Sledujte nás na YouTube

BlackBerry Mercury: skvělý fotoaparát a Snapdragon 625

Kolem očekávaného modelu BlackBerry Mercury je v celém mobilním průmyslu velké rušno. Dříve se mělo za to, že půjde pouze o průměrně vybavený telefon, dnešní zpráva tomu však příliš nenahrává. Podle posledních novinek by nový počin společností BlackBerry a TCL měl na svých zádech nést ten samý fotočip, na který jsme už narazili v případě modelů Pixel a Pixel XL od Googlu. O novince informoval uživatel Twitteru Roland Quandt.

blackberry-mercury-pre-production-26_0

Použitým fotočipem tak bude Sony IMX378 s rozlišením 12 Mpx. U přední kamerky se pak dočkáme buď čipu Samsung S5K4H8 nebo Omnivision OV8856, oba však poskytují rozlišení 8 Mpx. Hnacím motorem modelu Mercury bude procesor Snapdragon 625.

Není však důležité pouze to, jaký čip bude pro fotoaparáty použit, ale jak se výrobce zachová k celkové optimalizaci. Důležitou roli hraje také software, není tedy ještě zcela vyhráno. Na odhalení posledních novinek bychom snad už nemuseli čekat příliš dlouho – modelu Mercury bychom se měli dočkat na veletrhu Mobile World Congress.

Lukáš Čambala

Student ekonomické fakulty žijící převážně v Brně. Milovník filmů, kvalitních soundtracků, ICT a značky Apple.

28 komentářů

  1. Martin Ii (neregistrovaný)

    “Kolem očekávaného modelu BlackBerry Mercury je v celém mobilním průmyslu velké rušno.”
    Naozaj to myslite vazne?

    • Boumik (neregistrovaný)

      Na poměry BlackBerry určitě ano.

    • skrble (neregistrovaný)

      Jak píše kolega, na poměry BB určitě. Minimálně to bude asi nejexotičtější a konstrukčně jedno z nejzajímavějších zařízení roku. To s tím jak přístroj bude (nebude) úspěšný nemá nic společného.

    • Marek (neregistrovaný)

      Ano, Martine. Rozhodne. Mnohem rusneji nez kolem cehokoli v mobilni oblasti z dilny MS. Ja vim, ze se to tezko posloucha, ale je to tak.

    • Je dobře, že je kolem BB rušno, jako jediný výrobce drží velice spefická a žádaná zařízení s klávesnicí a umí se odlišit.

  2. Petr (neregistrovaný)

    Kdo by si to byval pred dvema roky pomyslel, ze Blackberry bude budit vetsi zajem nez mobilni Windows. A hle – po tech uz nestekne ani pes a Blackberry budi zajem. A posledni zbytky misti MS letky to nemohou rozdychat.

  3. Marcus (neregistrovaný)

    Ano, lze říci, že Merkury je opravdu očekávaný telefon. Když se podíváme, co vše ostatní výrobci produkují, připomíná to jen stejný model s určitými vylepšeními v podobě procesoru, paměti ale jinak žádná výrazná změna vzhledu. Ale telefon s klávesnicí, to je opravdu něco. Jak tady někdo udal, MS je opravdu užitečný jako prd v láhvi. O jablku ani nemluvě.

    • Zato BB pro svou užitečnost ukončili OS i HW:)

      • patrik (neregistrovaný)

        prodeje nemaji nic spolecne s uzitnou hodnotou, spise s marketingem. Kazde BB zarizeni bylo zajimavejsi a uzitecnejsi nez bezducha jablecna placka

      • Očividně ne, jinak by nebyla situace jaká je. Jestli trh něco umí dokonale, tak odlišit užitečné a neužitečné věci.
        Svým způsobem je to jako přírodní evoluce. Vpřed jde jen to nejefektivnější. Pro danou etapu.

      • At bylo BB jake chtelo, jejich marketaci byli banda lemplu a neumeli to prodat. Tak je proste tam kde je, vicemene v prdeli.
        Moznosti spoustet Android Apps si urizli vetev u vyvojaru (protoze proc neco delat pro BBOS, kdyz to spusti androidi verzi…), tim, ze nemeli nativni appky, pak u uzivatelu (protoze ty androidy appky zdaleka nebehaly tak jako na droidu). A bez uzivatelu… se na to vysere kazdy.
        Chyba je jen a pouze na strane BB a primarne na jejich marketingu, kteryzto by mohl byt ucebnici, jak se to nedela.

      • uni: To je samozřejmě pravda jen napůl. V elektronice se na užitečné a neužitečné věci nehraje, kdo má lepší PR, ten prodává. Spousta smrtelníků, kteří se o technologie nezajímají vlastně ani nevědí, že nějaké Blackberry existuje. Je to přesně, jak píše kolega výše. Užitečnost je dost subjektivní a relativní, v současnosti je užitečné to, co výrobci považují za užitečné, a hlavně jak dokáží lidem tu danou užitečnost vnutit :)

      • Menty: Ale houby, lidstvo není banda zombie, které něco předhodíš a ona to konzumuje. Každý má svůj úsudek. Marketing slouží k tomu zaujmout, ne ti to vnucovat opakovaně, třeba deset let, jako máme současnou podobu telefonů nebo sedm let podoby tabletů. Současná podoba je očividně útočná, to že nemáme čudlíkové telefony přeci není nějaké PR:)

      • Petr (neregistrovaný)

        Uni zase placas pi*coviny o vecech, o kterych nic nevis. Nastuduj si alespon zaklady o marketingu, konkretne tu cast o identifikaci a vytvareni potreb.

        Pro kristovy rany, ten clovek fakt nema soudnost.

      • Petr (neregistrovaný): zase ty chudáčku? Jenom na někoho sprostě nadáš a myslíš si, že jsi sebral všechnu moudrost…..

      • Petr (neregistrovaný)

        Xzeit, pozor. Uni, narozdil od tebe, neni uplne hloupy, akorat nema znalosti a pise o vecech, o kterych nic nevi. Tak sa nestav vedle nej, jako vedle seberovneho. Ty nevis a navic jsi uplne bl*by.

      • Tak marketing mě shodou okolností na škole i potkal….:) Pravda, ty internety v tom zahrnuté nebyly.

      • Uni: nez prisel Apple s iPhonem a perfektne udelanou marketingovou kampani, nikdo nepotreboval ciste dotykovou placku. A pokud ano, jedine se stylusem pro presne ovladani. Pak to Apple marketing zlomil a presvedcil lidi, ze to je to co chteji.
        Tohle BB nikdy nedokazalo, nikdy neumelo oslovit lidi. Vzdycky se placalo nekde vzadu.

      • S.h.I.t.: Ale pochop, pokud daná věc jede dekádu, že to už asi není o marketingu? Ano, za úspěchem Tamagoci byl marketing, natlačil na nás “potřebu”, my nakoupili a zapomněli. Kdo se dnes stará o pravnuka prvního Tamagoci?
        Ad potřeba matlacího telefonu, to je tak komplexní téma, že je zcela mimo rámec tohoto média a tvé “shrnutí do marketingu” je úplně out.
        BTW. ono “zlomení” trvalo tři generace přístroje btw….

      • dr (neregistrovaný)

        Pletes se, uni, co neni u tebe nic nove. Je to predevsim o marketingu, samozrejme skvelem, to Applu nikdo nepopira, ale to je tak vse. I ty se zdarilly priklad zmaknuteho marketingu.
        Tamagoci neni dobry priklad, to nikdo nepotrebuje. Telefon ano, ale ne nutne “matlaci”. Az Apple stihol oblbnout lidi, ze bezduche placky, s mene moznosti, mene funkcii, je presne to co lidi chteji.

      • dr (neregistrovaný): Z té hromady nesmyslů co jsi uvedl vyzdvihněme ” Az Apple stihol oblbnout lidi, ze bezduche placky, s mene moznosti, mene funkcii, je presne to co lidi chteji.”.
        Nevím zda jsi pochopil tehdejší trh, kam mířil Apple.
        A) By asi bylo vhodné si doplnit vzdělání a podívat se na první keynote s iPhone.
        B) Nevím co myslíš (vím, viz tvé vzdělání) “mene funkci”. Apple měl v oběhu cca sto milionů iPodů. Ti uživatelé měli vlhký sen, spojit telefon a iPod, tedy dvě věci co mají u sebe dohromady a nosit jednu věc. A jaká to “náhoda”, Apple představil telefon, iPod a navrh jako bonus internetový komunikátor (exkluzivní nadstandardní datové tarify).
        Tedy vzal svůj produkt, spojil ho s něčím, co lidi měli v kapse, něco přidal a šel s tím na trh. Kde je tam nějaké “mene funkcí” fakt netuším.

      • uni: Takže když jsem měl na gymplu snad všechno, znamená to, že tomu rozumím? Asi ne žejo, tak prosím nerýpej do věcí, kterým nerozumíš :)
        Je to PR, nic víc, nic míň. A zrovna v případě tvého milovaného Apple je to vidět uplně nádherně. Možná se ti to nebude líbit, ale u Apple to přesně funguje tak, jak jsi popsal, že to nefunguje, něco se předhodí a kupuje se hlava nehlava, smysl nesmysl. Prostě jen Cook vysvětlí, že to lidi potřebují a oni to potřebují. Stejně, jak Horst Fuchs prezentoval hrnce. Samozřejmě je tu skupina, která se o danou problematiku zajímá, drtivé většině je to ale uplně jedno, je na to reklama, je slyšet, jak úžasný to je, tak se to kupuje. Troufnu si i říct, že PR je v dnešní době snad i víc, než samotný produkt. Lidi nemají čas a kolikrát ani chuť se o dané věci zajímat, proto je PR alfa omega. A zrovna použiju příklad Apple, nemít Apple takto geniálně zmáknutý marketing, tak by ho nikdo nepoužíval a byl by někde na úrovni BB, možná hůř, protože produkt je to naprosto srovnatelný :)

      • Menty: To ani ne, jen že jsem shodou okolností možná na rozdíl od tebe nějakou tu učebnici marketingu četl????

      • dr (neregistrovaný)

        uni
        z tvych komentaru je jasne ze ti ta ucebnica marketingu dala tolik jako kdyby jsem sve petilete dceri cetl vysokoskolskou ucebnici jadrove fyziky. Jenom doufej ze zadnej tvuj (byvalej) profesor marketingu necte tve komentare. Nic vic se k tvym pindum neda rict:)

      • uni: Tak to odpovídá, naučeno všechno, znalosti z praxe nula :D Tím se to tady vše vysvětluje. Já jsem četl spousta knih, některé byly staré třeba 50 let, teď už je vše jinak. Tak se uni pro příště polepši.

      • dr (neregistrovaný): Tedy v tvém slovníku to bylo něco jako “napsal jsem kravinu, díky za info a sorry za impertinence”? OK, hodně mezi řádky, nicméně you are welcome.

  4. Petr (neregistrovaný): pořád jsi nenapsal nic smysluplného, zase jenom urážíš, teda snažíš se…ale nejde ti to. Kdybych byl takový hlupák jako ty, tak můžu taky psát, jak jsi hloupý, kkt, pi..a nevím co všechno jsi tady vyplodil….Ale nic smysluplného, nějaký argument k něčemu….viz. čtečka zepředu/zezadu……
    Na ZŠ mají teď prázdniny? Vlastně, vysvědčení, asi moc dobré nebylo….tak si to ventiluješ na diskuzi.

  5. tora (neregistrovaný)

    Popravde BB si to urizlo tim, ze se moc orientovalo na korporatni klienty a ti si mobil nekupovali i 5 let. Jednou jim na tom nastavili BES a jeli. Zadna zabava. Skype byl zariznut verozonem v usa. Zadne navigace, chat aplikace, skype, icq. Obchazelo se to, ale nebylo to ono.
    Takze je logicke ze lidi brali androidy a jabka. A ja jsem udelal to same. Sic jsem mel nekolik BB stroju a posledni passport, a jsem velky fanda teto firmy, ale maji pravdu ti, co tady pisou ze blby marketing. A ja dodam ze i blba obchodni politika. Jabka nejsou nic moc, ale funguji. Dtto android. Dnes se bohuzel nehlediu na kvalitu OS ani zpracovani kontrukce. Zase na druhou stranu BB prodava infotainment do aut. POdil jak v evrope tak v americe je vyrazne majoritni. A tam se zatim google ani apple nechytaji. I kdyz projekty maji. Ono je to i o bezpecnosti a to BB umelo. Predce jen kdyz se nekdo naboura do infotainmentu jabkum nebo adroidu v aute co jede 160 km/h a dokaze se pres to dostat k ridicimu sw v aute a prevzit kontrolu nad vozem, tak to uz takova sranda neni.
    Takze pocitam ze BB se co se tyce smartphonu chova trzne a prodava sve know how. A svuj qnx system dava do aut a tam ma obrovsky potencial. BB jeste muze do budoucna prekvapit. O cem nejsem moc presvedcen u jablek (kterym k lonskemu prodejnimu prvenstvi vyrazne pomohla afera samsungu) a nejsem o tom presvedcen vubec u mobilnich windowsu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *