Spotify na nákupech. V košíku skončily dva podcastové startupy

Spotify, významného hráče na poli streamování hudby, není třeba dlouze představovat. Společnost si svou pozici na trhu uvědomuje a rozhodně nehodlá usnout na vavřínech. Podle generálního ředitele Daniela Eka je Spotify aktuálně dvojkou, co se týče přehrávání podcastů, což je rozhodně úspěch vzhledem k tomu, že do tohoto obsahu firma prozatím příliš neinvestovala. To se ale nyní změnilo – Spotify pod svá křídla přivítala Gimlet Media a Anchor, které se zabývají právě podcasty.

spotify

První zmíněný startup je podcastová síť, takže v tomto případě se jedná o akvizici obsahu. Ve druhém případě nakoupilo Spotify především nástroje pro publikaci a monetizaci podcastů, kterými se Anchor zabývá. Současná strategie nákupů má Spotify posunout směrem k nehudebnímu obsahu, který by měl v budoucnu představovat až 20 % celkového obsahu a posunout švédskou firmu směrem dominantní jedničky v oblasti audia.

Kromě nákupů zveřejnilo Spotify také počet uživatelů

Spotify s akvizicemi rozhodně nekončí. Pro rok 2019 si vyčlenilo částku 500 milionů dolarů (cca 11,3 miliard korun) pro růst v oblasti podcastů. Podle Recode utratili ve Švédsku jen za samotný Gimlet částku okolo 230 milionů dolarů (cca 5,2 miliardy korun). Společně s informací o nákupu zveřejnili také počet aktivních uživatelů, který je 207 milionů, k čemuž je nutné přičíst také předplatitele, kterých je 96 milionů. To je takřka dvojnásobek oproti tomu, čím se chlubil Tim Cook u své služby Apple Music.

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *