Korejský Samsung několik let vládl čtvrtletním žebříčkům prodejů smartphonů, v minulém čtvrtletí jej mimo jiné kvůli potížím s modelem Galaxy Note7 přeskočil Apple. V prvním kvartále letošního roku se ale vše vrátilo do zajetých kolejí.
Podle dat analytické společnosti TrendForce byl první kvartál jednoznačně pod nadvládou Samsungu, více než čtvrtina prodaných smartphonů měla na sobě logo korejského výrobce. Druhý Apple o svůj pětinový podíl přišel, v prvním čtvrtletí prodal „pouze“ 16,9 procent smartphonů. Třetí příčku obhájila čínská značka Huawei, za kterou se se usadily čínští konkurenti Oppo a Vivo (BBK). Překvapením je šesté místo LG, které z výsluní odstrčilo čínského draka Xiaomi – to je na globálním trhu až sedmé, na čínském trhu čtvrté.
Zajímavá budou nepochybně data z aktuálního čtvrtletí, v němž se projeví prodeje nedávno představených vlajkových smartphonů, zejména od Samsungu, LG a Huawei. Do hry by také mohl promluvit Xiaomi Mi 6, který bude představen příští týden (více informací).