Domů » Bleskovky » BlackBerry Nevada: Unikly obrázky první QWERTY ostružiny s BB10

BlackBerry Nevada: Unikly obrázky první QWERTY ostružiny s BB10

O vzhledu finální verze prvního celodotykového telefonu s operačním systémem BlackBerry 10 jsme vás nedávno informovali v článku, nyní se však na internet dostaly konečně i obrázky jeho parťáka s QWERTY klávesnicí. Ta je považována na telefonech BlackBerry za jednu z nejlepších a mnozí uživatelé klasických ostružin se obávali, že budou muset přesedlat na dotykový displej, nebo jinou platformu. RIM však nezapomněl ani na ně a dnes již víme, jak BlackBerry Nevada bude vypadat, obrázky pochází z reklamního videa, které uniklo na síť Vimeo od člověka, jenž ho upravoval.

 

Již delší dobu známe také některé oficiální hardwarové parametry. BlackBerry Nevada bude mít displej o rozlišení 720 × 720 px a denzitě pixelů 330 ppi, měl by být tedy zhruba stejně jemný jako retina u iPhone 5 (326 ppi). Z toho lze odvodit šírku displeje 52 až 53 mm, pravděpodobně bude použita LCD technologie (zatím neznáme použitou matici, u BlackBerry London to bude IPS). Kolem obrazovky bude stejně jako u většího bráchy ještě dotykový rámeček, díky kterému budete moci provádět gesta v systému (více o gestech a BB10 v tomto článku).

   

Vzhledově je velice podobný současnému modelu Bold 9900, hlavní rozdíly lze spatřit v absenci optického trackpadu a ovládacích tlačítek (ta nejsou potřeba díky gestům) na úkor většího displeje; také klávesnice už není ergonomicky zakřivená, jednotlivá písmenka jsou uspořádana do rovnoběžných řad. BlackBerry Nevada, neboli také N-series, se by měl být představen v prvním čtvrtletí následujícího roku a bude následovat BlackBerry London s několikatýdenní prodlevou.

Uniklé video také zachycuje chystanou reklamní kampaň k uvedení platformy BlackBerry 10; Budou se ji účastnit běžní uživatelé i celosvětově známé celebrity jako zpěvačka Lady GaGa, spisovatelka J.K. Rowling nebo režisér Ridley Scott. Principem kampaně bude předávat nový telefon s BlackBerry 10 na jeden den každému z účastníků a natáčet průběžně, jak jej využívají k tvorbě umění, práci i zábavě. Ve finále bude video z celé akce sestřiháno do krátkého filmu, který RIM ukáže na keynote při uvedení BlackBerry 10 a bude dále šířit jako reklamu v médiích a na sociálních sítích. Vypadá to tedy, že výběrem nového marketingového ředitele RIM neprohloupil a navíc se učí od své konkurence (především Apple a Google) v tvorbě zajímavých prezentací.

Zdroj

Ruslan Botsyurko

Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.
Subscribe
Upozornit na
guest
25 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments