Domů » Bleskovky » Finanční výsledky Huawei za první pololetí 2015: Celkové tržby vzrostly téměř o 70 % (oživeno)

Finanční výsledky Huawei za první pololetí 2015: Celkové tržby vzrostly téměř o 70 % (oživeno)

Společnost Huawei oznámila obchodní výsledky své spotřebitelské divize („Huawei Consumer BG“) za první pololetí roku 2015. Divize Huawei Consumer BG v prvním pololetí roku 2015 nadále vykazovala výrazný obchodní růst, kdy celkové tržby dosáhly 9,09 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 69 %. Tržby z prodeje této divize činily 32 % celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies oproti 24 % ve stejném období loňského roku.

Tento text byl aktualizován 4. srpna (doplněno o novou infografiku a další data)

Tržby z prodeje mobilních zařízení firmy Huawei dosáhly v prvním pololetí roku 2015 částky 7,23 miliardy dolarů, což znamená meziroční nárůst o 87 procent. Podle slov zástupců společnosti se tak stalo díky úspěchu strategie divize Huawei Consumer BG spočívající v zaměření na mobilní zařízení střední a vyšší třídy, která přispěla jak k nárůstu odbytu, tak ke zvýšení průměrné prodejní ceny.

  

Růst odbytu chytrých telefonů značky Huawei překonal růst celého trhu

V prvním pololetí roku 2015 dodala divize Huawei Consumer BG celkem 48,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 %, zatímco celosvětová poptávka po smartphonech vzrostla za stejné období pouze o 7 procent. Odbyt zařízení ve střední a vyšší třídě zaznamenal meziroční nárůst o 70 %, což představuje 31 % celkového odbytu mobilních zařízení a 42,9 % celkových tržeb. Tržby ve střední a vyšší třídě se zvýšily o 388 %, zisk z této kategorie představuje 44 % celkového zisku.

Globální strategie společnosti Huawei nadále podporuje obchodní růst v Číně i na zahraničních trzích. Tržby v Číně vzrostly meziročně o 124 %, některé regiony zaznamenaly nárůst tržeb o více než 40 %.

 

Nárůsty tržeb v jednotlivých regionech:

  • Západní Evropa 45 %
  • severovýchodní Evropa 54 %
  • jižní Tichomoří 41 %
  • severní Afrika 164 %
  • Střední východ 48 %

Podle GFK podíl Huawei na celosvětovém trhu smartphonů po celé první čtvrtletí roku 2015 nadále rostl, a to o 6,7 % v lednu, 7,1 % v únoru, 7,8 % v březnu, 8,1 % v dubnu a 8,8 % v květnu. Na čínském trhu společnost Huawei podle GFK předstihla Samsung a Apple a získala největší podíl na trhu, a to v březnu 12,9 %, v dubnu 13,6 %, v květnu 14,1 % a v červnu 15,2 %. V období leden – květen 2015 se Huawei stal 3. největším výrobcem telefonů na světě.

Důležité údaje za první pololetí 2015:

  • odbyt 48 200 000 kusů smartphonů; meziroční nárůst o 39 %
  • 9,1 miliard USD tržeb; meziroční nárůst o 69 %
  • 7,2 miliard USD tržeb z mobilních telefonů; meziroční nárůst o 87 %
  • 1,5 miliardy USD tržeb z mobilních širokopásmových zařízení pro domácnost, meziroční nárůst o 17 %


Huawei Mate 7 patří k velmi úspěšným modelům čínského giganta

Jak se dařilo jednotlivým modelům?

V prvním pololetí letošního roku bylo celosvětově dodáno 5 milionů kusů vlajkového produktu Huawei Mate 7 (recenze), jenž zaznamenal slušné prodeje ve více než 100 zemích včetně například Číny, států západní Evropy, Středního východu, jihovýchodní Asie a jižního Tichomoří. Kumulovaný prodej zařízení Huawei P7 (recenze) dosáhl počtu 7 milionů kusů a výrobek byl v prodeji ve více než 100 zemích a regionech. Vlajkového modelu Huawei P8 (recenze) se v prvních dvou měsících od uvedení na trh prodalo více než milion kusů a bylo dostupné na více než 52 trzích včetně Číny, Francie, Španělska a Itálie.

