TOPlist

Polestar 2 Arctic Circle je závoďák do sněhu. Vypadá skvěle, ale bohužel si jej nekoupíte

Polestar 2 Arctic Circle Sun

Švédská automobilka Polestar má za sebou už téměř třicetiletou historii, na jejíž počátku se zabývala především přestavbami vozů Volvo pro závodní účely. V posledních letech se ale zaměřila na hybridy a elektromobily z vlastní produkce.

Nyní přišla s polární specialitou s označením Arctic Circle. Jedná se o vyladěný model pro zimní podmínky postavený na základě Polestar 2. Slouží ale spíše pro prezentaci schopností této firmy i jejích technologií, protože sněžný závoďák určitě nepůjde do prodeje.

Za vývojem speciálu stojí bývalý rallyový jezdec Joakim Rydholm, který má zkušenosti ze Saabu i Volva. Do parády si vzal Polestar 2 ve verzi s dvěma motory a lepším dojezdem. Oproti sériové verzi má Arctic Circle zvýšený podvozek o 30 mm i navýšený výkon na 350 kW a krouticí moment 680 Nm.

2022 polestar arctic circle 01
Polestar 2 Arctic Circle

Pro zimní podmínky jsou zásadní také kola a pneumatiky. Na 19“ ráfcích jsou obuté zimní gumy o rozměrech 245/35, které jsou opatřeny 4mm kovovými hřeby. Každá pneumatika jich má 490. Sportovní tlumiče dodala legendární švédská značka Öhlins a také pružiny jsou o 30 % měkčí než u produkčního Polestaru 2.

Testování elektromobilů v zimních podmínkách je nyní v módě. Provádí je Tesla i Lucid Motors a cílem je kromě jiného získání množství efektních fotografií a videí, které nás mají přesvědčit o tom, že elektromobily nemají s teplotami pod nulou žádný problém.

I z nedávných zkušeností je ale zřejmé, že teplota má na dojezd elektromobilů podstatný vliv. Nemusí jít pouze o ztrátu kapacity baterie, ale i o větší odběr komfortních systémů v podobě vyhřívání oken a sedaček i běžného topení.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku