Chytrá domácnost je na vzestupu, ukázal podrobný průzkum Netatmo

netatmo

Globální pandemie dopadla takřka na všechny aspekty našeho života. S nutností izolovat se od ostatních v našich domácnostech zcela přirozeně vzrostla touha naše domovy vylepšovat, aby se nám v nich žilo a pracovalo lépe. Francouzská společnost Netatmo si nechala zpracovat průzkum, který se zaměřuje na změnu chování lidí během pandemie ve vztahu k domácnosti.

Podle průzkumu společnosti Ypsos pro Netatmo mělo více času stráveného doma dopad na vnímání domácnosti u 90 % respondentů. Nejvíce lidé změnili svůj pohled na komfort (43 %), následovala energetická náročnost (38 %) a zdravé prostředí celé domácnosti (27 %). Z výsledků průzkumu také vyplynulo, že 64 % dotazovaných využilo čas karantény k vylepšení svých příbytků – nejvíce si lidé zvelebovali obývací pokoje (27 %), následovala zahrada (21 %) a kuchyň (20 %).

Netatmo Security 1
Netatmo Security

Chytré produkty jsou přirozenou reakcí na tyto trendy. V březnu zveřejnil institut pro průzkum trhu GfK zajímavá čísla pro rok 2020: trh inteligentních produktů vzrostl o 24 % na 20 miliard eur v sedmi evropských zemích (Německo, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko, Nizozemsko a Belgie). V zemích střední a východní Evropy byl růst ještě markantnější. Meziroční nárůst v prodeji zařízení pro chytrou domácnost v letech 2019 a 2020 zde činil 53,5 %. Do roku 2024 se očekává, že trh s chytrými zařízeními v Evropě dosáhne 201,1 milionu dodávek s průměrným růstem 14 %.

Netatmo Smart Home Coach 4
Netatmo Home Coach

Zajímavé jsou rovněž údaje vztahující se k České republice – produkt pro chytrou domácnost vlastní 40 % respondentů. Zájem o chytrou domácnost se nijak neliší mezi pohlavími, je rozdělen přesně napůl. Nejčastěji uživatelé vlastní inteligentní osvětlení (39,5 %), následují produkty pro inteligentní vytápění (38,1 %). Nejčastějším důvodem pro nákup respondenti uváděli pohodlí (78,6 %), poté udržitelnost (29,5 %) a zvýšení bezpečnosti (25,2 %). Co se týče plánů pro letošní rok, polovina respondentů uvedla, že si chce některý z chytrých produktů pořídit. Nejčastěji lidé uváděli chytrý domácí spotřebič (20 %), poté chytré osvětlení (14,7 %) a produkt pro chytré zabezpečení (12 %).

Netatmo Radiator Valves 12
Netatmo Radiator Valves

„Průzkum ukázal, že pandemie měla vliv na rostoucí popularitu řešení pro chytrou domácnost,“ uvedl Fred Potter, zakladatel společnosti Netatmo. „Již 10 let se snažíme vyjít vstříc našim uživatelům a uspokojit jejich potřeby. Výsledky dokazují, že lidé nejvíce touží po zvýšení pohodlí a udržitelnosti domova, a přesně o tom chytrá domácnost je. To je také důvod, proč letos tolik lidí plánuje pořízení některého z produktů pro chytrou domácnost,“ uzavřel Potter.

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

Kapitoly článku