Sledujte nás na YouTube

Vodafone spouští volání přes LTE & Wi-Fi, zatím v testovacím režimu

S voláním přes Wi-Fi a LTE u nás jako první přišel operátor T-Mobile, který již služby uvedl do ostrého provozu. Vodafone nyní nově v testovacím režimu také spouští VoLTE pro volání přes datovou síť LTE a službu Wi-Fi volání. Wi-Fi volání mohou testovat díky speciální aplikaci i na zařízeních bez podpory této technologie. Wi-Fi volání umožňuje telefonovat a přijímat hovory doma i v zahraničí v prostředí, které je pokryté pouze Wi-Fi sítěmi. Mezi taková místa patří zejména podzemní prostory, suterény domů nebo velké budovy se železobetonovou konstrukcí a další místa, kde může být problém se signálem.

Vodafone

Služby VoLTE a Wi-Fi volání, včetně Wi-Fi volání prostřednictvím aplikace, jsou k dispozici jak zákazníkům s tarifem, tak zákazníkům s předplacenou kartou, a to i v zahraničí za stejnou cenu jako doma. Po ukončení testovacího režimu budou tyto nové možnosti volání dostupné i pro firemní zákazníky s telekomunikačním řešením OneNet. 

„Vodafone nabízí dostupnost hlasových služeb mimo pokrytí mobilním signálem jako první operátor v České republice v masovém měřítku. Díky volně dostupné aplikaci Wi-Fi volání mohou zákazníci Vodafonu tuto moderní službu využít na všech telefonech se systémem Android 4.0 a novějším, tedy na všech telefonech s Androidem v nabídce Vodafonu. Wi-Fi volání umožňuje spojení s libovolným telefonním číslem stejně, jako klasické volání z mobilního telefonu“, říká Petr Dvořák, viceprezident pro koncové zákazníky ve Vodafonu.

Výhodou Wi-Fi volání je možnost využít tuto službu také v zahraničí bez dalších poplatků. Hovory ze zahraničí do České republiky uskutečněné prostřednictvím služby Wi-Fi volání i prostřednictvím stejnojmenné aplikace Vodafone účtuje jako hovory provedené na území České republiky. Hovory uskutečněné v roamingu a směřované do jiné cizí země jsou účtovány jako mezinárodní.

Co je potřeba k využití volání přes Wi-Fi?

Wi-Fi volání je dostupné všem uživatelům sítě Vodafone, kteří mají aktualizovaný telefon se zabudovanou podporou této funkce od výrobce (nyní modely Samsung Galaxy S6 či Samsung Galaxy S6 edge) koupený v obchodní síti Vodafonu. Aktualizace softwaru bude probíhat automaticky postupně dle možnosti dodavatelů telefonů. Druhou variantu využití služby nabízí Vodafone ve formě bezplatné aplikace Wi-Fi volání pro libovolný telefon s Androidem ve verzi 4.0 nebo novějším. V každém případě je službu nutné také aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.

Jak využívat VoLTE?

Pro využití volání v rámci mobilní datové sítě LTE potřebuje zákazník telefon s podporou této technologie koupený u Vodafonu a LTE SIM kartu. Všechny SIM karty vydané od 1. 7. 2013 již nabízejí přístup k LTE automaticky, starší SIM karty lze vyměnit za nové na obchodních místech Vodafonu. Službu VoLTE je také nutné aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.

Přínosem obou nových technologií volání je pevná identifikace s telefonním číslem, díky které volání probíhá stejně, jako by uživatel volal přímo v telefonní síti. To znamená, také stejné účtování hovorů, včetně možnosti využívat volné minuty v rámci zvoleného tarifu. Při využití technologie VoLTE přenos hlasu ani videa v případě video hovorů nespotřebuje žádná data z balíčku, který má uživatel k dispozici. VoLTE díky volání prostřednictvím datové mobilní sítě LTE nabízí velmi rychlé spojení hovorů do dvou sekund, výrazně vyšší kvalitu přenosu hlasu a také udržení vysoké rychlosti datových přenosů na pozadí.

Na vývoji a testování nových služeb Wi-Fi volání a VoLTE Vodafone spolupracoval se společností Samsung. K testování sloužily telefony Samsung Galaxy S6 a Samsung Galaxy S6 edge, které mají zabudovanou podporu funkce Wi-Fi volání přímo v systému telefonu. Hlavní dodavatel pro síť byla společnost Ericsson. Aplikaci Wi-Fi volání pro Vodafone vyvinula společnost WIT Software.

