- Vision Pro se za prvních 10 dní předobjednávek prodalo 200 tisíc kusů
- Apple se připravuje na ostrý start prodeje, který začne již tento pátek 2. února
Chytré brýle Apple Vision Pro zaujaly širokou veřejnost a odráží se to i na počtu předobjednaných kusů. Podle některých zdrojů si zařízení v první vlně pořídilo na 200 tisíc lidí. Již tento pátek skončí předprodej a Vision Pro se podívá na pulty obchodů. Už teď ale lze hovořit o úspěchu.
Vision Pro chtějí stovky tisíc lidí
Americký výrobce z Cupertina oznámil start předprodeje svých chytrých brýlí Vision Pro 19. ledna. Analytik Ming-Chi Kuo již dříve uvedl, že během prvního víkendu (tedy od 19. do 22. ledna) se headsetu pro smíšenou realitu prodalo od 160 000 do 180 000 kusů.
S novými informacemi přišel server MacRumors, který cituje svůj zdroj blízký Applu. Čísla k pondělnímu datu hovoří o zhruba 200 000 prodaných kusech. Právě dnes v noci by se měly objevit první recenze od amerických médií a influencerů, kteří měli možnost si zařízení vyzkoušet jako úplně první na světě.
Apple si slibuje navýšení počtu prodaných kusů s tím, jak se bude blížit slavnostní uvedení na pulty obchodů 2. února. Už nyní je ale zřejmé, že Vision Pro svou cílovou skupinu zaujal. Při hodnocení počtu prodaných kusů totiž musíme přihlédnout k dostupnosti omezené pouze pro USA a také vysoké ceně. Ta startuje na 3 499 dolarech, tedy asi 96 tisíc korunách včetně daně.
Z dostupných informací navíc vyplývá, že Apple se zhruba takovouto poptávkou počítal. Než se první generace Vision Pro rozšíří i na další trhy, byla výroba omezena na 400 tisíc kusů. Lze počítat s tím, v dohledné době se tyto plány nezmění. Vision Pro je totiž stále k mání jedině v USA a výrobní proces je neobyčejně náročný.
V pondělí Apple také vydal nový minutový televizní spot, který za zvuků skladby Dreamer od britské skupiny Supertramp ukazuje headset v situacích, ve kterých jsme jej viděli již během uvedení na WWDC 23 v červnu loňského roku.