Sledujte nás na YouTube

Snapdragon 8150 se objevil v AnTuTu: porazil jak Kirin 980, tak Apple A12

Příští vlajkový čipset od Qualcommu ponese označení Snapdragon 8150, k jeho představení dojde zřejmě ještě letos, do prvních zařízení se dostane příští rok. Qualcomm se bude chtít s výkonem tohoto kusu křemíku opět dostat na špici, kterou nyní ve světě mobilních zařízení okupuje Apple s čipem A12 Bionic. Podaří se Qualcommu ukázat konkurenci záda?

Výkonnější než Kirin 980 i Apple A12 Bionic

Podle screenshotu z benchmarku AnTuTu by mohl být Snapdragon 8150 velkým skokem kupředu, čip si vysloužil celkové hodnocení 362 292 bodů, čímž předstihl jak Kirin 980 od Huawei (cca 270 tisíc), tak Apple A12 Bionic (cca 350 tisíc). Podle benchmarku má Snapdragon 8150 netradiční konfiguraci procesorových jader 1 + 3 + 4, přičemž nejvýkonnější jádro Cortex-A76 má být taktováno na 2,84 GHz, prostřední trojice jader Cortex-A76 na 2,4 GHz a poslední čtveřice Cortex-A55 pracuje s taktem 1,78 GHz.

Benchmark také ukázal vysoký výkon grafického adaptéru, který si má oproti čipu Adreno 630 ve Snapdragonu 845 polepšit o 20 procent. Zda se čísla z benchmarku alespoň přibližují skutečnosti, se snad dozvíme už zanedlouho.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

47 komentářů

  1. Vamez (neregistrovaný)

    …👍

  2. Hezký! Nemá A12 náhodou zhruba 363500? Řekl bych, že ho dorovnal. Což se zcela jistě nebude dát říct o singlecore výkonu. Smutné.

    • Ladnonna (neregistrovaný)

      No on A12 má i 372000 – ten výsledek zde zveřejněny je jeden z nejnižších – zrejmne spustene další aplikace při testu.

      A A12X potom přes 557000

      Ale až se porovnaji testy z Geekbench zjisti se ze ty body u snapdragon sou nahnany jinde než u cpu.

      • marcel (neregistrovaný)

        velmi pravdepodobně to bude u GPU

      • Ladnonna (neregistrovaný)

        Jj což je logické protože Antutu jede pod OpenGL a ne pod Metalem který je pro Apple výhodnější.

      • jirka (neregistrovaný)

        Ale houby, antutu v rebricku uvadi prumer vsech mereni pro dane zarizeni.

        BTW, nerikal nekdo ze pro jablecniky je vysledek v benchmarku bezpredmetny? A hele, zminka o Snapdragonu, a hned svata trojice ovci si honi ego, uz chybi jenom lukas71, a panoptikum je kompletni.

      • Ladnonna (neregistrovaný)

        Když už tak bych prosil iEgo a iOvce :)

    • jirka (neregistrovaný)

      JPP23: Ted jeste prepsat ios aby bezel na jednom vlaknu, aby ti ten single-core vykon byl k necemu:)
      Smutne je, ze i pres vysoka ciselka bude stacit porovnat iphone napr. s OnePlus6t za polovicni cenu, a OP pobezi rychleji.

      • Proč ho přepisovat? Singlecore výkon je v rámci aktivní aplikace sakra důležitý, ale to místní “experti” nikdy nepochopí.

      • JP23: To je tak kdyz o necem mluvi clovek, ktery o danem tematu nema ani paru.

      • jirka (neregistrovaný)

        JP23: Protoze ani aktivni aplikace nebude single-threaded, ty experte. Kolik si toho naprogramoval? Casy jednovlakennych systemu a aplikaci skoncili s MS-DOS. Fakt o tom nemas paru, pokud si myslis, ze jedno jadro vyuzije system a druhe jadro aplikace:D:D:D

      • jirka: ale ty zapominas, ze kazdy thread bude vykonny MAXIMALNE tak jako je vykonne jedno jadro.

      • jirka: takze aby to bylo jasne … vykon na jedno jadro je hlavni ukazatel mimo jine i toho, jaky bude mit CPU vykon kdyz zapoji do hry vsechny sva jadra. Jsou veci, ktere lze zrychlit tak, ze se rozdeli do vice threadu. I tak ale kazdy z tech threadu bude mit vykon maximalne jako jedno jadro CPU.

      • jirka (neregistrovaný)

        nezapominam, vzhledem k tomu ze pocet vlaken nekolikanasobne prevysuje pocet jader, je dulezity jedine multi-core vykon, ktery zohlednuje vice, kdyz uz si chces honit nad nejakym benchmarkem.

      • jirka (neregistrovaný)

        PetrCBR: ” takze aby to bylo jasne … vykon na jedno jadro je hlavni ukazatel mimo jine i toho, jaky bude mit CPU vykon kdyz zapoji do hry vsechny sva jadra”
        Placas, tohle presne ti ukaze multi-core vykon.

      • jirka: Jedno jadro (at uz vyzicke nebo virtualni … jako to maji treba procesory rady Core) muze v jednu chvili vykonavat pouze jednu operaci … takze pokud bude bezet vice threadu, tak nebezi vsechny najednou, ale prepina se mezi nima.

      • jirka (neregistrovaný)

        PetrCBR: ” Jsou veci, ktere lze zrychlit tak, ze se rozdeli do vice threadu. ”
        Nemusis nic explicitne rozdelovat do vice vlaken, UI aplikace jsou z principu multi-threaded, i kdyz nevytvoris explicitne nove vlakno. Samotny system ma kvantum bezicich vlaken, a system periodicky vlakna prepina a prideluje jadro. Tady je dulezita rezie na ‘prepinani kontextu’, tohle zohlednuje jenom multi-core vykon, ne single-ore

      • jirka (neregistrovaný)

        PetrCBR: ” takze pokud bude bezet vice threadu, tak nebezi vsechny najednou, ale prepina se mezi nima”
        Mne to nemusis vysvetlovat, ale nechapes, ze to neni POKUD, ale VZDY. Proto je dulezity multi-core vykon. O to vice u slozitych aplikaci, kde vykon vyuzijes,

      • jirka: opravdu to nechapu … jen me programovani zivi 20 let, ale opravdu nechapu

      • jirka (neregistrovaný)

        Neco delat 20 let neznamena ze tomu musis rozumet:D
        Pochop ze multi-core vykon ti zohledni vykon na jadro i rezii prepinani kontextu mezi vlakny, Je to nejbliz realite. Tecka.

      • jirka: “Nemusis nic explicitne rozdelovat do vice vlaken, UI aplikace jsou z principu multi-threaded, i kdyz nevytvoris explicitne nove vlakno.” … tohle jsi asi spatne pochopil. Ano, aplikace vetsinou pouziva jeden thread pro vykreslovani UI, jiny pro pristupy na filesystem, dalsi na pristup do DB atd., ale VZDY ma tzv. main thread ktery je pristupny programatorovi a ve kterem se vykonava hlavni kod. To je vzdy jeden a ten samy thread pro kazdou aplikaci a kdyz chces nejake operace vykonavat v threadu, tak si ten tvuj thread musis vytvorit (pozor, promise ne vzdy musi vytvorit novy thread!). Takze zakladni casti byvaji casto v samostatnych threadech (nekde treba i v procesech a pouziva se tam IPC), ale vzdy je tam hlavni thread ve kterem probiha ten hlavni vykonny kod.

      • jirka (neregistrovaný)

        Musim te jenom odkazat na jirka 15. 11. 2018 v 23:19

      • jirka: sprava threadu a prepinani mezi nima je zanedbatelna … dulezite je jaky maximalni vykon ti muze poskytnout jeden thread a podle toho dokazes odhadnout jak vykonny bude tvuj kod, kdyz ho rozdelis do vice threadu.

      • jirka (neregistrovaný)

        Clovece, tobe to nedochazi, to co rikas by byla pravda kdy bys mel 1 thread nebo <= pocet jader. Je videt ze jsi zacal pracovat v casech jednovlakennych aplikaci
        Podivej se na to jinak, aplikace na SoC s 4nasobnym single-core neni 4xrychlejsi. A rozdil neni jenom optimalizaci. Protoze je relevantny jenom MULTI-core. Uz se cyklime.

      • jirka: jo, asi je to zbytecne … kazdy budeme trvat na svem pristupu … ja resim rozdeleni operaci do threadu podle toho jaky mi to prinese uzitek a proto potrebuju vedet jak vykonny muzi mit jeden thread a kolik jader mam k dispozici abych z toho vytahnul maximalni vykon.

      • jirka (neregistrovaný)

        PetrCBR: To samozrejme kazdy podle toho jaky uzitek prinese, ale neridis se single-core vykonem v benchmarku.

      • zipiik (neregistrovaný)

        PetrCBR: “PetrCBR15. 11. 2018 v 23:05
        jirka: Jedno jadro (at uz vyzicke nebo virtualni … jako to maji treba procesory rady Core) muze v jednu chvili vykonavat pouze jednu operaci ” Od doby superskalarnich architektur to neni pravda. 1 jadro dokaze zpracovavat vic instrukci najednou. Co jineho nez zpracovani vice instrukci 1 fyzickym jadrem je virtualni jadro?

        Vyuzitelnost singlecore vs multicore vykonu zalezi na typu ulohy. Nektere jdou efektivne paralelizovat, takze je vyhodne mit spoustu jednoduchych vypocetnich jader, nektere ulohy paralelizovat nejdou, tam je singlecore vykon stezejni. Pro obecna CPU je pak potreba najit balanc mezi single a multicore vykonem, velikosti jadra a spotrebou.

    • A není to málo, Antone Pavloviči?

