- Muska se ptali na možný odkup Rivianu, vizionář ale zájem příliš nejeví
- S Trumpem nyní objíždí předvolební akce napříč Pensylvánií
- Rivian by s novou generací produktů mohl začít Tesle šlapat na paty
S blížícími se volbami amerického prezidenta kampaň graduje a do politických meetingů se zapojil i sám Elon Musk. Není žádným tajemstvím, že dlouhodobě podporuje Donalda Trumpa, spolu s ním se tedy účastní hned několika setkání na území Pensylvánie. Ačkoliv tématem diskuzí bývá především politika, občas se účastníci Muska ptají i na záležitosti týkající se jeho firem, především tedy Tesly.
Jeden z návštěvníků setkání se Muska zeptal, proč nechce koupit Rivian. Musk na otázku zareagoval slovy: „Přeji jim vše nejlepší. Doufám, že se jim bude dařit. Automobilový průmysl je velmi složité odvětví. Jen dvě americké automobilky dosud nezkrachovaly: Ford a Tesla. Rivian čekají těžké časy, konkurence je velmi silná. Tesla uspěla především díky vyřešení dvou velkých výzev. První z nich je elektrifikace a druhá autonomní řízení. Bez těchto řešení by Tesla neuspěla.“
Rivian rozšiřuje nabídku a zlepšuje svou ekonomiku
Ačkoliv Rivian je oproti Tesle stále drobek, v USA už má své jméno a musíme zmínit, že na trhu je již několik let. Nedávno dokonce uvedl celou generaci nových produktů a svou novou platformu, která má snížit náklady i zjednodušit celý výrobní proces.
Elon Musk was asked tonight why @Tesla hasn't bought Rivian:
"I wish them the best. I hope they do well. The car industry is a very difficult industry. There's only two U.S. car companies that haven't gone bankrupt and that's Ford and Tesla. Rivian's going to have a hard time.… pic.twitter.com/yzgSlKkpTs
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) October 19, 2024
Založení nové automobilky zaměřené na elektromobily je ale velmi drahá záležitost a obrácení firmy do zisku často trvá roky. Ty největší porodní bolesti už má ale Rivian nejspíše za sebou, a nyní by tedy mohl začít generovat nějaké zisky i díky novým modelům vozů. Na rozdíl od Tesly míří spíše na cílovou skupinu se zálibou v outdoorových aktivitách a kempování. Vozy jsou tomu tedy přizpůsobeny, ať už se bavíme o velkém pick-upu R1T, nebo menším crossoveru R3. Konkurence je pro trh vždy zdravá, zákazník by tedy z rozvoje další značky na úkor Tesly mohl profitovat.