TOPlist

Nadvláda Apple a Google skončila, nejhodnotnější značkou světa se stává…

Každý rok vychází žebříček BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP na základě dat své analytické divize Kantar. 12 let tomuto žebříčku vládly společnosti Apple a Google, letos je však na trůně střídá jiná americká technologická firma.

Amazon a Microsoft rostou, Apple a Google stagnují

Podle aktuálního žebříčku se na prvním místě usadil Amazon, který meziročně zaznamenal 52% nárůst a hodnota jeho značky je aktuálně odhadována na 315,5 miliard dolarů (asi 7,1 bilionů korun). Nárůst je obhajován rozmanitostí ekosystému produktů a služeb, chytrými akvizicemi, novými způsoby příjmu, a také vynikajícímu poskytování služeb zákazníkům.

brandztop102019

Hodnota značky Apple se meziročně prakticky nezměnila a činí 309,5 miliard dolarů, stagnoval i Google, který je s 309 miliardami hned na dostřel. Za ním se ale nachází další skokan, kterým je Microsoft; hodnota jeho značky meziročně poskočila o čtvrtinu.

Apple nepřišel pouze o post nejcennější značky, propadá se i jeho tržní hodnota na burze. Loni (chvíli i letos) bilionová firma má aktuálně hodnotu pod 900 miliardami dolarů, nad ní se nachází jak Amazon s tržní kapitalizací 920 miliard dolarů, tak Microsoft, kterému se jako jedinému daří hájit pozici nad bilionovou hranicí.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku