Domů » Bleskovky » Konec nevyžádaným hovorům? Sněmovna schválila omezení telemarketingu

Konec nevyžádaným hovorům? Sněmovna schválila omezení telemarketingu

Asi to také znáte. Volá vám neznámé číslo, tak je zvednete, aby se na druhé straně ozval člověk s monitorovaným hovorem a nabídkou, kterou nemůžete odmítnout. Čím déle vlastníte jedno telefonní číslo, tím větší je pravděpodobnost, že se objeví v databázích telemarketingových společností, které se vám pokusí prodat prakticky cokoliv. Pro uzavření smlouvy po telefonu stačí přitom prosté ano.

call hovor phone telefon unsplash
Telemarketing má na kahánku

Poslanecká sněmovna nyní učinila vstřícný krok směrem k lidem, neboť v rámci novely zákona o elektronických komunikacích zpřísnila pravidla telemarketingu. Otravné telefonní hovory nabízející vám levnější elektřinu či bezkonkurenční holicí strojek se tak stanou minulostí, pokud pro tento typ nabídek neudělíte výslovný souhlas. Novela nejen zvyšuje ochranu spotřebitele, ale taktéž například zrychluje výstavbu internetu.

call hovor phone telefon telemarketing unsplash
Poslanci schválili novelu zákona o elektronických komunikacích

Výstavba vysokorychlostního internetu je implementací evropského kodexu pro telekomunikace, který zjednodušuje změnu poskytovatele služeb a definuje další pravidla pro zavedení jednotného evropského trhu elektronických komunikací. Poslanci rovněž odmítli návrh, aby Úřad pro ochranu hospodářské soutěže měl právo získávat provozní a lokalizační údaje z telefonů podnikatelů, jež jsou součástí vyšetřování.

Ve třetím čtení schválilo novelu 164 ze 168 přítomných poslanců. Novela nyní poputuje do Senátu, kde se rovněž předpokládá hladký průběh schvalování, čímž by změny pro telemarketing mohly začít platit od 1. ledna 2022.

Michael Chrobok

Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

8 komentářů

  1. Nevím jaká bude konečná úprava zákona o telemarketingu, ale naprostou slušností je, aby uživatel věděl kdo mu volá. Už řadu let praktikuji systém, na neznámá čísla neodpovídám. A vyplatilo se to, navic na mnohá čísla upozorňuje i aplikace v Android, např spam, nebo falešná čísla. Kupodivu u mnoha známých firem, či dokonce operátorů chybí představení, a tak je také odmítnu. Je zřejmé, že slušnost se vytratila a celý telefonní systém slouží jen pochybnému marketingu, či dokonce nekalé činnosti. Takže každé byť malé zlepšení je vítáno.

  2. No ten tvůj přístup je taky extrém. A co v případě, že se tvé blízké osobě něco stane a bude ti volat neznámé číslo, aby ti to druhá strana sdělila? Mě se to už například stalo a jsem velmi rád, že nejsem takový zapšklý pako a nezvednu hovor od neznámého čísla.

    • Pokud se mé blízké osobě něco stane, nebude mi volat neznámé číslo, a kdyby náhodou pochybuji že bude v registru aplikací SPAM či NEVOLEJTE jako telemarketing :-D

  3. No já to praktikuji svým svérázným způsobem. Na jejich otázku, jestli mluví s panem… vždy odpovím NE.

  4. Vzhledem k tomu že půjde callcetraky přesunout mimo EU řešením neni lokální zákon, nařízení ale adekvátní blacklist v aplikaci pro volání. Ideálně nastavený na …zvedni a polož…. což těší obzvláště prozvaněce z třetího světa.

  5. Tyhle hovory bez milosti ihned pokládám.

  6. Mám na nevyžádané marketingové hovory velmi jednoduchý recept: hned zkraje jim řeknu, ze hovor nahrávám. V 99% sami okamžitě zavěsí

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).