Domů » Bleskovky » Luxusní vozy Bentley přechází na elektřinu, dvanáctiválcovým motorům zvoní zvonec

Luxusní vozy Bentley přechází na elektřinu, dvanáctiválcovým motorům zvoní zvonec

Do vývoje či dokonce výroby elektrických vozidel se již pustila většina světových automobilek, nyní se k nim přidává i Bentley, jež je součástí koncernu Volkswagen. Výrobce luxusních vozů chce do roku 2030 přejít na čistě elektrické vozy.

bentley 2

Automobilka tuto informaci zveřejnila ve svém plánu, který nazývá Beyond 100. Ten spočívá v přechodu na plug-in hybridní a elektrické vozy od roku 2026, od zmíněného roku 2030 pak budou vyráběny pouze ty elektrické. Kromě toho však bude Bentley provádět i audity u svých dodavatelů pro zajištění udržitelné výroby na co nejvíce úrovních.

bentley

Bentley, známé i pro své dvanáctiválcové spalovací motory s obsahem 6 litrů, již zrenovovalo svou 80 let starou továrnu, čímž se stalo prvním výrobcem v Anglii, který splňuje nároky uhlíkové neutrality. Automobilka se také snaží co nejvíce zmírnit dopady aktuální koronavirové situace budoucích recesí, prozatím propustila 600 zaměstnanců a ukončila smlouvy s 200 dodavateli.

Bentley goes 'Beyond 100' | Corporate | Bentley Motors

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

4 komentáře

  1. Lebo tých par kusov čo jazdí v každej krajne naozaj niči planetu :D

    Určite menej ako desiatky tisic kamionov, ktore by sa bez problemov dali nahradiť. (železnicou/ inym pohonom/ dialničnou sietou elektrickeho napajania kamionov)

    tragikomedia.

    • „Bez problemu nahradit“

      Jop, protoze zeleznice ti vede vsude, protoze zeleznici nejde pretizit, protoze elektricky pohon jde u kamionu lehce vyresit (kdyz po par stovek km chcipaji i male auticka a jejich nabijeni stejne trva min. pul hodky) a jo vsechny dalnicni site jdou taky najednou prehodit na neotestovane technologie, kdyz i jejich bezna udrzba trva roky…

      Tim nijak neobhajuju krok Bentley zmineny v clanku, ba spis naopak..

      • Pretoto vždy budeš len obyčajný zamestnanec. Ktorý robi na niekoho druheho. Ale Neber to ako kritiku. Hľadáš ako sa neda, namiesto ako sa dá

        Keď sa dá vyriešiť miliardovými investíciami, nižšie emisie u bežných aut, dá sa vyriešiť aj kamionova doprava.

        Železnicou sa to dá nahradiť, tam kde sa to dá. Robi sa to aj dnes bežne. Dokonca za sociku sa využívala hlavne železnica, pre veľké montovne.
        A tam kde nebola, tak kamiony tovar zvážali na najbližšie nádražie.

        Kamiony v severských krajinách sa začínajú riešiť trolejami, na dlhe diaľnice perfektná vec.

        A to som ešte vôbec nespomínal lodnú dopravu, ktorá je najhoršia., kde sa lobuje za to, aby žiadne prísne normy neboli.

        Furt sa útočí iba na osobne auta.

      • Dik za urazku, ale byla absolutne nemistna, protoze jsi me zrejme nepochopil.

        Ja nikde nepsal, ze se to neda. Jen ze to fakt nebude „bez problemu“ a ze tam tech problemu je dost – jak financnich, tak politickych, tak technologickych, tak logistickych.

        A jinak ja s tebou vicemene souhlasim, regulace osobnich aut je k nicemu kdyz tu vetsina emisi apod. jde prave z kamionu, lodni dopravy apod. (to ani nezminuju vyletni lode, ktere me v tomhle tankujou snad nejvic a jsou vicemene zbytecne a akorat navic j*bou jakekoliv mesto, ve kterem zakotvi – viz Barcelona, Benatky, Amsterdam apod…).

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).