Prodeje vlajkových zařízení

  • přes 5 milionů prodaných kusů Mate 7 (prodej ve více než 100 zemích a oblastech)
  • přes 7 milionů prodaných kusů P7 (prodej ve více než 100 zemích a oblastech)
  • přes 1 milion prodaných kusů P8 za první dva měsíce (prodej ve více ne 52 zemích a oblastech)

V květnu 2015 byla společnost Huawei poprvé uvedena v žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa „BrandZ Top 100 Global Brands” pro rok 2015, a to na 16. místě v kategorii věda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy dolarů. Je to další úspěch společnosti Huawei poté, co se v roce 2014 jako první značka z pevninské Číny dostala do seznamu nejlepších světových značek „Interbrand Top 100 Best Global Brands“.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

16 komentářů

  1. To je určitě skvělá zpráva. Holt kdo umí-umí a kdo neumí, tak čumí a v horším případě dotuje ;-)

    • Mohli by si najmout Elopa aby jim pomohl skocit z horici platformy :-)

    • Jj, drzim klukum z Huawei palce.Tak to ma vypadat.

    • Martin (neregistrovaný)

      Android je základ úspěchu, pak už je to na šikovnosti výrobců. Je vidět, že odmítnutí WP bylo velmi prozíravé.

  2. Samone (neregistrovaný)

    Jedou dobře, nedivím se úspěchům…

  3. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Hiawei je nadhernou ukazkou toho, ze kvalitni produkty ve spojeni s dobrou cenovou politikou zajisti vyrobci rust prodeju a profitabilitu. Samozrejme, ve spojeni s OS, ktery zakaznici chteji a ktery jeho vlastni vyrobce neodepsal.

    • Ty si uz riadne na hlavu s tym MS co? :D Neni clanok kde by si svoje depky z MS netahal. Huawei ma akurat tak pekne telefony za dobru cenu. Nic viac vynimocne na nich nie je.

    • vlada (neregistrovaný)

      HTCJirka na tom je podobne :) [odkaz]

    • Vlada: mozno je. Ale pod tym clankom WP zatiahol Menty. HTCJirka poukazal len na milnu myslienku ze Android je vseliek a zaruceny usech, nie je. Ale to je vedlajsie.

    • vlada (neregistrovaný)

      Ani Arakin nemluvi o WP, MS jsi sem zatahl ty, tak se laskave klidni :)

    • Martin (neregistrovaný)

      Přesně tak, nenapsal ani slovo o WP, navíc je to pravda. Paranoia jak vyšitá.

    • Vlada a Martin: nerobte so seba hlupakov, verim ze nie ste. Kazdy vie ako Arakin tu svoju poslednu vetu myslel.

    • wtf (neregistrovaný)

      Čakal som aj ja takých ako Valda alebo Martin.. Dočkal som sa :D

    • wtf (neregistrovaný)

      Aj oni dobre vedia co tým myslel :D no co

    • Martin (neregistrovaný)

      Ale vždyť to s tím souvisí, nedávno šéf Huawei jasně řekl, že na WP nikdo nikdy nevydělal a že ho nebudou využívat a bylo to správné rozhodnutí. O tom se nesmí mluvit, nebo si připadáte, že vám někdo rozdupal bábovičku?

    • Martin: ide o tuto cast vety „ktery jeho vlastni vyrobce neodepsal“.

      To je len vlhky sen Arakina. Nikoliv realita a pisat to pod kazdy clanok co ani len nesuvisi s WP/MS je uz trapne. Ale samozejme Arakina pod clankom o deravosti Androidu neuvidis lebo ta sprava mu nehraje do kariet aky je ten Android hyper super.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).