Domů » Bleskovky » Nejlevnější Audi na elektřinu stojí 24 000 Kč, na jedno nabití ujede až 65 km

Nejlevnější Audi na elektřinu stojí 24 000 Kč, na jedno nabití ujede až 65 km

Když se řekne Audi, patrně si každý vybaví luxusní a sportovní automobily této německé značky. Především v posledních letech je ale trendem elektromobilita a automobilka z Ingolstadtu rozhodně nechce zůstat pozadu. Nejnovějším přírůstkem s elektromotorem ale není žádný sporťák, nýbrž něco zcela jiného – koloběžka. Ve městech totiž začíná přibývat míst, kam se s autem nevydáte.

Audi eScooter 1
Audi eScooter

Audi eScooter je nová elektrická koloběžka od známého výrobce automobilů. Robustní konstrukce uveze i 100kg figuru až do 20% stoupání. K dispozici má pohon od americké firmy Segway, jehož motor s výkonem 350 W zaručí maximální rychlost 20 km/h. V režimu „Sport“ akceleruje tempem 1,26 m/s. Audi eScooter je vyvedena v továrních barvách a nechybí jí ani čtyři ikonické kruhy. Celá koloběžka váží 19 kg a lze složit do kompaktních rozměrů, které se vlezou například do kufru auta.

Audi eScooter 2
Audi eScooter

„Dvoukruhová“ brzdová soustava zvládne při jízdě z kopce dobíjet vestavěnou 551Wh lithiovou baterii a pro zachování co nejnižšího těžiště a ovladatelnosti je umístěna ve stupátku. Dojezd činí 65 km a nabíjení trvá zhruba 6 hodin. O rychlosti, stavu baterie či provozním režimu uživatele informuje displej uprostřed řídítek, dostatečnou viditelnost zajišťují nejen odrazky, ale zejména LED světlo vpředu i vzadu (funguje také jako brzdové světlo).

Audi eScooter 3
Audi eScooter

O pohodlnou jízdu se starají 10“ bezdušové pneumatiky s přídavnou gelovou vrstvou zvyšující odolnost proti defektu, které by měly zvládnout i mírně náročnější terén. Audi eScooter lze provozovat i v dešti, neboť hlavní elektronické komponenty byly testovány na stupeň ochrany IPX7. Jako celek má pak Audi eScooter stupeň ochrany IPX5.

Prémiová elektrická koloběžka si pochopitelně žádá také prémiovou cenu. Za Audi eScooter zájemci zaplatí 23 990 korun, což je oproti některým konkurentům takřka dvojnásobek.

Michael Chrobok

Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

20 komentářů

  1. Pri autach tie ceny beriem, ale tu naozaj nevidim, za co tie peniaze chcu.

    • To je jednoduché, vzhledem k tomu, že jde o brandovaný Ninebot G30 Max, který se dá koupit za 13.000, jednoduchým výpočtem dojedeme k tomu,ze Audi chce za ty samolepky, které jsou navíc, 11.000. A dál už je to jen otázka priorit.

    • Já vidím všude 21 tisíc. Na druhou stranu to ale zase umí jezdit o čtvrtinu rychleji. Jinak je to pravda stejné. Zato koloběžka Vega maxspeed vypadá velmi podobně (váha a nosnost jsou mírně odlišné), ale cena už je dvanáct a půl tisíce.

    • Tu info o rebrandovanom Ninebote som uz zachytil. No, tie vodeodolne nalepky asi fakt nieco stoja :)

      O 1/4 rychlejsie ? Toto ma 25km/h, rovnako ako Ninebot, nie ?

    • Díváš se špatně, Spytihněve, při objednání z polského skladu je doručení do dvou dnů a cena 500 euro. Parametry jsou naprosto stejné, žádná vyšší rychlost se nekoná.

    • Aladin: ne tak docela. Audi k tomu má samozřejmě úplně jiný servis a záruku. A je velkej rozdíl, když máš na tohle 6 měsíců záruku max nebo vůbec a s tim, že v těch 6 měsících si to ještě musíš za pomocí lámané angličtiny od Supportu, který zpětně anglicky nerozumí dál než jde google překladač, opravit sám a když se ti o servis postará místní prodejce.

  2. Dojezd je vzhledem k velikosti baterky naprosto nesmyslný. To by tam musela být tak aspoň 20ah baterka.

    • Je to přelepený Ninebot Max. Máme dva…samozřejmě těch 65km je „papírový dojezd“ ale při mých 80kg se dostaneme na 50-55km i ve Sport režimu, což považuji za úspěch. Proti Xiaomi je to skoro dvojnásobek.

      samozřejmě, že v od 50% baterie a míň už koloběžka nemá takovou sílu ale to nám moc nevadí.

    • Neskusali ste to na 100kg ? Celkom by ma zaujimalo ake to ma vlastnosti vtedy, lebo nieco take zvazujem.

    • 100kg? WTF pan je obezni nebo co?

    • Nie som obezny, ale mam cez 190cm a nie som uplne zle stavany. A nie je to celkom 100kg, ale 96 :)

    • JanK: Ten drop ve vzdálenosti nebude zas tak velkej, když budeš jezdit po rovinkách, ale je velkej rozdíl, když se s tim budeš snažit vyjíždět kopce. Díky tomu ti podle mě nikdo nedokáže říct přesnej rozdíl. Jestli oproti 80 Kg člověku bude rozdíl v dojezdu 10-15% max na rovince, tak když do toho přidáš jen mírnej kopec na celou délku, klidně ti to může spadnout o 30% i víc.

      Tim, že tyhle krámy (ESC+motory) pochází z asie, tak jsou dělaný na 75 kilo max a podle mě je to znát. Já vážim o 10 víc a je cítit, že ten skejt už táhne nějakou váhu.

    • Mna viac nez dojazd uprimne zaujima prave ta rychlost a jazda do kopca. Ak by som to mal nabijat aj kazdy den (co nehrozi, lebo na tom nebudem jazdit kazdy den), som s tym ok.

      Ale ak sa s tym mam crcat 10km/h, to asi tiez nie je uplne idealne. Ale tieto uvahy maju cas, len ma to tak napadlo, ked sa do toho trochu zabrdlo :)

      Vdaka

    • JanK: rychlost v tomhle nehraje skoro žádnou roli. To ESC je upravený tak, že na úkor rychlosti ti jde právě ten dojezd. Jestli to má maximálku 25, tak s tvojí váhou to bude mít třeba 20. Do kopce se ale budeš škrabat třeba těch 10 :D Další věc, co stojí za zvážení jsou pak podmínky, ve kterých to chceš provozovat, protože jakmile teplota klesne pod 0 stupňů, tak seš nahranej :D Ono teď si řekneš třeba „nejsem blbej, abych v zimě jezdil na koloběžce“ :D Jenže když pak ti v říjnu po ránu začnou přízemní mrazíky, který trvaj do konce dubna, tak už je to trochu na zamyšlení :D

    • No ja zijem aktualne v BA, ale stahujem sa kusok bokom a tak riesim ako najefektivnejsie riesit dochadzku, kedze autom je to pomerne o hubu. Fajn je, ze nepotrebujem do prace chodit denne, takze riesim skor nejake dva dni v tyzdni.

      Vyhoda je, ze je to skor rovina aj ked nejake mierne a dlhe kopce sa najdu. Tiez zima je o hodne kratsia a o hodne slabsia, nez som zvyknuty a ak by som mal par mesiacov riesit auto, kludne.

      Ale ono v podstate povodna idea bola jazdit vlakom a kolobezku vyuzivat len na kratsi prejazd mestom, ale ked som sa zamyslel nad cislami a vzdialenostou, povedal som si, ze by som snad tu cestu presiel na kolobezke aj celu, ale zrazu to vyzera ako blbost :-D

    • Jako to je všechno o tom, co od toho čekáš… když to vemeš za 11 000 a očekáváš 2 roky ježdění a pak to klidně hodit do koše nebo akceptuješ, že už to dojede jen 50% a rychlostí 16 km/h, tak asi vpohodě :D

  3. Jenže nineboot s touhle baterkou, 350W motorem a 65km dojezdem je taky za 21tis…

    • Ale houby. 3 minuty hledání a je za 13.000, dodání do tří dnů. Naprosto identická s tou od Audi. Tedy kromě samolepek.
      [odkaz]

    • za 11-13tis. z PL skladu (ale i z jiných), to není origo od Segwaye. Jedná se o čínské fejky. takže s tím srovnáním podle ceny bych byl opatrnější.

    • Důkaz? Není, že. Jen univerzální odpověď prodejců s přemrštěnou cenou.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).