Kalifornská společnost Apple je známa pro dlouhou softwarovou podporu svých zařízení. Mezi ostatními konkurenty jsou v tomto nadprůměrní, což zákazníci oproti majitelům konkurenčních značek oceňují větší věrností. V případě automobilů ale nemusí taková podpora stačit. O mytickém „Apple car“ se spekuluje už dlouhou dobu a zatím to vypadá, že se Apple v dohledné době k výrobě automobilu neodhodlá.
Šéf Toyoty Akio Toyoda gigantovi z Cupertina během tiskové konference nepřímo vzkázal, že pokud se vrhne do výroby automobilů, měl by se připravit na závazek vůči svým klientům, který zahrnuje až 40 let zákaznické podpory. Ačkoli to mohlo vyznít tak, že se Toyoda konkurenci brání, je tomu přesně naopak.
Výroba aut s sebou nese trochu jiné závazky, než jaké jsou technologické společnosti běžně zvyklí svým zákazníkům poskytovat. Své by o tom mohla vyprávět Tesla, která je svou zákaznickou podporou a kvalitou detailů automobilů nechvalně proslulá.
Nepřehlédněte – Bude „Apple Car“ automobil, nebo něco jiného? Zásnuby s Hyundai a Kia byly přerušeny
V poslední době sílí spekulace, že Apple nechce vyrábět automobil na vlastní pěst, ale rád by jeho výrobu nechal na firmě s bohatšími zkušenostmi. Toyoda bohužel neprozradil, zda někdo z Japonské asociace výrobců automobilů s Applem aktuálně o výrobě auta vyjednává.