TOPlist

LG mění strategii. Tyto kroky mají dostat mobilní divizi do zisku

lg

Mobilní divizi LG se dlouhodobě finančně nedaří, avšak to se má v poměrně blízké budoucnosti změnit. Šéf LG Electronics Kwon Bong před nedávnem oznámil smělý plán učinit do konce roku 2021 mobilní divizi ziskovou, avšak konkrétními kroky se zatím nepochlubil. Nyní však korejské zdroje přišly s prvními informacemi, jakou strategii firma nasadí v následujících měsících.

Vlajkové modely pouze na rozvinuté trhy

Korejský výrobce chce poměrně jednoznačně rozparcelovat své portfolio zařízení a dodávat na vybrané trhy pouze ty telefony, se kterými vzbudí zájem. Z tohoto důvodu např. hodlá své vlajkové smartphony prodávat pouze v Severní Americe a Evropě, tedy na rozvinutých trzích, kde se zákazníci nezaleknou vyšších částek.

Domácí korejský trh je prý na cenu citlivější, a proto zde hodlá LG prodávat levnější, avšak stále prémiová zařízení s podporou sítí 5G. Na tu se chce LG v letošním roce zaměřit, neboť se může jednat o poměrně značnou konkurenční výhodu zejména nad Huawei a Apple – první má kvůli americkým sankcím značně přibrzděný rozvoj, druhý zase přijde s podporou 5G až v druhé polovině letošního roku.

Outsourcing výroby levných telefonů

LG se nevzdá ani trhu s levnými smartphony, ovšem kvůli snížení nákladů si vezme na pomoc jiné (patrně čínské) výrobce. Pod značkou LG bude letos údajně vyrobeno zhruba 34 milionů telefonů, z toho rovných 20 milionů mají vyrobit ODM.

Jsme zvědaví, zda tyto kroky skutečně přinesou mobilní divizi LG do dvou let ziskovost.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku