Český T-Mobile má zaděláno na pořádný skandál, o který se postaral jeden z jeho (již bývalých) zaměstnanců s přístupem k interní databázi klientů. Podle údajů MF Dnes tento zaměstnanec zcizil a následně prodával marketingová data zákazníků, postižených klientů má být údajně až 1,5 milionu.
T-Mobile únik dat potvrdil na svých stránkách, avšak ujistil své zákazníky, že ke ztrátě citlivých dat (lokalizační a provozní data či hesla) nedošlo a jednalo se „pouze“ o data využitelná pro marketing, tedy patrně jména a telefonní čísla.
„Chci zákazníky ujistit, že reálně k úniku dat nedošlo a že jejich data jsou v bezpečí,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „Důvěra zákazníků a jejich bezpečnost jsou pro nás naprostou prioritou. Přestože jsme při důkladné kontrole neshledali systémové pochybení, znovu celý systém přezkoumáme a zvážíme případné zavedení dalších preventivních opatření.“
I přesto se jedná o největší únik dat v české historii; kvůli probíhajícímu vyšetřování, které má na svědomí ÚOOZ (Útvar pro odhalování organizovaného zločinu), však nejsou známé další podrobnosti.