Společnost Huawei se letos poprvé umístila v žebříčku Top 10 nejhodnotnějších značek na světě. Vyplývá to z analýzy společnosti Brand Finance, přední britské agentury, specializující se na oceňování značek a strategické poradenství.
V nedávno zveřejněné zprávě Brand Finance Global 500 za rok 2020 se společnost Huawei umístila na desátém místě a celkově je v žebříčku třetí firmou původem z Číny. Hodnota značky meziročně vzrostla o 4,5 % na 65,1 miliard dolarů.
Analýza dále uvádí, že technologie 5G je pro telekomunikační sektor velkou příležitostí. Zároveň zdůrazňuje expanzi Huawei na trhy, kde dominují tradiční hráči, a přesto dokáže zvyšovat tržní podíl. Největší zastoupení v pětistovce nejhodnotnějších značek má USA. Až 205 firem s kombinovanou hodnotou 3204,6 miliardy dolarů pochází z této země. Následuje Čína, a to se svými 70 společnostmi s kombinovanou hodnotou 1334,2 miliardy dolarů.

Z hlediska zastoupení, vede i nadále sektor technologií. Z 500 nejcennějších značek až 46 z nich pochází z tohoto odvětví. Společná hodnota těchto značek činí 986,5 miliard dolarů. Huawei je jedinou čínskou technologickou společností, která se umístila v první desítce.
V roce 2019 společnost Huawei dodala více než 240 milionů kusů smartphonů a podařilo se jí udržet si pozici druhého největšího výrobce chytrých telefonů na světě. Společnost prodala více než 44 milionů kusů svých vlajkových lodí série Mate a série P, přičemž v této kategorii zaznamenala meziroční prodejní nárůst o 50 procent. Od prosince 2019 navíc prodala 6,9 milionu kusů telefonů s podporou 5G sítí.
Nepřehlédněte – Huawei P40 Pro na prvních fotografiích, avšak s drobným maskováním
Loni společnost uvedla na trh celou řadu nových produktů napříč různými kategoriemi, a to včetně tabletů, počítačů, nositelných zařízení nebo zařízení IoT. Všechny kategorie vykazovaly určitý stupeň růstu. V budoucnu se Huawei nadále plánuje angažovat ve strategii integrovaného ekosystému, propojující všechny inteligentní technologická zařízení.