu olízal nohy co?

    • Není pravda je dost případů, kdy se takový dojezd hodí. Opravdu ne každý chce co cca 400 km trávit svůj čas tím, že bude hledat nabíječku a nabíjet.
      Ale rozumím tomu, že pro spoustu lidí takový nájezd není limitující.

    • Tak za minutu plnou nádrž nenaberete. Ale jinak máte pravdu, že za chvilku máte natankováno a můžete jet dál. Jen bych upřesnil, že s trochou snahy jedničková otkávka umí bez problémů najet 1300 -1400 km na jednu nádrž.

    • Nepřítel ekonomiky

      Kdyby měla být elektromobilita opravdu revoluce v automobilismu ,tak bych si představoval dojezd alespoň 2 500 km na jedno nabití.A dobití max do 2 minut.Jinak jestli se to rozšíří ještě víc ,tak chci vidět ty fronty nervozních řidičů čekajících ,až si kolegové před ním dobijou.při době nabíjení hodinu.Jediný smysl to dává pro lidi s barákem co si nabíjí doma a jedou s tím jenom do lidla a zpět.Jinak pro lidi ze sídlišť absolutně nereálné i když by to chtěli a měli na to.Nikdo jim tam stojany budovat nebude,protože zase budou řvát lidi co mají benzín a naftu ,že přišli o pár parkovacích míst.Už takhle je to na sídlištích a v centrech měst boj o parkování!!!A ještě rozlišovat tohle?Kdo tam může a kdo né ,to se ty lidi už opravdu nenávistí pozabíjí!!!

    • Líbí se mi, jak tu řeší 400km dojezd zrovna Jiřík, který si (pokud nelže) koupil Cupru Atecu, která má 55l nádrž a spotřebu přibližně 9,5l/100km a to dlouhodobou. Dle mých zkušeností není problém jezdit na krátkých trasách svižnou jízdou klidně za 14 litrů, takže fakt nechápu, že člověk s tímhle autem dokáže brblat na 400km dojezd, když dojezd jeho benzínového auta bude dle odhadu tak maximálně o 100km delší.

    • Nepřítel ekonomiky

      Hmm ,ale natankuje kdekoliv do 2 minut.A pokud nemá vlastní barák a bydlí někde v bytovce nebo paneláku,tak jediná možnost by u elektrovozu byla natáhnout si prodlužku z okna! Což není možné:)A jiné již jmenované neekologické nevýhody eloktrovozu již znova nebudu vypisovat.

    • Vsak v soucasnosti EV nejsou urceny pro lidi co nemaji na barak, hlavne ze zde ovsem zasobuji svya chytryma myslenkama

    • Nepřítel ekonomiky

      A i lidi co mají barák a udělají investici do dobíjecí stanice+soláry na střechu +koupě tesly za 2 mio ,která po 2 letech má hodnotu 1,3 mio jen aby si ve jménu pseudoegologie dojeli na nákup do lidlu.Tak já budu s autem cca. 500 000 kč(benzín nebo nafta) jezdit 15 let a pořád na tom nebudu prodělávat jako oni…

    • Jezdil jsi někdy elektroautem? Já bych si ho jednou chtěl koupit taky. Ne kvůli ekologii, na tu dlabu celý život, ani mi to není nijak blízké, ale kvůli tomu, že to auto je něco nového, něco, co tu do teď nebylo. Chová se jinak, zrychluje jinak, plyn se chová jinak a hlavně! Je v tom naprosté ticho.
      Já mám rád více válcové motory, benzínové, spotřebu jsem nikdy neřešil. Ale vždy je preferoval pro jediný důvod a to je pohodlí, rychlost a ticho. Já mám prostě pocit, že elektroauto je další level v tom, co celý život preferuji. A nemusí to být ekoteroristická Tesla, ale třeba Porsche Taycan nebo třeba etron.

    • Nepřítel ekonomiky

      Teslu model 3 jsem vlastnil a horko těžko jsem se jí zaplatbůh zbavil.Akcelerace je opravdu neuvěrítelná,ale měl jsem tu poctu řídit i ferrari (půjčené) 458 italia a akcelerace je stejná a ten zvuk benzínového 8-mi válce 4,5 litru mě bavila více než ticho v Tesle které stejně přebiju rádiem který mi zkracuje dojezd.I když to Ferrari to je taky, aby sis plánoval trasu benzínových pump .Auto taky k ničemu jako Tesla!!!

    • Nepřítel ekonomiky

      Měl jsi nekdy RC model autíčka na vysílačku? Já jo už v roce 1985 za tvrdé totality a kamarádi pukali závistí.Stejné je to s Teslou vždy jsi naštvaný ,že ti dojdou baterky a nemůžeš dál jezdit!

    • Benzinove auto natankuju behem chvilky a jedu dal. S elektroautem budu hledat dobijecku (pokud ji najdu :D) a jeste budu cekat, neporovnatelne. Ciste elektroauto je nesmysl.

