Nákup nového auta je pro většinu motoristů velká událost, obzvláště pokud se jedná o Teslu Model X Plaid s třemi elektromotory a cenou okolo tří milionů.
Ani vysoká cenovka bohužel není zárukou kvality, o čemž se nedávno přesvědčil jistý Ethan Joseph. Ten si svůj vysněný vůz objednal už v srpnu loňského roku. Nyní jej ale odmítl převzít, protože jeho Tesla vykazovala množství nedostatků. Tím nejzásadnějším, nad kterým zůstává rozum stát, je obutí rozdílných pneumatik na přední a zadní nápravu. To občas můžeme vidět u bazarových vozů, ale u nového by si to automobilka neměla dovolit.
Is it normal for the Plaid X to have two different brands of tires at delivery? Front set are Michelins. Back set are Continentals. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/XBSkrEwPiQ
— Ethan (@EZebroni) March 3, 2022
Dokonce se jednalo o zcela odlišné pneumatiky nejen rozměrem, ale i určením. Na přední nápravě byla obuta dvojice pneumatik Michelin Latitude Sport 3 pro letní použití s rozměry 255/45R20 a na zadní celoroční Continental CrossContact LX Sport s rozměry 275/45R20.
Feeling $tslaq today… @tesla @elonmusk pic.twitter.com/EXrgdbYaHo
— Ethan (@EZebroni) March 3, 2022
Letní a celoroční pneumatiky mají rozdílnou směs a tím pádem také různou přilnavost i další vlastnosti. Většinou se tedy doporučuje obouvat stejné pneumatiky na všechna kola. Z hlediska bezpečnosti je to nejlepší varianta, obzvláště pokud se bavíme o Tesle s výkonem 1 020 koní (761 kW).
Na twitterovém účtu @EZbroni pak Ethan sdílel i další nedostatky, které nový vůz měl. Kromě nesedících pneumatik se jednalo o některé díly karoserie, které správně nelícovaly, nebo zašpiněný interiér. Vůz si tedy nakonec odmítl převzít.
Pozitivní je, že Tesla problém se zákazníkem řešila. Navržený termín doručení nového vozu, červenec letošního roku, je ale od prvotní objednávky vzdálený téměř rok.