Microsoft našel nový způsob, jak plnit svůj obchod aplikací novými tituly – na základě strojového učení a umělé inteligence automaticky vyhledává webové stránky fungující jako progresivní webové aplikace (PWA), balí je aplikačních balíčků a publikuje je do Store bez vědomí provozovatele.
Jednou z prvních vlaštovek PWA v Microsoft Store se stala aplikace Twitter, tu však tvůrci poslali do obchodu aplikací sami. Nyní však dochází i k onomu automatickému plnění, první skupinu tvoří následující tituly:
- Skyscanner
- Student Doctor Network
- The Penny Hoarder
- OfferFinder.net
- Ziprecruiter
- Space
- Oyster
- Men’s Wearhouse
- ASOS
- Build.com
- Airfarewatchdog
- myCARFAX
- Travelzoo
- Daytrip
Byť si z nich asi našinec nevybere, dá se předpokládat, že se v budoucnu budou objevovat zajímavější aplikace, Microsoft má údajně zaindexováno 1,5 milionů webových stránek použitelných jako PWA. Automaticky doplněné tituly poznáte podle toho, že vydavatelem je sám Microsoft Store.
Fungují i na mobilech s Windows, ale…
Zajímavé je, že zatím všechny výše uvedené progresivní aplikace fungují i na telefonech s Windows 10 Mobile, bohužel kvůli chybějící podpoře některých moderních prvků nemusí řádně pracovat všechny funkce, např. podpora oznámení, ukládání do mezipaměti pro offline použití, apod. Podporu těchto prvků u webových aplikací zajišťuje prohlížeč Microsoft Edge, ten však již na Windows 10 Mobile není posouván kupředu jako jeho počítačový protějšek.
Twitter is currently in beta now just for Insider Fast. Whether a dev deploys to mobile is up to them – certain features like Push and Service Worker won’t work on in-market W10M devices.
— Kyle Pflug (@kylealden) April 7, 2018