    • Nesmysl to není. Pro spoustu lidí co mají svůj vlastní dům a potřebují každý den najet stovky km, chtějí si užívat ticha, zrychlení je to dobré řešení. Ale zatím elektroautomobil není pro každého i když mnozí nás o tom chtějí přesvědčit.

    • To máte pravdu. I když bych byl k nové technologii shovívavý. Pro spoustu lidí je to dobrá technologie. Ale zatím k absenci infrastruktury je to produkt jen pro někoho. Mnoho lidí si neuvědomuje, co se stane až se elektromobily více rozšíří. Pak přestanou platit veškeré výhody a stát radikálně zdraží elektriku. Stejně jako se sto stalo v případě LPG nebo CNG.

    • Nepřítel ekonomiky

      Ono těch nevýhod je více .Představte si ,že se někam sjede 1 000 EV a začali by všichni nabijet(což se nestane)dojde k blacoutu.Viděl jsem dokument z Anglie jak musí elektrárna pružně reagovat na to když skončí fotbalový zápas a fanoušci si jdou udělat čaj nebo kávu.Tam se jedná o miliony konvic ve 30-ti vteřinách.Ale máte pravdu zaplatí to zase jen lidi co elektriku používají na běžný provoz domácnosti ,aby si pseudoekologové mohli vozit zadky.Dobití u stojanu v ČEZU mě přišla pěkná fakturka,když jsem si to spočítal tak s benzínem nebo dieselem jsem jezdil daleko levněji.

    • Elektrarny pruzne reaguji na vse, to neni nejaka nova veda 😂 I kdyz sam zastavam mirnejsi ac kriticky nazor jako Eduard hore, tak tvym a Jirkovym „argumentum“ se neda nic jineho nez smat😂😂 Snad nejvetsi perlicka je srovnani s RC autickama hahahaha

    • Nepřítel ekonomiky

      Kup si Teslu a chrochtej si,uvidíme jak budeš po roce vytlemenej.Já už jsem vylečenej!!!hahahaha

    • Vsak sam pisu, ze jsem porad skepticky k EV, ale psat blaznoviny jako ze to nema budoucnost, protoze jsou aktualne neprakticky pro nejakyho Jardu ze sidlisti je argument prinejmensim dost usmevny..
      Tesla se mi libi jen designem (nejsou to radoby „futuristicky“ splacaniny ala BMW i3 nebo nejaky Nissan) a konecne nejak robustnim infotainmentem vhodneho do 21. stoleti.

    • Nepřítel ekonomiky

      Tak si vyvěs plakát Tesly a Muska do pokojíčka nad postel.

    • Hej, rozumis vubec cesky?:D
      Teslu nechci a Muska fakt nijak neobdivuju.

    • Nepřítel ekonomiky

      Jasně elektrárna na to reaguje sama viď.Viděl jsi někdy velín?Sedí tam lidi a ten zápas mají předem nahlášený a reagují na to.Kdežto když se sjede 1 000 EV a začnou nabíjet ,tak o tom nikdo vědět nemusí a bude Blackout.A už na mě nereaguj jsem přece dno dna a nestojím ti za to!!!

    • Pokud si opradu vlastnil teslu, měl si roční tarif od cezu, který vyšel kolem 8.000 korun českých. I kdyby si nebyl registrovanej, pořád je to vyhodnější,viz. průměrná cena elektřiny se pohybuje kolem 4,80 Kč/kWh bez využití speciálních tarifů. Nejoblíbenější modely elektromobilů mají spotřebu asi 18 kWh/100 km, to znamená náklady na provoz elektromobilu ve výši 86 Kč na 100 km. Pokud by si jel oktávou za 5l/100 km řekněmě za cenu 30 kč, seš na 150 kč…. což je 2x víc. Takže prosím Tě, cože si propočítával ?
      Podle mě si nevlastnil ani řidičák

    • V tomto ohledu máte naprostou pravdu. Zatím infrastruktura není vůbec připravena na větší rozšíření elektrovozů. Však Norové by mohli vyprávět o tom, co jsou to problémy s nabíjením elektroaut.

    • Infrastruktura tu nebude, kdyz nebudou lidi, co ji potrebuji – tj vlastnici EV.

    • Nepřítel ekonomiky

      A na nějakou ekologii se můžu vykašlat .Tesla taky ekologická není(skladování vyjetých dále nepoužitelných baterii,elektřina z uhelek).Muk si hraje na ekologa ,lidé mu to žerou ,že ve jménu ekologie staví fotovoltaické plantáže a zároveň vystřeluje rachejtle které za jeden let spotřebují paliva jako 1 00 boeingů kterými létají ovce na zbytečné dovolené!!!

    • „zbytečné dovolené!!!“

      tvoje komentare presne vystihuju tvoj rozhlad vo svete. Keby si nesedel len doma na valale a zobral zadok na nejaku „zbytečné dovolené!!!“ tak by si tu netrepal take, ako trepes.

