Lidé, kteří často používají sociální síť Instagram, budou ve svém feedu nově narážet také na zcela neznámé profily. Oblíbená sociální síť totiž spouští funkci „suggested posts“ (volně přeloženo jako navrhované příspěvky), která se objeví, jakmile se prohlédnete všechny nedávné příspěvky od vámi sledovaných uživatelů.
Zajímavý obsah od neznámých uživatelů
Mezi navrhovanými příspěvky se nebude zobrazovat IGTV ani nedávno spuštěný videoformát Reels, zato však budou pocházet z účtů, které nesledujete, a občas se mezi nimi mihne i reklama. Obsahově by však příspěvky měly odpovídat tomu, co vás na síti zajímá a baví, tudíž nečekejte pouze náhodný výběr z aktuálně populárních fotografií.
Nepřehlédněte: Jeden kecálek vládne všem: Facebook zahájil slučování Messengeru a Instagram chatu
„Našim cílem je prohloubit vaše zájmy a přinést novou úroveň personalizovaného obsahu,“ uvedl na adresu novinky produktový šéf Instagramu Julian Gutman. Podle něj nyní mohou lidé snáze narazit na zajímavé profily, které jim dosud unikaly.
Souboj s TikTokem
Z pohledu Instagramu jde o logický krok směrem k častějšímu zobrazování reklamních sdělení. Zároveň však také o další z útoků na konkurenční TikTok a další sociální sítě, které spoléhají na nikdy nekončící přísun obsahu.
Ačkoliv vás Instagram na konec vašeho feedu upozorní, nikdo vás nemůže zastavit v prohlížení dalšího obsahu. To je přitom alespoň částečně v rozporu s prohlášeními o důležitosti „digitálního blahobytu“ z úst bývalého vedoucího pracovníka Kevina Systroma.