Moto G5S a G5S Plus: větší displeje, kovová unibody těla a nejnovější Android

Společnost Lenovo poměrně překvapivě představila nové smartphony řady G, a to přesto, že poslední modely G5 a G5 Plus byly odhaleny letos v únoru na veletrhu MWC. Jak dokázalo Lenovo jejich nástupce s přídomkem S za pouhý půlrok zlepšit?

Moto G5S

Měnil se zejména design a zvětšovaly se displeje. Zatímco původní G5 měla 5″ displej, model G5S má panel s úhlopříčkou 5,2″, v obou případech s Full HD rozlišením. Díky rozměrnějšímu displeji a celkově většímu tělu si výrobce mohl dovolit osadit i větší akumulátor s kapacitou 3 000 mAh. Zatímco původní model byl vyroben z plastu a kovu, novinka má tělo vyrobené z jednoho kusu hliníku.

Motorem zůstává čipset Qualcomm Snapdragon 430, zvětšovaly se však kapacity pamětí – RAM má 3 GB, úložiště 32 GB. O pořizování snímků se stará 16Mpx fotoaparát, případně 5Mpx selfie kamerka. Chod telefonu zajišťuje systém Android 7.1 Nougat v prakticky čisté podobě.

Moto G5S

Zvětšoval se i model Plus, který měl v původní verzi 5,2″, nyní se pyšní rovnou 5,5″ panelem s Full HD rozlišením. I zde je novinkou kovové unibody tělo, do jehož zadní strany je vsazen kruhový fotomodul se dvěma čočkami fotoaparátu. Hlavní disponuje rozlišením 13Mpx a společně se svojí sestřičkou dokáže lépe analyzovat hloubku scény a softwarově rozmazávat objekty v pozadí. Rozlišení selfie kamerky narostlo oproti minulé generaci z 5 na 8 Mpx.

Vnitřní hardwarová výbava zůstává víceméně poplatná původnímu modelu, o pohon se stará čipset Qualcomm Snapdragon 625, na výběr jsou dvě paměťové varianty – 3 / 32 GB nebo 4 / 64 GB. Akumulátor má kapacitu 3 000 mAh, operačním systémem je Android 7.1 Nougat.

Cena a dostupnost

Obě představené novinky budou mírně dražší než jejich předchůdci – model G5S přijde na 249 dolarů (asi 5 500 korun bez DPH), model G5S Plus pak bude začínat na 299 dolarech (asi 6 600 korun bez DPH). Telefony by se měly podívat již tento měsíc.

Autor článku
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku