Co největší přístupnost technologií je cíl prakticky každé velké korporace. Mezi průkopníky patří Apple, který si na jednoduché obsluze svých produktů hodně zakládá. Kalifornský výrobce elektromobilů Tesla posunul uživatelskou přívětivost na novou úroveň, alespoň pokud se jedná o nákupy aktualizací do jeho vozů.
O snadné obsluze se přesvědčila také matka desetiměsíčního syna, který v nestřežené chvíli zvládl zakoupit aktualizační balíček zahrnující autonomní řízení pro její Teslu za 10 tisíc dolarů (cca 209 tisíc korun). Matka zveřejnila video popisující situaci na platformě TikTok a její příběh se na mladé platformě stal rychle hitem.
Celá situace by mohla působit úsměvně nebýt faktu, že po 48 hodinách Tesla nevrací peníze za zakoupené softwarové doplňky. Po zkontrolování měsíčního výpisu z účtu se matka začala podivovat nad tím, proč Tesla při podobných nákupech nevyžaduje zadání hesla či alespoň potvrzení.
Právě na to upozorňují i někteří uživatelé a druhým dechem tvrdí, že se jedná o podvod. Banky totiž při větších nákupech dnes již standardně vyžadují potvrzení, aby transakci uskutečnily. Je ale také pravděpodobné, že matka desetiměsíčního kojence měla opravdu smůlu a své peníze už neuvidí.