- Google si v nové reklamě utahuje z některých funkcí, které nově míří do iOS 26
- Pixely tyto funkce nabízejí už dlouhé roky, upozorňuje Google v nové epizodě fiktivního podcastu
- Konkrétně se jedná o živé překlady a funkce Hold Assist a Call Screening
Společnost Google zveřejnila novou reklamu, ve které si dělá legraci z nedávno představeného operačního systému iOS 26 od Applu. Humorný spot je součástí probíhající reklamní kampaně s názvem #BestPhonesForever, který se odkazuje na známé anglické slovní spojení „Best Friends Forever“ (ve volném překladu „nejlepší přátelé navěky“). Reklama má formu podcastu, ve kterém vystupují mluvící iPhone a Pixel 9 Pro, kteří spolu rozebírají různá aktuální témata. Před nedávném si Google tímto způsobem například utahoval z uniklého designu iPhonu 17.
To se tak někdy stane…
V nejnovější epizodě se internetový gigant zamýšlí nad trojicí nových funkcí v iOS 26, ke kterým mají uživatelé Pixelů přístup už několik let – živé překlady, Hold Assist a Call Screening. „Oznámil jsem živé překládání textových zpráv,“ chlubí se ve videu animovaný iPhone. „Světe div se, to jsem uměl už před čtyřmi lety,“ kontruje Pixel. „Tomu říkám náhodička,“ přitakává jablečný telefon.
V podobném duchu se nese i hodnocení funkce Hold Assist. Pod názvem Hold for Me ji Google představil v roce 2020 s podporou pro Pixely 3 a novější. Obě varianty fungují prakticky identicky. Při hovoru – například na zákaznickou linku – už nemusíte čekat ve „frontě“ na spojení s operátorem a mít při tom telefon neustále u ucha. Zařízení vás automaticky prozvoní ve chvíli, kdy se dostanete na řadu.
Sedm let? To už je nějaké zpoždění…
Funkci Call Screening, která automaticky přijímá hovory od neznámých volajících a ptá se jich na jméno a důvod volání, načež se můžete rozhodnout, zda hovor přijmete, či nikoliv, nabízel Pixel 3 dokonce už v roce 2018.
Ať se vám nová reklama zamlouvá, nebo ji naopak považujete za trapnou, nelze Googlu upřít, že je originální. Stejně tak je ale třeba mít na paměti, že trh s chytrými telefony je vysoce konkurenční a výrobci jeden od druhého „opisují“ prakticky neustále.