TOPlist

Přes 272 milionů! Nový nejoblíbenější YouTube kanál nikoho nepřekvapí, proslavil se bláznivými projekty

MrBeast aka Jimmy Donaldson se stal nejodebíranějším youtuberem
  • MrBeast se v červnu 2024 stal nejvíce odebíraným kanálem na YouTube
  • Překonal indické hudební vydavatelství T-Series
  • Indům však stále patří plaketa za kanál s nejsledovanějšími videi

Videoplatforma YouTube dosáhla nového rekordu. Tvůrce videí MrBeast nově stanul jako absolutně nejsledovanější kanál všech dob. Svou tvorbou za posledních 12 let se dokázal vyšvihnout a překonat nejen svůj vzor, švédského youtubera PewDiePie, ale i indické uskupení T-Series.

MrBeast je nejodebíranějším kanálem na YouTube

Americký tvůrce videí s přezdívkou MrBeast, vlastním jménem Jimmy Donaldson, si bude červen 2024 pamatovat do konce svého života. Představuje přelom v jeho kariéře youtubera, neboť se stal nejvíce odebíraným kanálem na platformě YouTube, kde tvoří již od roku 2012.

K dnešnímu dni nasbíral na svém kanále 272 milionů odběratelů, takže se stal nejvíce odebíraným kanálem na YouTube. Nechal za sebou kanál indického hudebního vydavatelství T-Series, který odebírá v době psaní článku 266 milionů diváků. Na třetím místě je kanál Cocomelon – Nursery Rhymes, produkující chytlavé písničky pro děti.

MrBeast proslul zejména virálními videi, ve kterých buď zkouší šílené věci (50 hodin pohřben zaživa, 50 hodin ve vězeňské samotce), anebo replikuje obrovské projekty typu továrna na čokoládu Willyho Wonky. Jeho nejsledovanějším videem je předělávka Hry na oliheň s jeho známými youtuberskými kolegy.

Jeho tvorba však budí i pochopitelnou kontroverzi. Často je mu předhazováno, že náměty na videa, náhledové obrázky a hlavně titulky videí představují nepřiměřený clickbait, tedy že slibuje více, než co pak divák z videa dostane. Na druhou stranu je ale znám i svou filantropickou činností, založil několik nadačních fondů.

YouTube v číslech

Přestože MrBeast eviduje v červnu tohoto roku nejvíce odběratelů, nejedná se o nejsledovanější kanál. Podle webu Social Blade jeho tvorba za 12 let na platformě YouTube nasbírala něco málo přes 50 miliard zhlédnutí.

První místo drží kanál T-Series, který má bezmála 257 miliard zhlédnutí. Nutno ale dodat, že Indové kanál založili v roce 2006 a mají na něm 21 tisíc videí. MrBeast od roku 2012 nestihl zveřejnit ani 800 videí.

Co se týče nejsledovanějších videí na YouTube, první pozici dlouhodobě drží otravná dětská píseň Baby Shark Dance (od Pinkfong Kids Songs & Stories) se 14 miliardami zhlédnutí. Podle analýzy Statista je na druhém místě singl Despacito od Luise Fonsiho (8,5 miliardy zhlédnutí) a na bronzovém stupínku další dětský hit Johny Johny Yes Papa od LooLoo Kids (6,9 miliardy zhlédnutí).

Autor článku Jakub Fišer
Jakub Fišer
Novinář, fanoušek moderních technologií, letních měsíců a asijského jídla. Mám rád filmy od Lynche, obrazy od Pollocka, french house a fotbalový klub Arsenal. Ve volném čase hraju na PlayStationu a chodím běhat.

Kapitoly článku