- Spotify drží na poli streamování hudby nové prvenství
- Švédskou službu si předplácí 200 tisíc lidí
- K ziskovosti je to ale stále málo
Hudební streamovací služba Spotify zveřejnila finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku a s nimi i několik zajímavých statistik. Z hlediska peněz se o úspěchu hovořit nedá – mezi říjnem a prosincem loňského roku švédská společnost vykázala ztrátu ve výši 231 milionů eur (asi 5,5 miliardy korun). Její lidé si z těchto čísel zatím velkou hlavu nedělají – pro ně je v tuto chvíli důležitý růst uživatelské základny, který se zatím daří plnit.
Q4 ‘22 $SPOT delivered great platform growth. We ended 2022 strongly despite a challenging year. Expect us to move faster with more intensity of effort, driving even greater efficiency in 2023. pic.twitter.com/rII7hHwRy1
— Daniel Ek (@eldsjal) January 31, 2023
Ke konci loňského roku prý Spotify měsíčně evidovalo 489 milionů aktivních uživatelů, z toho 205 milionů dělají ti platící. Tato čísla mírně překonala odhady zveřejněné na konci třetího kvartálu. Zatímco počet uživatelů se meziročně navýšil o 20 procent, počet předplatitelů vzrostl o 14 procent. Každý z nich v průměru přináší do firemní pokladny 4,55 eur (asi 108 korun) měsíčně.
Ani tyto příjmy však nestačí k tomu, aby Spotify přivedly k ziskovosti. Aby společnost alespoň částečně snížila náklady, rozhodla se v minulém týdnu propustit necelých 600 zaměstnanců, což je zhruba 6 procent veškeré pracovní síly.
S přívalem statistik jsme se bohužel nedozvěděli nic o Spotify Hi-Fi, přitom Švédové slibují tuto konkurenci pro Tidal už téměř dva roky.