- Na oficiálním instagramovém profilu Applu se objevily české fotografie
- Stojí za nimi duo fotografů Jakub Fišer a Matúš Tóth, zachycují magickou výrobu skla
Famózní úspěch se vydařil dvojici českých profesionálních fotografů. Jejich fotografie pořízené na nejnovější iPhone 15 Pro Max zveřejnila na svém oficiálním instagramovém profilu společnost Apple. Fotografie nasbíraly za necelých 24 hodin téměř 50 tisíc lajků.
Čeští fotografové na Instagramu Applu
Společnost Apple nevyužívá svůj instagramový profil k reklamním příspěvkům a propagaci svých produktů, jako je to zvykem u jiných výrobců. Prakticky od samého začátku tam ale umisťuje fotografie pořízené na iPhone od autorů z celého světa. Pro tyto účely také slouží hashtag #ShotoniPhone.
Včera Apple na tomto oficiálním profilu publikoval 6 snímků od dvou českých fotografů: Jakuba Fišera a Matúše Tótha, který je původně z Bratislavy. Ty zachycují na pohled až magickou výrobu skla v pražské sklářské dílně PRAGL.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Oba fotografové využili pro focení iPhone 15 Pro (Max) a zaměřili se zejména na hlavní a širokoúhlý objektiv se schopností makro focení. Na jednom ze snímků je dokonce zachycen skleněný koník vyrobený Jiřím Pačinkem, jedním z nejlepších českých sklářů. V době psaní článku měly snímky od Fišera a Tótha na Instagramu Applu skoro 50 tisíc lajků a přes 200 komentářů.
„Při focení skla mě zaujaly detaily a abstraktní obrazce, které se dají ve skle najít. Během fotografování na iPhone jsem zvolil hlavní objektiv, který má podle mého názoru nejlepší světelnost, a moje doporučení je si ještě manuálně nastavit expozici, kterou většinou lehce ztmavuji,“ radí Fišer.
Apple si oblíbil české prostředí
Nejde přitom o první zkušenost Applu s Českou republikou. Americká firma stabilně využívá krásy naší země pro své kreativní televizní reklamy. V Praze a v okolí se natáčela například loňská reklama na iPhone 15 anebo ještě o rok dříve reklama na iPhone SE 3. generace. Pražské metro se pak objevilo v televizním spotu na Apple Watch Series 5 z roku 2019.
A teprve nedávno jsme informovali o tom, že jeden z nejnovějších spotů cupertinského obra – konkrétně na bezpečnost při používání prohlížeče Safari – má na starosti kreativní agentura TBWA/Media Arts Lab, která spolupracovala s ostříleným českým režisérem televizních reklam Ivanem Zachariášem. Apple se tedy Česku rozhodně nebrání, právě naopak.