  3. TomasBT (neregistrovaný)

    Samsung v benchmarkcích odjakživa podváděl, takže tyto číselka jdou absolutně mimo mně.. Důležitější je, jak ten příští “zázrak” bude optimalizován (obzvláště nadstavba) a jaká bude rychlost + svižnost zařízení při reálném používáním.

    • shepii (neregistrovaný)

      A jak se nechá v benchmarku podvádět? :D

      • Pepa Ch. (neregistrovaný)

        Úplně normálně a je to celkem běžné jak se zdá. Např. HTC, OnePlus, Samsung +20% navíc, Huawei +40% navíc…

        Telefon např. dokáže detekovat (jak se zeptej výrobců :D), že běží benchmark a například se nesmyslně vysoko přetaktuje na hodnoty na kterých by nikdy v běžném provozu nemohl běžet např. kvůli teplotě a spotřebě.

        BTW. proč se některé příspěvky (teď nemyslím tuhle diskuzi) zobrazují občas až po X hodinách (zřejmě kontrola?) a některé vůbec i když je to normální přínosný komentář?

      • TomasBT (neregistrovaný)

        shepii: Tvůj nick nevidím poprvé – docela se divím, že tě tato informace minula.. Nebo více píšeš a méně čteš??

      • shepii (neregistrovaný)

        Pepa Ch.: Takže ten výkon tam je, když ho benchmark naměřil. A o to snad v benchmarku jde ne, ukázat jak stroj dokáže být výkoný? Nebo ti snad přijde, že Bolt při světovém rekordu také podváděl, protože “například se nesmyslně vysoko přetaktuje na hodnoty na kterých by nikdy v běžném provozu nemohl běžet např. kvůli teplotě a spotřebě.”

      • shepii (neregistrovaný)

        TomasBT: Tady nikdy žádná informace o tom, jak se nechá podvádět v benchmarku, nebyla. ;)

      • Jak výrobce ví, že běží benchmark-z názvu procesu. Proto, pokud daná redakce chtěla zjistit, zda výrobce podvádí se domluvila s vývojáři, aby proces přejmenovali, tím se pro zařízení stal “běžnou” aplikaci a dal se zjistit rozdíl.

        shepii (neregistrovaný): A Bermudy jsou komplet a v plné polní. Tak ultrazmatenče, zkreslovat či vyloženě podvádět se dá mnoha způsoby, Intel nebo nVidia by mohli vyprávět do rána. Tak jako hromada výrobců mobilů. A ano, i sportovec může podvádět. Vítej v reálném světě mimo Bermudské pláže… 😂

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: Detekce nazvu procesu je hodne naivni metoda. Dnes se detekuji charakteristicke sekvence instrukci a podbne vylomeniny :)

    • Mag.net (neregistrovaný)

      Doporučuju přečíst, kdo nepodváděl a doplnit si informace.

    • “průzkum ukázal, že k podobným praktikám se uchylují všichni výrobci až na Motorolu. Jejich zařízení tak užívají jiný režim pro běžný provoz a pro testy výkonnosti. Výrobci se v posledních letech zaměřovali na specifické aplikace měřící výkon zařízení. Podle autorů studie nejsou výhledy příliš růžové a výrobci zařízení se své praktiky pokusí jen lépe skrýt, aby je nebylo možné odhalit.”

  4. Petr (neregistrovaný)

    Ja jsem jeste nevidel aplikaci kterou by nerozbehla 845 SD. Ale tak klidne me opravte jestli se mylim :)

  5. Anonym (neregistrovaný)

    Nechci nic říkat ale nemá náhodou kirin 980 něco okolo 310 000.

  6. Peter (neregistrovaný)

    300000,400,500 alebo trebárs aj million,nie je to jedno.K čomu to na mobile človek potrebuje?Netvrdím,že treba stáť na jednom mieste,ale už dlhú dobu toto pretekanie v antutu nemá význam.

    • Radius (neregistrovaný)

      V praxi není důležité číslo 280 nebo 320 tisíc, důležitá je optimalizace. Jinak nic proti benchmarkům, ale jde třeba o to, že se výrobci snaží ukázat , že to prostě umí lépe. BFU to stejně nezajímá.

    • iphone7 (neregistrovaný)

      To rikas jenom proto ze nevykonejsi SoC ma Apple.

  7. Radius (neregistrovaný)

    Ne, snad Ti z mého příspěvku došlo, že mi na tom nezáleží. Apple už asi nemá nejvýkonější SoC, dokonce nemá žádné svoje SoC, to spíš TSMC 😋

  8. Yarousch (neregistrovaný)

    Viděl jsem několik videí na YouTube, kde se testovala rychlost Huawei Mate 20Pro a iPhone XS Max. Ve všech testovacích videích vychází lépe Huawei Mate 20Pro. Tak nvm, co je vlastně rozhodující???
    U iPhonů mě fascinuje ten plynulej zoom u videí, musím uznat, že jsem to zatím u Androidu neviděl. U všech, ač někdy minimálně, je vidět škubání :-)(.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *