Domů » Bleskovky » Čtečka Paper: Budoucnost novin podle Facebooku

Čtečka Paper: Budoucnost novin podle Facebooku

Pokud používáte svůj mobilní telefon ke konzumaci internetového obsahu a není pro vás pohodlné denně otevírat desítky internetových stránek, z nichž vás zajímá jen zlomek článků, měla by vás následující aplikace zaujmout. Není to žádný malý projekt, o čemž svědčí fakt, že na svět přijde přímo z dílen Facebook Creative Labs. Aplikace se bude jmenovat Paper a bude sloužit k tomu, o čem jsme spekulovali již dříve, ke čtení internetového obsahu, který vás skutečně zajímá.

Aplikace Paper má být agregátor internetového obsahu, přičemž na rozdíl od RSS čtečky vám nenabízí události z vámi vybraných zdrojů, ale doporučuje obsah podle témat, která si vyberete. O výběr relevantních a zajímavých událostí se stará pokročilý algoritmus nebo členové editorského týmu, čerpat budou nejen z běžně dostupných a známých internetových stránek, ale rovněž z blogů důležitých i méně známých osob a projektů, které mají k vámi zvolenému okruhu témat co říci. Snad bude automatika ještě pokročilejší, než v případě hlavních příspěvků na samotném Facebooku, kde se ne vždy dostanete k informacím, které vás opravdu zajímají.

  

Aplikace nabízí svižný a jednoduchý, ničím nenarušovaný design s důrazem na video a obrázky, které jsou zobrazeny v horní polovině uživatelského rozhraní, v té dolní jsou pak odkazy na samotné články. V nich se pohybujete posouváním prstu do stran, vybraný příspěvek se otevře dvojím poklepáním. Kromě dvojího poklepání se Paper ovládá několika intuitivními gesty, virtuálních tlačítek najdete v čistém designu aplikace minimum. Nebyla by to aplikace z dílen Facebooku, kdyby zajímavý obsah nešel ohodnotit palcem nahoru nebo sdílet s ostatními přáteli, dokonce díky vestavěnému editoru můžete vytvářet obsah vlastní.

    

Jednoduchý design aplikace, který je podobný například nepříliš úspěšné náhradě domovské obrazovky na mobilních telefonech s operačním systémem Android – Facebook Home, má prozatím jednu nezanedbatelnou výhodu – neobsahuje reklamu. Vzhledem k tomu, že polovina příjmů samotného Facebooku, je tvořena mobilní reklamou, se dá předpokládat, že v budoucnu bude nějaká forma reklamy přidána i do aplikace Paper. Ta bude vypuštěna na svět již 3. února, bohužel prozatím pouze americkým uživatelům telefonů iPhone. Kdy Paper opustí americký kontinent a nutnost vlastnit přístroj s nakousnutým jablkem v logu prozatím není známo.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.
Subscribe
Upozornit na
guest
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments