TOPlist

Jarní generálka vašeho smartphonu

Po krušné zimě se o slovo pomalu ale jistě hlásí jaro. Zimní věci vyměňujeme za jarní, uklízíme svá obydlí a těšíme se na slunečné dny. Obzvláště po zimě, kdy jsme je nosili zapadlé v hlubokých zaprášených kapsách kabátů, potřebují smartphony nemalou generálku. Kromě obligátního čištění nepoužívaných aplikací jednou za čas proveďte i čistění těla telefonu. také to potřebuje.

Vyčistěte každou píď

Vezměte svůj telefon a prohlédněte si ho ze všech stran. Na displeji pravděpodobně najdete množství fleků a otisků prstů, v rámečku telefonu nashromážděný prach a stejnou dávku nečistot i ve zdířkách a slotech. Všechny tyto části přitom ovlivňují stav vašeho telefonu. Pokud bude například konektor 3,5 mm jack zanesený prachem, může to ovlivnit kvalitu zvuku reprodukovaného do sluchátek.

K vyčištění reproduktoru, bočních hran a sluchátkového jacku můžete použít vatové tyčinky na čištění uší, které jsou běžným vybavením každé koupelny. Můžete je namočit do obyčejné vody nebo nějakého alkoholu, například čističe oken, a pak s nimi umýt všechny části smartphonu, na které dosáhnete.

Abyste telefon ochránili před dalším možným znečištěním, noste jej v neprodyšném pouzdře. Takovými jsou například flipová pouzdra. Dalším pouzdrem jsou například voděodolná pouzdra, která jsou vhodná i na sportování.

Křišťálově čistý displej

K čištění displeje můžete použít například čistič obrazovky, který je netoxický, bez alkoholu a zanechá váš displej dokonale čistý. Po uschnutí potom stačí displej vyleštit čistým hadříkem z mikrovlákna.

Abyste displej svého zařízení dokonale ochránili, nalepte na něj fólii nebo temperované sklo. Fólie mají tu výhodu, že se na telefon snadněji nalepuje a vůbec neomezuje jeho schopnost rozpoznávat dotyky. Vyberte si například prémiovou fólii pro různé druhy telefonů. Vyšší ochranu poskytují telefonu tvrzená skla. Ta mohou být 2D, 2,5D anebo 3D, ta jsou určena pro zahnuté displeje. Při výběru skla dbejte na to, abyste vybrali to pravé. Tím je například Smarty tvrzené sklo pro různé značky telefonů.

Vytvořte zálohu a vymažte telefon

Když vám telefon opakovaně hlásí, že je interní úložiště plné, není nic jednoduššího, než si pořídit externí disk. Disky se vyrábí v různých designech a mají různou kapacitu. Je tedy pouze na vás, co vše do něj budete chtít uložit. Skvělou volbou je například externí hard disk. Díky své velikosti pojme disk nejen obsah vašeho telefonu, ale i počítače. Všechna svá data tak budete mít zálohovaná pro případ, že by se vám ze zařízení nešťastnou náhodu ztratila.

Pokud se řadíte spíše mezi nenáročné uživatele, stačí vám sáhnout po flash disku na klíče nebo do kapsy s menší kapacitou.

Kromě toho, že si svá data můžete přetáhnout do počítače nebo poté do externího flash disku, můžete je také svěřit webovému úložišti s mráčkem ve znaku. iCloud je internetové úložiště, do kterého máte po přihlášení pomocí Apple ID přístup z kteréhokoli zařízení Apple. Na rozdíl od disku nebo flash paměti jsou tu vaše data sice v bezpečí.

Nabíjejte chytře

Ptáte se, jak správně nabíjet svůj telefon? Místo toho, abyste jej nechali úplně vybít, snažte se připojovat telefon ke zdroji napájení vždy, když hodnota baterie klesne pod 30 %. Neustálé přechody ze zcela vybitého na zcela nabitý telefon totiž dlouhodobě snižují celkovou kapacitu akumulátoru. Novým akumulátorům navíc ani nesvědčí nabíjení do sta procent. Ideální hranicí, na níž by se kapacita baterie měla držet, je mezi 30 a 80 procenty nabití.

Při nabíjení přitom vždy používejte originální příslušenství, originální kabel i zdroj. U chytrých telefonů se přitom ani nemusíte bát použít nabíječku s vyšším výchozím proudem. Pořiďte si například nabíjecí adaptér. Pokud vlastníte telefon s podporou Qi nabíjení, svěřte jej moderní bezdrátové nabíječce v podobě elegantní podložky.

Pro snadné dobíjení vašeho telefonu na cestách jsou tu powerbanky, přenosné nabíječky, které můžete vzít kamkoliv s sebou a nemusíte se bát, že byste byli bez energie, když ji nejvíce potřebujete.

Autor článku PR článek
PR článek
Takto označený obsah má charakter reklamního sdělení, jehož zadavatelem je subjekt třetí strany. Máte-li zájem o spolupráci či publikaci PR článku, kontaktujte nás na e-mailu [email protected].

Kapitoly článku