J. D. Power, společnost, jež dlouhodobě monitoruje kvalitu v automobilovém průmyslu, vydává již po 32 let každý rok zprávu spolehlivosti, v níž srovnává automobilky na základě počtu problémů na 100 prodaných vozů. Průměr odvětví je 121, tedy na 100 prodaných vozů se průměrně objeví 121 problémů.
Letos poprvé byla v této zprávě zahrnuta i Tesla, která je dlouhodobě kritizována za problémy s kontrolou kvality. Při použití metodiky J. D. Power se tato nelichotivá statistika potvrdila – automobilka skončila na 31. místě z 34 hodnocených firem se 176 body. Hůře pak dopadl například Jaguar se 186 body.
Na špici skončil naopak Lexus, u kterého se u 100 vozů objevilo 81 problémů, následovaný automobilkami Porsche, Kia, Toyota a Buick. Tesla však nebyla formálně zařazena do žebříčku, jelikož nedovoluje, aby byli majitelé jejích vozů kontaktováni s průzkumy v 15 amerických státech, J. D. Power tedy pouze vytvořil profil automobilky, ačkoliv se i tak podařilo získat dostatečně početný vzorek.
Řikám pořád, že tesla jsou krámy.
Ono to tak opravdu je, uz nekdy pred tremi nebo ctyrmi lety probehl podobny test (ne oficialni, jen auto prolezli technici a zapisovali si) a uz tehdy byl vysledek ten, ze kdyby takove auto dodala na trh jakakoliv zavedena (kvalitnejsi) automobilka, tak na ni nenechaji zakaznici nit suchou – v interieru nelicovaly nektere casti, neco vrzalo, neco nedoviralo, apod. Ale protoze lidi si u Tesly pripadaji tak, ze jsou u zrodu neceho velkeho, leccos znacce odpusti.
Přesně, fanatici, něco jako ohryzkáři.
Az na to, ze vacsina z nich je zrejme daleko uspesnejsia, nez vy dvaja :-P
JanK: Jojo, typickej zastupce apple/musk sekty se svym sedmym prikazanim: „Kdyz uz nevis, co rict, rekni, ze jsme beztak lepsi, protoze proto“
JanK: Jsou úspěšnější, protože mají na auto za 1,5 mega? V takovém autě dneska jezdí běžná kancelářská krysa.
Lukas: To nie o obhajobe. Clovek ktory si moze kupit Teslu Sko sa nad takymto niecim len pousmeje a ide dalej.
A ja sice k takym ludom nepatrim, ale pride mi usmevne, ked niekto kto si moze dovolit tak maximalne novu Octavia, alebo Golfa na lizing ide milionarov poucat o tom ako ma minat svoje peniaze. A nie, napriklad Sko si naozaj bezna kancelarska krysa kupit nemoze. Som dost dobre platena kancelarska krysa a o podobnom aute mozem len snivat :)
A ano, je poruchove, ale extra spolahlive a kvalitne uz dnes nie su ani bavoraky a ludia ich stale kupuju. Nie kazdy na to hladi, nie pre kazdeho je to priorita a keby som 2 roky dozadu zvazoval elektromobil a mohol si Sko dovolit, kupim si ho tiez. Ale kedze sa dnes da kupit Taycan, tak by dnes uz Tesla isla na druhu kolaj.
„A nie, napriklad Sko si naozaj bezna kancelarska krysa kupit nemoze. Som dost dobre platena kancelarska krysa a o podobnom aute mozem len snivat :)“
To zapominas, ze smartmania je plna komentatoru milionaru, kteri se jen smejou nam ostatnim „plebs“ :D
To je pravda. Trollit v diskusii o telefonoch je najrychlejsia cesta k uspechu :-P
Vtipny je, jak jeden s argumentu pro tyhle auta je, ze maji mene komponentu, ktere se muzou rozbit :D A potom ta automobilka dopadne stejne spatne jako notoricky poruchovy Jag :DD
Veril bych tomu, ze kvalita sla za posledni roky strme nahoru. Ve clanku ani jeho zdroji neni blize popsano jake roky vyroby byly zahrnuty. Je to proste nova automobilka a vyrobu se musela naucit. Model S z roku 2012 bude proste jine auto nez model S z roku 2021.