Michal Javůrek

Nadšený fanoušek chytrých telefonů, počítačů a automobilů. Lyžař, běžec, plavec a náruživý biker, za každého počasí. Fanoušek metalu, který nepohrdne sklenkou dobrého vína u kvalitního filmu.

8 komentářů

  1. Tak mezi prvními zmiňovanými bych očekával 2-3 generace jejich Smartů a ono to jede především na Samsungách? Dobrý fail, tomu se říká hýčkat si své klienty:)

  2. kropovez (neregistrovaný)

    No to je dost.. Ovšem 02 místo toho aby šlo vpřed, tak zruší mobilní internet 😃

  3. in (neregistrovaný)

    Velký plusový bod v tom nepatrném konkurenčním boji. V bydlišti mám mizerný signál a mám TM, ale mám velmi dobrý tarif a tak zůstávám a trpím. S povděkem jsem tedy přijal, že začali s VoLTE a WifiCalling. Radost byla ale jepičí, protože podmínky použití jsou celkem easy – telefon typu vlajková loď a ještě od operátora. Takže lidem, kteří jsou ochotni vydat hodně peněz za telefon, pomohli vyřešit vlastní problém s mizerným signálem. Téměř po dvaceti letech, kdy nebyli schopni předvést kvalitní službu tato šaškárna. To se člověku vybavují akce typu WAP, MMS, apod. kdy to operátoři doslova zadusili hned na začátku a teď se diví, jak jsou mocné aplikace typu Viber apod. a rádi by nějaké penízky z obsahu. Kdyby nechrápali … Řečí o testování a beztak to bude postavené na VoIP, které jsem používal před 10 lety. Uměl jsem, aby odchozí volání z pevné bylo jako z mobilního čísla, bohužel mně se zpátky dovolali už jen podle aktuálního stavu signálu. Když platím v bance, tak si říkám, že to není možný, že ve 21. století lovím signál za komínem nebo na zahradě. Dokonce jsem s nimi vedl dialog a kupodivu uznali, že signál v budově je špatný a samozřejmě povídačky o tom, že neustále pracují na vylepšování služeb blablabla. No a už je to snad 10 let a nic a když svitne naděje tak výsledek trapný. Tak snad Vodafone bude mít časem nějaký pozitivní vliv.

  4. b-i-k-e-r (neregistrovaný)

    Zkousel to nekdo? Docela by mi to v Nemecku bodlo…Mam Android 5.1, ale Google Play rika, ze aplikace neni kompatibilni s zadnym mym zarizenim…

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      Tak oprava, Android mam 5.0.2, ale i tak bych mel splnovat pozadavky…VoWifi a VoLTE jsem si aktivoval, uz mi dosla SMS, ale to snad nema vliv na moznost stahnout si apku ze storu…

      „Aby aplikace správně fungovala, potřebujete:

      Telefon s Androidem 4.0 nebo novějším
      Staženou aplikaci Wi-Fi volání
      Mít službu nastavenou v Můj Vodafone“

      http://www.vodafone.cz/wifivolani/

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      Tak po dvou hodinach uz muzu tu apku stahnout…asi neco zmenili…nebo to bylo nejak lokacne omezene (i kdyz i ted mam porad Nemeckou IP, tak nevim…)

      Ted pro zmenu narazim na problem „Cyba overeni“ pri spusteni aplikace…asi to levnejsi volani neni holt zadarmo…=)

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      Tak uz to vola, koncim se spamovanim…=)

      pokud narazite na nejake problemy, doporucuju vzdycky na 2 hodiny odlozit telefon, odreagovat se a pak zkusit znova…vzdycky to zafungovalo…=)

      Jeste musim vyzkouset prichozi hovor v roamingu…je to psychologicky horsi, protoze se prichozi hovor tvari jako normalni hovor a nikde zadna znacka VoWiFi…tak snad mi to ty prachy nesezere…=)

      Pokud to bude fungovat, tak za me palec nahoru, za 3 mesice co jsem v Nemecku jsem laboroval se Skypem, Viberem, Whatsapem atd…Kazdy ma neco jineho, kazdy neni porad u PC, takhle mam moznost volat vsem „jako z CR“ bez zbytecnych komplikaci….

  5. tom (neregistrovaný)

    Samsung S7 funguje s tou apkou bez problému.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *