Domů » Bleskovky » Tesla chystá vlastní restaurace u dobíjecích stanic, první vyroste v Kalifornii

Tesla chystá vlastní restaurace u dobíjecích stanic, první vyroste v Kalifornii

Automobilka Tesla má v příštích 14 dnech dodat zákazníkům první vozy svého Modelu S s přívlastkem Plaid. Tato verze má posunout dynamiku rodinného sedanu ještě výše, na zkušenosti z reálného světa si však ještě musíme počkat. 

Společnost vyrábějící pouze elektromobily však nelení a mezitím pracuje na dalším z „výstřelků“ Elona Muska, který v roce 2018 zněl na Twitteru jako pouhé přání. Musk tehdy uvedl, že má v plánu k jedné z dobíjecích lokací umístit restauraci ve stylu 50. let 20. století, včetně obsluhy na kolečkových bruslích.

V dubnu letošního roku již Musk na Twitteru uvedl, že v kalifornské Santa Monice opravdu vyroste 62 nabíjecích stanic, spolu s restaurací laděnou do minulého století. Než se zákazníkům nabijí elektrické vozy, mohou se zabavit sledováním 100 nejlepších filmových snímků, které má Musk v plánu promítat.

Žádost o registraci obchodní značky pak společnost podala 27. května a aktuálně čeká na vyjádření expertů. Ve znaku by restaurace měla mít ikonické velké T.

David Preiss

34 komentářů

  1. Takže místo práce na rychlém „dobití“ auta na baterky se k pomalému nabíjení přihodí hospoda.
    Taky řešení.
    Nicméně stál ese elektrika do auta „tankuje“ brutálně pomalu oproti naftě.

    • Jako obvykle střelba úplně mimo. Superchargery nabíjí auta velmi rychle (oproti jiným stanicím), zároveň Tesla neustále pracuje na zrychlování nabíjení na těchto stanicích. Restaurace je tam čistě z toho důvodu, aby jsi těch 20 nemusel šaškovat na parkovišti.

    • Ano superchargery jsou rychlé.
      Takový 55kW supercharger umí „dolejt“ 55kW do baterky přesně za hodinu.
      Nejvákonnější nabíječky na Tesly, kterých je jak šafránu umí Teslu nabít „rozumně“ za takových 30minut.
      Nechce se mi to přepočítávat na kilometry, ale já do svého Renaultu naleju 900km jízdy za 5 minut…
      AŹ tohle budou umět SuperTruperMegaSmart chargery, pak dejte vědět, pouvažuji nad tím.
      Je léto.
      Mnoho lidí pojede do Chorvatska. (Já teda plánuju jet na sever, ale na tom nesejde.)
      Dejme tomu Makarská.
      Kolikrát budete muset Teslu dobíjet a kolik času to bude trvat?
      Elektromobily na dállkový trasy zatím prostě nemají.
      Jo kdyby někdo vyvinul výměnněj akumulátor třeba formou šuplíku…Přijedu vytáhnu vybitej blok, nafasuju nabitej blok zasunu do auta a ujedu dejme tomu dalších 500÷600km. Pak neřeknu ani popel. To by se dalo „jet k moři“ s jednou zastávkou.
      Takhle nezbude po dobu nabíjení si holt dát oběd. (já teda zatím jel dycky nocovku, aby děcka spaly v autě. Večer vyjet, a ráno byly u móře. Na místě byly vyslány se cachtat s mámou a já šel spát po cestě.
      A to zatím taky neznám elektromobil, do kterýho naložím totéž co do svého Rencka (Laguna III kombi). Tzn. mít baterkový auto jako rodinnej vůz (střední třída) zatím prostě nejde. Nehledě k ceně elektromobilů – zatím je to brutálně drahá sranda. I ta Laguna mne sála baťoh.
      Chudák Gréta.

    • Diskuze ohledně elektromobility jsou vždycky stejné… jsou plné hlupáků, kteří si neuvědomují ten kontext a často také blábolí o tom, že infrastruktura není připravená a další hlouposti pramenící z jejich „schopnosti“ vidět asi „1 cm“ před sebe i za sebe. Každopádně tohle je dobrý tah k propagaci elektromobility a doufám, že se toho chytí i jiné restaurace a přizpůsobí tomu i svoje parkoviště (byl by to vcelku logický krok).
      PS: Jinak nápad, který zmiňuje diskuzník Dalca (nabíjecí stanice fungující tak, že vybitý aku vymění za nabitý), už několikrát zazněl, realizace bude chvíli TRVAT, stejně jako všechno ostatní (pokrok není hned, na to také všichni zapomněli).

    • „Restaurace je tam čistě z toho důvodu, aby jsi těch 20 nemusel šaškovat na parkovišti.“

      Dvacet pokud zrovna nebudou vsechny nabijecky obsazene :) Je supr jezdit s benzinem a na benzince nestravit dele nez 5 :D

    • Ideální je pro mě kombinace obojího. Taková A6 s 2.0 TSI + elektromotor, který se dobíjí z chodu benzíňáku a dokáže ujet nějakých 50-60km + přidat výkon při rozjezdu a akceleraci je podle mě taková správná kombinace pro tuto dobu. Jezdit jenom s elektroautem bych nechtěl ani zadarmo, to je s dnešními technologiemi neskutečná pruda.

    • bkf1
      Prostě až mi baterky poskytnou stejnou službu jako nyní mi poskytuje nafty, v pohodě přejdu na baterky (i když mi spalovací motor bude nostalgicky chybět)
      Nyní nevýhody auta na baterky převažují v mém měřítku, takže zůstávám věrný naftě.
      V podstatě je to jednoduchý. Zatím pro mne auto na elektriku není ekonomicky výhodnější.

    • A co se tech baterek (bez ohledu na znacku vozu) meni na zaruku (pod 60% sve kapacity), ostatni maji smolika. Bezne opotrebeni uz po roce provozu klesne na 80% své kapacity a na dojezdu uz je to sakra znat. Vyrobce pokytuje vymenu az od 60%.

    • htcjirka

      Tak co dojezdu se týče, moje Laguna má dojezd na plnou nádrž furt stejnej, od nový doteď.

    • Laguna :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    • htcjirka normálně lžeš. Záruka obvykle bývá na 70% kapacity a za druhé, po roce opravdu není kapacita na 80%.
      Je spousta věcí, díky kterým nejsou elektromobily pro každého a je s nimi spojeno spoustu kompromisů. Ale tohle jsou vyložené lži. Morálka asi nebude tvá přednost.

    • joovi: a to pozor, jirka je neco jako automechanik a taky usvedceny lhar a obecni i*iot…

    • Bohužel, mám to v praci, takže nikoliv lži, ale surová realita.
      Jak s opotřebením, tak i práh reklamace.

    • Anonym: Jirka je automechanik na home office, včera to tu psal :DDDD

    • htcjirka: u Tesly fakt po roce nespadne kapacita na 80%, to nevim, co bys s tim musel dělat. U ostatních, levnějších aut, která nemají takovou ochranu baterie je to možné, ale u Tesly, to bys musel setsakramentsky jezdit ten rok s tim a to ještě v kdovíjakejch podmínkách. Ta baterie je v tom jak v bavlnce s maximální ochranou proti tomu, aby ji BFU voddělal. Nedostane se na ní mráz, nedostane se na to overcharge, má řízené vybíjení… Prostě nevim jak by se to asi tak mohlo stát. Myslim, že tady ten test mluví docela za vše: [odkaz]

    • Dalca: A v čem je problém? Dojezd kolem 500km bohatě stačí drtivé většině lidí a pokud pojedeš delší vzdálenost (což osobně moc nechápu, proč by kdo dělal), tak se doporučují po 400 – 500 km bezpečnostní přestávky, během které stihneš nabít úplně s přehledem.

    • joovi
      Životnost baterky, Ono závisí jak se k ní budeš chovat. Pokud dobře, bude po roce ježdění „neznatelně“ snížená kapacita.
      Pokud blbě (necháš ji dlouho vymlácenou) půjde kapacita dolů podstatně svižněji.

