Sledujte nás na YouTube

Revoluce v mobilním hraní? Nový čip od PowerVR slibuje fotorealistickou grafiku

Výkon mobilních zařízení se neustále posouvá vpřed, přičemž řada odborníků dokonce předpokládá, že v budoucnu dožene desktopové příbuzné. Těmto domněnkách nově nahrává společnost Imagination Technologies, která na veletrhu CES představila novou generaci grafického čipu PowerVR GR6500.

 

Podle slov výrobce se má jednat o revoluční 3D akcelerátor, který zvládá vykreslování technologií Ray Tracing. V praxi se tak můžeme těšit na výrazný skok v grafice herních titulů, jenž nabídnou mnohlem lepší zážitek doprovozený propracovanější simulací se světlem a stíny.

Jelikož se jedná o novou technologii, vývojáři museli počítat s podporou standardů OpenGL ES, což ve finále vedlo k integraci klasické architektury doplněné o již zmíněné RTU, jenž se stará o vykreslování Ray Tracing. Díky tomu bylo docíleno kompatibility s konvenčním typem softwaru a zároveň se tak vývojářům otevírají vrátky pro využití zcela nových možností.

Od Ray Tracing se očekává nástup fotorealistické grafiky a snadnější vytváření jednotlivých scén. Nejzajímavější na celé informaci je fakt, že společnosti Imagination Technologies se podařila architekturu, kterou lze snadno škálovat. Díky tomu je možné PowerVR 6500 nasadit v desktopových i mobilních zařízeních.

Jelikož mezi největší zákazníky odebírající čipy PowerVR patří Apple, je docelé možné, že se tohoto řešení dočkáme i v některé z chystaných generací jablečných zařízení. Stejně tak ale nový grafický čip mohou využít výrobci zařízení s Androidem či Windows.

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

9 komentářů

  1. spellshaper (neregistrovaný)

    Já tomu nerozumím?!? Jak může mobilní grafický čip někdy ohrozit desktopové GPU? I kdyby se objevil nějaký zázračný mobilní čip, tak ho výrobci vezmou 20x a udělají z něj desktopovou grafiku. Ta není omezena velikostí, napájením a ani teplotou jako mobil.

    Dokážu si to představit u konzolí, kde je hlavním limitem cena. Ale dnešní PC grafiky jsou dražší, než celý iPhone.

    Z toho dema to také rozhodně nevypadá na nějakou revoluci. Je to poměrně jednoduchá scéna, která obsahuje pár low poly modelů a nízké rozlišení textur (minimálně v pozadí) a celé to běží pod 30 fps.

    Díky konzolím bohužel dnešní PC hry nejdou tak dopředu, jak by mohly, ale tohle není ani na úrovni her 5 let zpátky.

  2. Kazeasch (neregistrovaný)

    Fotorealistická grafika? To je takový to jak nám to slibují už 20 let každej rok 10x? Tak to už to tentokrát určitě vyjde :-D

  3. orgasmic (neregistrovaný)

    Mě ten první obrázek bez té superčuper technologie přijde líbivější :D

  4. steelspace (neregistrovaný)

    Každá nová grafika slinuje fotorealistické zobrazování. Prosím ještě demo s jedním autem nebo hlavou.

    • uni (neregistrovaný)

      S dvěma nemohou, na to už nemají CPU, aby krmilo GPU:-)

      Ano, tuhle každoročně konající se šarádu redakce zmíní, ale mnohem podstatnější věci (např. před časem uvolnění Apple Swift jako open source) ani ťuk.

Napsat komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *