Domů » Články » Audi TT s futuristickou přístrojovkou se začíná prodávat v ČR: Palubní systém pohání NVIDIA Tegra

Audi TT s futuristickou přístrojovkou se začíná prodávat v ČR: Palubní systém pohání NVIDIA Tegra

Audi uvádí na trh třetí generaci sportovního modelu TT, který se pyšní futuristickou přístrojovkou. Tu tvoří 12,3″ displej pro zobrazování informací, výkon celému systému dodává čip NVIDIA Tegra 3.

Příští týden se na českém trhu začne prodávat třetí generace sportovního vozu Audi TT. Možná si říkáte, zda jste si nespletli web, protože podobné zprávy se na SMARTmanii příliš často nevidí. Ale nebojte se, nespletli. O novém modelu píšeme z toho důvodu, že se jedná o vůbec první komerčně dostupné Audi, které je vybavené futuristickou přístrojovou deskou.

Zapomeňte na klasické budíky, to už dnes nefrčí. Audi jde s dobou a prostor před volantem se rozhodlo zaplnit 12,3″ LCD displejem s rozlišením 1440 x 540 px. Na něm řidič v základním zobrazení vidí nejen otáčkoměr a ukazatel rychlosti, ale i další důležité informace. Virtual cockpit, jak jej Audi označuje, navíc může mít několik podob v závislosti na zvoleném režimu jízdy – ve sportovním módu například na displeji bude dominovat velký otáčkoměr.

 

Přizpůsobí se vašim potřebám

Zatímco na okrajích vidíte budíky, uprostřed se může zobrazovat navigace, seznam rádiových stanic, nejbližší čerpací stanice, obchody, nebo třeba počasí v cílové destinaci. Zajímavě působil i režim „velké navigace“, kdy se přes celou plochu displeje zobrazovala mapa a pouze u okrajů byl prostor pro dva malé budíky. Možnosti využití displeje jakožto hlavního prvku přístrojové desky jsou ale obrovské a dá se očekávat, že Audi v budoucnu bude palubnímu software přidávat další užitečné funkce.

  
Kdo by si nechtěl osedlat takového krasavce?

V případě, že palubní počítač například detekuje téměř prázdnou nádrž, nabídne vám automaticky seznam nebližších čerpacích stanic ve vašem okolí. A podobných vychytávek je v systému celá řada; samozřejmě nechybí ani perfektně fungující propojení s telefonem, které jsme testovali už v naší recenzi předchozí generace Audi Connect.

  

Skrze palubní systém si rovněž vyřídíte e-maily (včetně čtení a hlasového diktování v češtině), zkontrolujete Facebook, Twitter, nové zprávy z nejrůznějších zdrojů (včetně RSS) či informace o dopravních zácpách, letech a vlacích ve vašem okolí. Jako základ pro navigaci posloužily prověřené Google Mapy.

 

V Audi se rovněž zaměřili na detaily. Například otáčkoměr je zobrazován při 60 fps, aby se virtuální ručička pohybovala  plynule s nejvyšší precizností. Fresnelovy efekty – různé odrazy skla displeje v závislosti na úhlu pohledu – jsou věrně imitovány. Proces posunování obsahu, například v seznamech, probíhá podle fyzikálního modelu, který zohledňuje  teoretické faktory, jako je setrvačnost, elasticita nebo tlumení.

V hlavní roli NVIDIA Tegra 3

Hnacím motorem celého palubního systému se stal čip Tegra 3 VCM (quad-core, 1 GHz) se 192 grafickými jádry Kepler. NVIDIA již v minulosti společně s Audi představila vlastní tablet s primárním využitím v automobilu, futuristická palubní deska je tedy výsledkem jejich vzájemné spolupráce.


Palubní systém lze pohodlně ovládat nejen hlasem, ale i tímto kruhovým tlačítkem s touchpadem

Pokud byste si nové Audi TT s futuristickou přístrojovou deskou chtěli pořídit, připravte se na pořádný průvan v peněžence. Základní verze (2.0 TFSI, 169 kW) s šestistupňovou manuální převodovkou vás vyjde na 999 990 Kč s DPH, nicméně samotný systém s MMI Touch musíte dokoupit ve formě příplatkové výbavy za 70 300 Kč, a abyste mohli naplno využívat všech funkcí, připočítejte dalších 14 100 Kč za datový modul GSM/3G/LTE.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
neregistrovany (neregistrovaný)
Anonym
neregistrovany (neregistrovaný)
Offline

teda za tu cenu nejde audi oznacit jinak nez zlodeji!

lepe vybaveny tablet vyjde na par tisic amodul jeste na min

neco podobneho uz davno mely mit vsechny auta ale davat do toho cisty android a ne zbytecne utracet za vyvoj neceho z nuly

lerion (neregistrovaný)
Anonym
lerion (neregistrovaný)
Offline

Ten displej nemá klasické rozměry, ale je dělaný na zakázku. To sami o sobě je brutálně drahé. K tomu to musí splňovat bezpečnostní certifikace a ovládací prvky také nejsou nejlevnější.

K tomu si připočítej, že pokud někdo utratí milion za takhle nepraktické auto, dalších 70 tis ho fakt trápit nebude.

uni
Uživatel
uni
Offline

Na něčem, co je postavené na kdo ví jakých licencích, kódech, právech atd. nemůžeš stavět něco tak zásadního, jako je automobilový systém proboha! To ti nikdy nikdo nezlicencuje ani nezlegalizuje.

Ten SW musí stát na jasných pravidlech a především robustním kódě, ne nějaké zbastlené „Javě“…

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop
Offline

Taky Android, WinCE či QNX v autech se stará pouze o komfortní funkce ! O řídící „životní“ funkce se nestará pouze je zobrazuje .

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop
Offline

To neregistrovany (neregistrovaný) Dnes v 8:34 : ….jenže ten váš „jiný“ tablet jaksi si do toho auta nedáte a nebude vám fungovat jako tohle multimediální centrum „od výrobce“

dj.digiman
Uživatel
dj.digiman
Offline

Ano jedná se o nastupující trend, ale někdo ten vývoj musí zaplatit. Pokud by někoho zajímalo co všechno stojí za vývojem podobného zařízení má možnost se ucházet o místo ve společnosti která vyrábí tyto přístroje. Tady máte odkaz na jobs výrobce continental.jobs.cz

zipiik
Uživatel
zipiik
Offline

UNI: Co je nezlegalizovatelneho na postaveni krabice se systemem sirenym pod Apache Licence (GNU/GPL pro jadro)? Stavi na nem sve zarizeni kde kdo. Klidne bych se vsadil, ze v tom novem infotainmentu VW/Audi najdes nejaky open source system.

System infotainmentu nema nic spolecneho s SW ridicich jednotek v aute…predstava, ze by infotainment ridil veskerou elektroniku v aute je hodne naivni :)

uni
Uživatel
uni
Offline

Zajímavé, kolik lidí mi vkládá do úst něco, co jsem neřekl, např. že by „Android“ ovládal řídící jednotky atd., no nic.

datinko
Uživatel
datinko
Offline

Výborný článok. Treba ich viac. Nový VW Passat to má ešte viac graficky „líbivé“. Uvítal by som testy vstavaných BT handsfree s najpoužívanejšími operačnými systémami. (WP, Droid, iOS, BB.)