TOPlist

Spotify trhá rekordy. Služba překročila významný milník v počtu předplatitelů

Logo Spotify podle tvůrců na Unsplash
  • Spotify drží na poli streamování hudby nové prvenství
  • Švédskou službu si předplácí 200 tisíc lidí
  • K ziskovosti je to ale stále málo

Hudební streamovací služba Spotify zveřejnila finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku a s nimi i několik zajímavých statistik. Z hlediska peněz se o úspěchu hovořit nedá – mezi říjnem a prosincem loňského roku švédská společnost vykázala ztrátu ve výši 231 milionů eur (asi 5,5 miliardy korun). Její lidé si z těchto čísel zatím velkou hlavu nedělají – pro ně je v tuto chvíli důležitý růst uživatelské základny, který se zatím daří plnit.

Ke konci loňského roku prý Spotify měsíčně evidovalo 489 milionů aktivních uživatelů, z toho 205 milionů dělají ti platící. Tato čísla mírně překonala odhady zveřejněné na konci třetího kvartálu. Zatímco počet uživatelů se meziročně navýšil o 20 procent, počet předplatitelů vzrostl o 14 procent. Každý z nich v průměru přináší do firemní pokladny 4,55 eur (asi 108 korun) měsíčně.

Ani tyto příjmy však nestačí k tomu, aby Spotify přivedly k ziskovosti. Aby společnost alespoň částečně snížila náklady, rozhodla se v minulém týdnu propustit necelých 600 zaměstnanců, což je zhruba 6 procent veškeré pracovní síly.

S přívalem statistik jsme se bohužel nedozvěděli nic o Spotify Hi-Fi, přitom Švédové slibují tuto konkurenci pro Tidal už téměř dva roky.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku