Ačkoliv se vozy Tesla svou cenou řadí do segmentu luxusních automobilů, jejich zpracování této kategorii často neodpovídá. Automobilce je dlouhodobě vyčítán například problém s lícováním částí karoserie, který se nepodařilo vyřešit ani u Modelu 3 z modelového roku 2021. Vozy vyrobené mezi lety 2012 a 2018 však trpí mnohem závažnejším problémem.
Dle zjištění Národní správy USA pro dopravní bezpečnost (NHTSA) trpí 158 000 vozů poruchami displeje, skrze který řidič ovládá v podstatě veškeré funkce vozu. Ve chvíli, kdy se displej porouchá, není možné nastavit téměř nic, ani například použít parkovací kameru, kontrolovat rychlost, ale ani odmlžit okna. Poruchou mohou trpět Modely S vyrobené v letech 2012 – 2018 a Modely X s rokem výroby 2016 – 2018.
Příčinou, která poruchu způsobuje, je dle NHTSA úložiště typu NAND, na které automobil ukládá veškeré záznamy o provozu. Ty však zvládají pouze 3 000 cyklů zápisu a následného přepsání dat, po nichž se paměťové buňky opotřebují. Automobilka potvrdila, že displeje osazené touto pamětí se 100% pravděpodobností přestanou fungovat.
Dalším problémem je, že Tesla odebírala dotykové obrazovky od výrobců počítačů, produkty nebyly konstrukčně připravené jak na změny teplot, tak na vibrace a otřesy způsobené jízdou. U elektromobilů, jejichž cena začíná na českém trhu na zhruba 2,5 milionech Kč se jedná o snahu šetřit náklady na špatném místě. Teslu by svolávací akce mohla, dle analytiků z Wall Street Journal, vyjít na 300 až 500 milionů dolarů (6,5 až 10,8 miliard Kč).
NHTSA prozatím automobilce zaslala dopis, ve kterém Teslu žádá o zahájení svolávací akce. Ta však vozidla svolávat nemusí, pokud před úřadem obhájí, proč tomu není třeba. Pokud však se svou obhajobou neuspěje, bude následně svolání vozů nařízeno soudně.