Domů » Bleskovky » Tesla propadla v renomovaném testu spolehlivosti. Skončila na téměř posledním místě

Tesla propadla v renomovaném testu spolehlivosti. Skončila na téměř posledním místě

J. D. Power, společnost, jež dlouhodobě monitoruje kvalitu v automobilovém průmyslu, vydává již po 32 let každý rok zprávu spolehlivosti, v níž srovnává automobilky na základě počtu problémů na 100 prodaných vozů. Průměr odvětví je 121, tedy na 100 prodaných vozů se průměrně objeví 121 problémů.

Tesla Model 3

Letos poprvé byla v této zprávě zahrnuta i Tesla, která je dlouhodobě kritizována za problémy s kontrolou kvality. Při použití metodiky J. D. Power se tato nelichotivá statistika potvrdila – automobilka skončila na 31. místě z 34 hodnocených firem se 176 body. Hůře pak dopadl například Jaguar se 186 body.

tesla 2

Na špici skončil naopak Lexus, u kterého se u 100 vozů objevilo 81 problémů, následovaný automobilkami Porsche, Kia, Toyota a Buick. Tesla však nebyla formálně zařazena do žebříčku, jelikož nedovoluje, aby byli majitelé jejích vozů kontaktováni s průzkumy v 15 amerických státech, J. D. Power tedy pouze vytvořil profil automobilky, ačkoliv se i tak podařilo získat dostatečně početný vzorek.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

11 komentářů

  1. Řikám pořád, že tesla jsou krámy.

    • Ono to tak opravdu je, uz nekdy pred tremi nebo ctyrmi lety probehl podobny test (ne oficialni, jen auto prolezli technici a zapisovali si) a uz tehdy byl vysledek ten, ze kdyby takove auto dodala na trh jakakoliv zavedena (kvalitnejsi) automobilka, tak na ni nenechaji zakaznici nit suchou – v interieru nelicovaly nektere casti, neco vrzalo, neco nedoviralo, apod. Ale protoze lidi si u Tesly pripadaji tak, ze jsou u zrodu neceho velkeho, leccos znacce odpusti.

    • Přesně, fanatici, něco jako ohryzkáři.

    • Az na to, ze vacsina z nich je zrejme daleko uspesnejsia, nez vy dvaja :-P

    • JanK: Jojo, typickej zastupce apple/musk sekty se svym sedmym prikazanim: „Kdyz uz nevis, co rict, rekni, ze jsme beztak lepsi, protoze proto“

    • JanK: Jsou úspěšnější, protože mají na auto za 1,5 mega? V takovém autě dneska jezdí běžná kancelářská krysa.

    • Lukas: To nie o obhajobe. Clovek ktory si moze kupit Teslu Sko sa nad takymto niecim len pousmeje a ide dalej.

      A ja sice k takym ludom nepatrim, ale pride mi usmevne, ked niekto kto si moze dovolit tak maximalne novu Octavia, alebo Golfa na lizing ide milionarov poucat o tom ako ma minat svoje peniaze. A nie, napriklad Sko si naozaj bezna kancelarska krysa kupit nemoze. Som dost dobre platena kancelarska krysa a o podobnom aute mozem len snivat :)

      A ano, je poruchove, ale extra spolahlive a kvalitne uz dnes nie su ani bavoraky a ludia ich stale kupuju. Nie kazdy na to hladi, nie pre kazdeho je to priorita a keby som 2 roky dozadu zvazoval elektromobil a mohol si Sko dovolit, kupim si ho tiez. Ale kedze sa dnes da kupit Taycan, tak by dnes uz Tesla isla na druhu kolaj.

    • „A nie, napriklad Sko si naozaj bezna kancelarska krysa kupit nemoze. Som dost dobre platena kancelarska krysa a o podobnom aute mozem len snivat :)“

      To zapominas, ze smartmania je plna komentatoru milionaru, kteri se jen smejou nam ostatnim „plebs“ :D

    • To je pravda. Trollit v diskusii o telefonoch je najrychlejsia cesta k uspechu :-P

  2. Vtipny je, jak jeden s argumentu pro tyhle auta je, ze maji mene komponentu, ktere se muzou rozbit :D A potom ta automobilka dopadne stejne spatne jako notoricky poruchovy Jag :DD

  3. Veril bych tomu, ze kvalita sla za posledni roky strme nahoru. Ve clanku ani jeho zdroji neni blize popsano jake roky vyroby byly zahrnuty. Je to proste nova automobilka a vyrobu se musela naucit. Model S z roku 2012 bude proste jine auto nez model S z roku 2021.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).