Každý rok vychází žebříček BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP na základě dat své analytické divize Kantar. 12 let tomuto žebříčku vládly společnosti Apple a Google, letos je však na trůně střídá jiná americká technologická firma.
Amazon a Microsoft rostou, Apple a Google stagnují
Podle aktuálního žebříčku se na prvním místě usadil Amazon, který meziročně zaznamenal 52% nárůst a hodnota jeho značky je aktuálně odhadována na 315,5 miliard dolarů (asi 7,1 bilionů korun). Nárůst je obhajován rozmanitostí ekosystému produktů a služeb, chytrými akvizicemi, novými způsoby příjmu, a také vynikajícímu poskytování služeb zákazníkům.
Hodnota značky Apple se meziročně prakticky nezměnila a činí 309,5 miliard dolarů, stagnoval i Google, který je s 309 miliardami hned na dostřel. Za ním se ale nachází další skokan, kterým je Microsoft; hodnota jeho značky meziročně poskočila o čtvrtinu.
Apple nepřišel pouze o post nejcennější značky, propadá se i jeho tržní hodnota na burze. Loni (chvíli i letos) bilionová firma má aktuálně hodnotu pod 900 miliardami dolarů, nad ní se nachází jak Amazon s tržní kapitalizací 920 miliard dolarů, tak Microsoft, kterému se jako jedinému daří hájit pozici nad bilionovou hranicí.