    • Johny
      Snížení kapacity baterky u Tesly snadnoa rycle: dojedeš s ní v pátek tak, abys ji nechal dojezd 10km a necháš ji stát celej víkend bez nabíjení. Pak ji v pondělí ráno dáš na fofrnabíječku abys mohl rychle vyrazit.
      Kapacita půjde velmi rychle dolů. (není lepší způsob jak ubližovat lithiovce než ji nechat vybitou a pak ji nabíjet maximálním proudem…)

    • Dalca: tak tohle dělá minimum lidí tak, aby to dlouhodobě tu baterii poškodilo. Navíc právě proti podobnému chování mají baterie v Tesle několik úrovní ochrany, které brání problému nerovnoměrného napájení. To bys to musel dělat každý den, aby ti ta kapacita u baterie za rok klesla byť třeba k 10%. Jak říkám, nevím, jak je to u ostatních vozů, ale u Tesly mi tohle přijde naprosto bezpředmětné řešit.

    • Tak kapacita je jedna věc, druhá věc je dojezd, který tu taky padl.

      No tak ono je potřeba rozlišovat dojezd a dojezd. Asi se všichni shodneme na tom, že 500 km na jednu jízdu je ok, pak si člověk stejně dává pauzu, tak dobije. Dojezd je ale taky to, kolik km najedu určitou kombinací cest. Kolikrát jede člověk v roce 500 km na jeden zátah? Jednou? Někdo možná ani jednou. Tady je potřeba odhlídnout od tý utopický verze proelektro aktivistů, že všechna auta budou před svojí jízdou nabita na 100%. To prostě totiž neni pravda. Drtivá většina lidí nemá možnost nabíjení doma, a tohle se jen tak nezmění, auta sice vymění, budou stát na sídlištích tak, jako stojí auta na benzín, a přesně stejně se tam budou dobíjet. Resp právě nijak. Jak s tím přijedete z práce, tak s tím ráno pojedete. Teď? Ráno zjistíte, že nemáte benzín, tak dotankujete. 3-5 minut, můžete to udělat kdykoliv. I při cestě někam na výlet, na schůzku atd. Ale když ráno zjistíte, že máte vybito, tak co budete dělat? Byť by to byla půl hodina na dobíječce, 99% lidí to bude otravovat. Protože oni teď tankují, když potřebují. V tomto případě je dojezd spíš něco ve smyslu „kolik času mi ještě zbývá, než budu muset pomalu a otravně zase dobít“. Takže nabíječky jsou téma obrovské, snad největší, dokud nebudou rychlejší, než tankování paliva, pak to opravdu není krok vpřed, čas lidí je drahý, nikdo nemá náladu se flákat na „benzínkách“.

    • Menty: Pak dalsi vec jsou jeste volna mista na tehle elektrostanicich. Pokud kazdemu bude trvat 20 min nez si svoje auto dobije, tak tam bude muset byt tech stanic mnohem vic nez pump u benzinky. Vyresit to nejak „elektronicky“ samozrejme jde, ale pak je samozrejme ta otrava, ze nejen abych nasel nabijeci stanici, ale jeste zjistoval, kolik tam je volnych mist, popr. jaka je aktualni cekaci doba. Takze 20 min je fakt potom naprosta utopie. Samozrejme hovorim o situaci, kdy zde budeme mit nejake masove prijeti a chceme tim plne nahradit benzinaky.

    • Lukáši, už mi začínáš připomínat místní teoretiky, kteří básní o o Applu, který viděli maximálně z rychlíku. Tesla tě automaticky navede k nejbližší volné nabíjecí stanici. Zároveň ukazuje délku dobíjení aktuálně nabíjených vozů. Tedy pokud budou stojany maximálně vytížené, auto tě samo navede někam, kde vytížené nejsou. To, že s množstvím aut bude úměrně růst počet stojanů asi netřeba hovořit. To, že aktuálně jsou stojany vesměs prázdné petrolhead nezmíní…

      Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.

    • Magnet: Ale vsak pisu, ze tohle bude problem, az bude procento elektrickych aut nekde jinde nez je aktualne. Samozrejme, ze aktualne tyhe mista jsou prazdny, ale v dobe, kdy uz se nebudou ICE auta prodavat, tak tohle zacne byt trochu problem. A jinak o tomhle „elektronickym“ reseni jsem mluvil, ale pak se presne dostanes do problemu, kde budes marne hledat volnou neobsazenou nabijecku, misto zastaveni u „prvni kterou uvidis“, jako je to aktualne s benzinakem. Samozrejme pak zdaleka ne vsechny tyhle nabijecky budou podporovat nejaky standard superchargingu a ty ktere budou, tak budou o to vice obsazene.

  2. Dalca: Tak nezapomeň tu Lagunu narvat od podlahy paštikou a řízky, než vyrazíš :D
    htcjirka: Ty se vrať zase ke svému spánku. Absolutně mimo realitu. Na tvoje lži tady není nikdo zvědavý.

    • ty sa mu smej. Si taky isty cech a tak isto nosis ponozky do sandalov 🤦‍♂️

    • Mag.net
      Jen blázen veze na jadran z čech jídlo. Místní je v mnohých ohledech lepší a chutnější (většina ovoce a zeleniny) a hlavně čerstvý!
      Ráno skočím na trh a vyberu si co bude na obídek.
      Žrát konzervy odmítám doma, proč bych to měl dělat na dovolený?

      TomasSX1
      Co vy tam v tých Horních Uhrách máte prti ponožkám? Ať se každej oblíká, a obouvá, jak chce.

    • Sorry, ze som sa ta zastal 🤷‍♂️

    • Dalca: já vozim jídlo s sebou všude. Nejim v restauracích v čechách, nebudu to dělat na jadranu :D Na druhou stranu uznávám, že mám asi jinou představu o dovolené než většina čechů :D

    • Přestaň se tady ty chudáku za mě vydávat, tesla je sra*ka stejně jako ty.

  3. Johny
    To je v pohodě.
    Já když někam jedu, chci to tam komplet „žít“ tj bydlet jako oni, jíst jako oni.
    Cpát se svíčkovou na Jadranu i v Oslo mi přijde nepatřičný, mj tak mají skvělý čerstvý ryby a spol, co tu u nás tak čerstvý neseženech.
    Rád tam nakupuji na tržnicích nejlép rovnou jak přijížděj rybáři z moře často prodávají úlovky. Je to tram i levnější než pak někde v obchodě a můžeš si vybrat.
    Vezem s sebou jen hadry, nějaý ty lehátka a plážáky, věci do vody a vše na potápění (většinu času jsem někde zanořenej, bo je tam klid akorát v poslední době je s potápěním nějak hodně papírování) – takže narvaný kufr.

    • Dalca: jo, já tam taky nakupuju, ale pak utíkam mimo lidi abych poznal ten kraj. Nakoupim v maximálně v místnim obchoďáku, možná na trhu když je to něco exotičtějšího jako Asie, street food mi nevadí, ale že bych chodil do restaurace třeba, na to mi neužije. Mam radši všechno jako roadtrip, spim buďto po kempech nebo na místech, kde se mi bude ráno hezky vstávat či je to blízko nějaký tůry. Často jim klidně věci z pytlíku, protože prostě jídlo tady na těch místech zase tolik neřešim, když jedeš, jedeš :D A když si kolikrát uprostřed národního parku, je i chleba s paštikou super :D

  4. TomasSX1

    Dík za zastání… Nicméně od dob vzniku (opětovného) samostatného Štátu používám tradiční označení daného regionu – Horní Uhry.
    Když nebylo Československo dost pro Slováky dobrý, třeba by se rádi opět spojili v Uherskou monarchii.
    Měli jsem v SK práci, byl jsem tam skoro měsíc, Dělali jsme v Dunajský Středě a spali jsme v takový pidivsi – Mad. No a všichni mluvili okolo Maďarsky.
    Takže to slučování asi už začlo, nebo co…

    • Tak to si nebol na slovensku, ale v madarsku. Teda, oni by sa radi pripojili k madarom 🤷‍♂️ Ja tiez pochadzam z podobneho regionu, ale nechapem take zmyslanie, takze ide to mimo mna.

    • TomasSX1

      Tak to máte dost blbý, na východě cikánov, na jihu Uhry. Kolik toho zbývá?

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).