    • Nepřítel ekonomiky

      Nevím co je valala ,ale možná kdybych si koupil letenku z Prahy letiště Venci flašky do Bratislavy ,jen tak pro zábavu ,abych vypustil co nejvíc C02 ,tak bych se to jistě dozvěděl.Jinak mě stačí se válet na gauči a sledovat Prima zoom na své 165 cm 4K hdr 10 Qled TV abych si udělal o světě obrázek:)Av době Corony určitě nikam nevylezu .Jenom blázni co nevydrží doma na p*rdeli tak jim přeju ať si to přitáhnou domů!!!

    • Tomas: Mel jsem tu rozepsany komentar presne jako tvuj, ale nakonec jsem ho ani nepridaval. Tenhle clovek je fakt uplny dno dna a ani za to uz mi nestoji…

    • Nepřítel ekonomiky

      JJ to ze mě udělal vykořistovatelský kapitalizmus po česku co jde přes mrtvoly a nekouká nalevo ani napravo.Zlatý komunisti ,asi se přestěhuji do číny protože češi fakt nesnáším a je mě z vás nablití.I když komouši mají taky rádi penízky a je to vlastně taky kapitalistický režim jenom s pevnou rukou kterou by nevychovaný češi potřebovali jako sůl!!!!

    • Podle me by sis to měl nastudovat .
      Pro start falcon heavy, nebo falcon 9 je používaný palivo RP-1/LOX a kapalný kyslík, což je míň toxický, než běžný palivo. Co se týče spotřeby, je o dost menší….
      Navíc myslím si, že nejvíce emisí vydá nákladní loď.

    • Takze jakykoliv technicky pokrok, ktery ma hodne problemu je spatny? Co treba parostroj? Taky dobry, ne? To je jak na srazu domova duchodcu plnem zapsklych dedku.

    • Neuvěřitelné, co? Člověk si říká, co taková chátra dělá na technologickém webu.

      Ani kousek zamyšlení nad tématem, a těch dávno vyvrácených lží v komentářích..

    • Jj, tady další spokojený majitel Tesly.

      [odkaz]

    • Nepřítel ekonomiky

      Jirko chtěl jsem to sem taky bouchnout.Každý normální ví že Tesla je k ničemu.Jenom pro Svědky Muskovi.Co raději budou mrznout jen aby někam dojeli.Nedej bože v zimě na 4 hodiny uvíznout na D1.

    • To ani nemusi byt 4 hodiny, nejen topeni, ale i klimatizace snizuje nejen u Tesly brutalne dojezd, jeste pomuze vypnout radio a dalsi veci. Elektroauta jsou slepá vetev. Hybrid ano, ale čistě jen elektroauto – nesmysl.

    • Nepřítel ekonomiky

      jj Nebo si za Teslu připojit diesel gnerátor a máš taky hybrida:)Vidím budoucnost spíše ve vodíku.Na to by se měli výrobci zaměřit.

    • Vodik je urcite realnejsi a opravdu pokrokova cesta.

    • Nepřítel ekonomiky

      Tady je další určitě také spokojený zákazník
      [odkaz]?

    • 😀 Nejezdit s tim v zime (aby clovek nemusel topit a nekam dojel), nejezdit s tím v létě (aby clovek nemusel chladit a nekam dojel), nejezdit s tím v dešti (aby mu kazda vetsi louze nerozbrala postupne cele auto), nejezdit s tím na autopilota (aby vas to nezabilo) a modlit se, aby to neshorelo. Pokrok jak ma být.

    • Nepřítel ekonomiky

      jj pravda.A navíc mít vše za poplatek aktualizované ,aby se to vůbec rozjelo.Viděl jsem video jak to někde v Číně nakouřila v plné rychlosti Tesla na autopilota pod kamion.Ještě ,že se ten člověk nezabil.Ale k tomu dřív nebo později dojde a Musk stane před soudem a bude se velmi divit.JJ je to pokrok.

    • Nepřítel ekonomiky

      [odkaz]

    • A kolik ze bylo nehod u aut se spalovacim motorem?

    • Nepřítel ekonomiky

      Parostroj rozhýbeš i po 130-ti letech ,což se nedá říct o Tesle která je po 5 -ti letech po smrti…

    • OMG, tak zacni jezdit parostrojem. Klidne pak napis recenzi

  2. Za mě dokud bude ropa, budu stále radši jezdit v autě s klasickým spalovacím motorem. Vůně benzínu a zvuk Wanklova motoru nebo nějaké krásné V8čky je prostě nepopsatelný.

  3. Kritici Tesly, doporučuji si do ní sednout a projet se. Pak se budete divit, proč jí dávno nemáte v garáži. Spalováky jsou už za svým zenitem. Za 15 let už nebudou mít co říct.

    • A jak lehce bzuci, kdyz s nim jedes pomalu, v tom tichu to pekne vynikne, skoro jak tramvaj.😃

    • Nepřítel ekonomiky

      Já jsem rád ,že jí mám z garáže už pryč se ztrátou 700k :)dodnes se tluču do palice,že jsem se nechal napálit!!!

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).